• Niinis

Cerclage?

Schäfer skrev 2011-01-12 22:20:12 följande:
    Härligt Niinis!!! 32 mm är ju jätte bra
    Ang, framåtlutad så ska en tapp normalt sitta högt och vara bakåtlutad. Framåtlutad blir den inför förlossningen om jag förstått rätt och den kommer "ner" när man öppnar sig... Vet inte hur jag ska förklara...
    Men nu har du cerklage och den var lång och stängd!!! Skönt
    ush det låter ju otäckt! har andra symptom också på att förlossningen skulle starta snart, tror slemproppen lossnae lite dagligen då jag har dessa "äckelvarning" gröna flytningar som EJ är infektion, och det har jag haft under alla mina graviditeter ändå till slutet. Professorn sa under förra graviditeten att hon tror det är slemproppen som sakta lossnar. Sen har jag ryggvärken också Gråter blää 3 tecken på att förlossningen kanske kommer starta snart? blir tokig på oron. Kan man bara gå över de jobbiga 24 veckorna nu tack!
  • Niinis

tack för era svar! tänkte efter lite här och minns förra graviditeten då jag BARA hade 4mm kvar av tappen och trots det kunde den återgå till 3 cm senare, och den graviditeten slutade ju först i v.39+4! Skrattande så inget är tydligen omöjligt. Måste sluta vara så negativ, och jag vet att jag kommer bli mycket mer positiv efter nästa koll som är den 3 feb, om allt ser bra ut, för sen har jag passerat v.24 och kan börja se framåt. Nej nu måste jag vara positiv!!

• Niinis

har läst vad alla skriver men är så nere just nu så jag orkar inte kommentera allas inlägg, förlåt Skäms

v.22+0 idag, jobbiga veckor detta. nej fy så jobbiga. spänner och oroar mig konstant. har sammadragningar till och från. Har dessa jäkla flytningar som jag blir knäpp på, slemproppen som lossnar lite i taget, verkligen där för att plåga mig med mera oro. Så har jag ju haft i alla mina graviditeter ändå till slutet (även då jag vart fullgången som sist) men det hjälper inte, oroar ihjäl mig. Känner mig väldigt nere och ser framför mig hur jag föder fram ett för tidigt barn som dör IGEN Gråter Kan inte sova, ligger vaken och tänker sådana här tankar. Jag var ju som sagt inte riktigt beredd och redo för en ny graviditet, då detta var en oplanerad. Men nu är jag här IGEN, kan knappt tro det är sant. Hoppas så innerligt att det ska gå lika bra denna gång som sist. Sen får det vara nog med barn för min del, orkar inte med denna oro. Makens ska sterilisera sig nästa månad.

Förlåt för min inte så positiva attityd idag.

Drömmer om den 3 februari då jag har nästa koll, låt tiden gå fort nu!!!!!!!!!!!

• Niinis

tack för alla era snälla kommentarer! de värmer Glad ska försöka slappna av lite, får se om det blir någon sömn alls inatt då dottern verkar fått öroninflammation och gallskriker så fort man lägger ner henne Skäms inte nog med det så har hon vax i öronen så läkaren kunde inte se in, så det blir rensugning utav öronen först, men hur ont gör inte det då med en inflammation?? åh så kan jag inte ens följa med ju!Gråter
    nu tycker jag alla dessa jäkla sjukdomar får vara slut denna vinter, hela tiden är det något, halsfluss, magsjuka, öroninflammation, förkylning, hosta ja you name it! Altid är någon eller båda barnen sjuka, själv har jag haft halsfluss 2 ggr och det vill inte heller ge sig.

Magda, ja googla ALDRIG, det misstaget gjorde jag idag. Min moderkaka lossnade ju lite de 2 fösta gångerna, så jag fick äta trombyl förra graviditeten när det gick bra, denna fick jag dock inte det? och nu får jag för mig att moderkakan ska lossna också och förstöra allt, sen googlade jag på det, och alla som fått trombyl har det gått bra för, och när de inte fick det gick det dåligt osv. Nej fy för google ibland alltså! Skrikandes

• Niinis

v.23+0 imorgon, och koll om exakt en vecka, i v.23+6. Så det är dagen före v.24+0, vilket är ju bra att göra en koll på, är sjukt nervös men försöker stå ut med all oro. blää för dessa veckor, allt känns så hopplöst. Bebis sparkar mycket men jag försöker att inte ta till mig det, jobbigt läge. Varför kan inte jag få njuta av graviditeten som alla andra känns det som (alla med normala graviditer) Gråter

• Niinis
    Thalis skrev 2011-01-26 22:59:31 följande:
    Jepp, tyvärr kanske redan imorgon!
    Har högt blodtryck och specen håller koll på mig, annars blir det väl nästa vecka......
    Men vi få la se hur det går på kollen imorgon.
    lycka till!
  • Niinis
    Schäfer skrev 2011-01-27 20:36:43 följande:

Usch, här har det varit jobbigt... Blev inlagd igår kväll (på en vanlig vårdavdelning) då jag haft så ont när jag andades. Kunde inte ta djupa andetag så de misstänkte propp i lungan.
    Kunde ju inte göra alla undersökningar då jag är gravid, men troligen var det vätska i lungorna då trycket släppte när jag fick vätskedrivande. MEN, man upptäckte att jag har hjärtflimmer
    Man kan inte göra så mycket åt det nu när jag är gravid utan det blir att medicinera så nu ska jag äta nått som håller nere pulsen och så blodförtunnande... Sedan, en tid efter förlossningen kan man elkonvertera och "starta om" så att säga *livrädd*
    Jag har inte haft detta innan så detta har kommit av graviditeten
    Känns ändå skönt att det upptäckts och jag har klagat både till BM, Spec-BM och läkaren på specen att mitt hjärta galloperar ibland och sepc-bm sa att jag hade extra slag vid en undersökning men ingen gjorde nått... Det var alltså inte ok att ha hjärtklappning som jag upplevde som så otrevliga!

Nä, nu måste jag vila...är super trött då jag inte sovit mycket inatt på avdelningen...

Kram alla och lycka till Thalis!

nämen stackaren!! gud så jobbigt att höra något sådant, fast jag tror säkert det kommer bli jätte bra i slutändan! styrkekramar!
  • Niinis

v.23+0 idag, den JOBBIGA VECKAN! då allt har hänt förut (började öppna mig osv för att sen få 2 barn i v.24) så denna vecka är klart den värsta i graviditeten, när jag kommer över 24 fulla så ser man ju framåt varje dag, nu är allt jobbigt Gråter väntar såååå på kollen på torrsdag, 6 dagar kvar!

• Niinis
    Thalis skrev 2011-01-29 18:24:45 följande:
    Hej alla!
    Har en lite uppdatering om Magdas bebis.
    Som jag sa från början så gick förlossningen bra,men det jag inte sa var att bebisen inte mådde så bra att fick ligga på barnavdelningen och fick hjälp med andningen och behöver c-pap,fick matas med sond och fick antibiotika och glukos via dropp.

Det har gått upp och ner och läkaren har hört lite missljud på hjärtat .
    För någon timme sedan fick jag en uppdatering från Magda och bebisen har fått flyga till Umeå eftersom läkarna misstänker ett fel på tarmen,det blir undersökningar och ev vidare till Uppsala i början av veckan.

Anledningen till att jag skriver detta nu är för att jag känner att Magda med familj behöver våra tankar just nu och därför ber jag er om en liten tanke till dem alla.
    nämen gud så jobbigt Gråter detta måste ju bara sluta bra!! tänker på dig Magda och er familj, styrka till lillkillen nu!!!
Svar på tråden Cerclage?