• Niinis

Cerclage?

Schäfer skrev 2010-10-10 20:33:36 följande:
    Jag är i v.18 (17+2 för att vara exakt).
    vad jobbigt. Vet hur det är att oroa sig!! Du kanske ska åka och kolla upp det, så du slipper oroa dig om allt ser bra ut? kram vännen!!

Tack för alla era tips ang sluta amma!! vi får se hur det går. jag är en evig optimist, så jag tänker - kanske kan jag fortsätta amma trots allt, pumpa när jag är inlagd osv? undrar hur länge den planen håller:)

Har til 10.30 idag till smvc på sös, hoppas på att få veta lite mer om graviditeten, hur långt gången jag är mm.!
  • Niinis

schäfer, vad skönt att det såg bra ut, jobbigt att man ska behöva bli skrämd sådärr Skrikandes

kollen gick bra, är i v.7+4, så väldigt tidigt! Men har fått en bra BM som jag gillar, läkaren har jag ingen aning om vem det är, ska träffa henne i slutet på oktober då jag är i v.9, och så blir det ju cerklage runt v.14 skulle jag tro. Såg ett litet hjärta som pickade på, ja hur kan man liksom göra abort då? Nej det går inte. Hoppas att detta ska gå bra, men mycket oro och rädsla inom mig. Hur kommer detta att gå samtidigt som man har en 14mån och man inte kan vara sängliggande? håller tummarna!

• Niinis

tror jag håller på att få missfall, är i v.8 nu. fick en massa blödningar imorse, och har lite molvärk...

• Niinis
    MagdaA skrev 2010-10-15 10:58:30 följande:

ta inte ut nått mf i förtid. blödningar i tidig graviditet är inte alls ovanligt. har haft det själv i alla gravidteter. kring vecka 7 i den här grav hade jag en rejäl blödning + molvärk, var helt 100 på mf men det var det inte.

ring och be att få komma in på vul om du vill få det kollat.

KRAM!!!

jag har också haft det varje gång, men INTE så rikliga som denna gång och med (äckelvarning) klumpar i. Så har bara en känsla av att det är missfall, men man vet ju aldrig.
  • Niinis
    MagdaA skrev 2010-10-15 11:09:18 följande:
    Hur känner du dig då? Känns det som "strunt samma, det blir vad det blir.." eller är du orolig och vill kolla upp det för att veta säkert?
    jag känner såhärr, jag är så trött på att oroa mig år efter år för graviditeter, och är sååå trött psykiskt just nu efter gravid beskedet så jag känner att det blir som det är meningen att det ska bli, jag förlitar mig helt på det. Jag tänker inte gå och kolla upp detta om blödningarna inte fortsätter osv. Nu verkar de avtagit lite grann, så det får bli som det blir, nu försöker jag koncentrera mig på de barn jag redan har här hemma Skrattande lagat supergod middag och bakat blåbärspaj med vaniljsås så att sonen förhoppningsvis blir glad när han kommer hem från skolan! Och nu ska jag mysa med lilltjejen. En till liten vore väldigt välkommen och älskad, men är det inte menat så är det inte. Men vi får hålla tummarna!

Och underbart att det går så bra för dig vännen!!{#emotions_dlg.flower}
  • Niinis
    Schäfer skrev 2010-10-15 11:38:25 följande:
    Usch vad jobbigt Ring och be att få kolla upp det, dummt att gå och inte veta och oroa sig...
    Jag hade mega blödning i v.7 och i v.14. Då blödde det mycket mer än en kraftig mens med klumpar som var stora som äpplen... Jag var också övertygad om att det var missfall, men grav.symptomen bestod och på ultraljud 2 dagar senare såg vi ett hjärta som tickade och på mig var det en hinnseparation.
    Min blödning kom plötsligt och gick över lika fort!
    Håller tummarna för Dig vännen! *kram*
    tack, ja det verkar ju som det är typ 50/50, antingen missfall eller ej. Ska kolla upp detta nästa vecka om det blir mer blödningar eller smärtor.
  • Niinis

hej alla!

jag har läkartid om 6 dagar så då får vi se hur det verkar där inne i magen. hade ju en stor blödning men inget efter det. Gravidsymptomen fortsätter so mvanligt (illamående osv) så det kanske inte var missfall trots allt?

Fick idag veta att min son har ADHD, lite tungt men samtidigt befriande.

kikar in lite snabbt bara, har fullt upp här hemma med ungarna Skrattande

skönt att ni andra verkar må bra!!

• Niinis
    MagdaA skrev 2010-10-24 17:43:46 följande:
    haft mer sd än vanligt även idag känns inge kul alls. har koll på onsdag men tänkte ringa specen redan i morgonbitti. rädd att tappen ska börja påverkas.
    kram! Jag hade EN MASSA sammandragningar i v.22-25 , därför blev jag inlagd till och med, men det var ingen påverkan på tappen tack och lov trots att jag kunde svurit på att det var så! Men jag hade cerklage. bra att du kollar upp det, hoppas allt ser bra ut vännen!
  • Niinis

väntar bara på min läkartid som är den 27 okt, på onsdag. Hoppas på en vettig läkare som kan ge mig lite svar på en del frågor. Känner mig väldigt nere annars, undrar om jag håller på att bli deprimerad? är för mkt just nu känns det som, och graviditeten känns bara jobbig och oroande just nu, har ingen hopp om att det ska gå vägen Gråter pga omständigheter som att jag måste ta hand om min 1 åring också, kan inte bli sängliggande, ush min stora skräck! vill inte förlora hennes andra år!

ibland blir man så arg över att behöva ha ett sånt här problem, och INGEN i min familj/släkt har det heller, jag har inte opererats eller liknande heller. Blää för allt idag Skrikandes

med sonen går det ok! på skolan märker de inte av hans adhd, och inte heller utredarna märkte personligen på honom, men de satte ändå en diagnos? men vi är ganska säkra, så mkt stämmer. Och nu får han ju extra hjälp och uppmärksamhet i skolan, så det behöver han i vilket fall som helst då han är extrem prematur och är lite efter i vissa saker, men extrahjälp skulle han aldrig få utan diagnos. men men, man märker väll mer i ettan och framåt. Han är ju intensiv, men vi klarar det precis Skrattande

• Niinis
    MagdaA skrev 2010-10-25 08:16:31 följande:
    Niinis: ingen i min familj el släkt har heller haft problem, så ingen kan riktigt sätta sig in i situationen. Min mamma har gått över 10-14 dagar med mig och alla mina syskon, 7 graviditeter. Min storasyster har 4 barn, hon har fått just kring BF el inom nån vecka efter. Helt vanliga graviditeter utan större problem, lite foglossningar men i övrigt helt ok. Man känner sig verkligen utsatt,a tt man fått ta all "skit".

Försök att ha en lite mer positiv inställning. RIsken att du blir sängliggandes är ju väldigt liten om du nu får hjälp i tid och ett cerklage förebyggande medan tappen ännu är lång och fin. KRAM!!! Kämpa på! Jag förstår att det är riktigt tungt, jag mådde själv skit under första tiden av grav, fram till vecka 20 ungefär, sen har det börjat gå betydligt bättre.
    tack för dina ord, de hjälpte verkligen {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Cerclage?