Inlägg från: violatricolor |Visa alla inlägg
  • violatricolor

Cerclage?

FruHellström skrev 2011-10-27 23:56:44 följande:
    Hellu slappisar  

Nu är vi hemma, kom en liten tjej i Måndags, efter helgens sd så bidde det inte bättre än ett akut snitt i Måndags, känner mig lite snuvad på FL, men allt gick ju bra o min sessa är underbar Hjärta 

Hade ngn infektion o trots försök med fl så öppnade jag mig inte mer än max 1½cm...
    Sen har det haft svårt att få ner det trots dropp o piller,samt att sessan hade lite lågt blodsocker så idag fick vi komma hem först. Fast vi har blivit bra omhändertagna, all cred till Nyk underbara personal!
    Hur går det för er andra? Inga mer bebisar vad jag kan se?

Kram på er, nu måste jag byta bajsblöja!Tungan ute 
    Tittar in snart igen <3 
    Åh vad underbart! Jättestort GRATTIS till sessan!!! Skönt att ni mår bättre och fått komma hem
  • violatricolor
    mamma mys skrev 2011-10-27 22:09:41 följande:
    violatricolor: jo kanske det men samtidigt skönt ifall det sätter igång så slipper man fundera på vad man ska ha med sig o bara ta väskan o dra... 
    Absolut! Jag hade packar väskan om jag var du! 
  • violatricolor

Tack för era svar ang sjukskrivning! Har bett min läkare ringa nästa vecka så får vi se hur det går. Hoppas det inte blir problem med fk.

• violatricolor

Becka: Vad jobbigt att cerklaget skar! Hoppas nästa cerklage fungerar bättre! Jag ska också ha i mars Den 10 så jag är nu i v 20+6. Det är verkligen en jättejobbig tid just nu. Känner att jag SKA nå 28 veckor, tänker inte sätta upp något lägre mål, och helst vill jag nå 38 veckor. Men känner som du att det är en evighet tills dess...

• violatricolor

MeOnFire: Ja, just nu är det väldigt segt och mycket oro. Gäller bara att hålla ut.... Kan tänka mig att det går lite fortare efter 28. Hoppas du får träffa din bebbe snart!

• violatricolor

Becka: Nej, det är ju verkligen ingen självklarhet. Men det låter ju hoppfyllt att de ska sätta ett nytt cerklage på dig, jag menar att läget borde vara relativt stabilt?

• violatricolor

Becka: Jag gick bakåt i tråden och läste lite. Vet du varför ditt första barn föddes så tidigt och hur har det gått för honom/henne? Mitt första barn föddes i v 22+5 och han levde men dog. Vi vet inte varför men jag har en livmodermissbildning (hjärtformad och har även haft en skiljevägg som tagits bort) och det vägde ganska tungt när de beslutade att sätta cerklaget.

• violatricolor

Becka: Underbart att det gått så bra för din dotter! Hoppas det går bra att sätta det nya cerklaget imorgon!

• violatricolor

Pupp: Hoppas det går så bra som möjligt för er lille Love! Det låter som om han är en riktig kämpe! Förstår att det är en berg- och dalbana. Kram!

Svar på tråden Cerclage?