Cerclage?
De söver inte gärna gravida!
Jag har fått be om sövning pga tramatisk upplevelse med mitt första cerklage som sattes under ryggmärgsbedövning akut. Jag var då öppen och hade buktande hinnor och det tog 1 timme att sätta med svärande läkare och stor risk för missfall.... DET var hemskt så jag får panik varje gång jag ska sätta ett cerklage då minnerna kommer tillbaka. Men nu är det ju stor skillnad på att sätta ett förebyggande cerklage, går fort och oftast smidigt.
Men, det är varför jag alltid ber om sövning. Annars är det mycket bättre för kvinnan och barnet med ryggmärgsbedövning!
Lycka till idag och i morgon

var inne på avdelning 63 idag (sös) är inskriven där redan men fick komma hem nu
såg ingen som helst anledning till att stanna över natten när jag har mina kära barn hemma!Men imorgon är det på allvar, idag tittade på bebis och allt såg bra ut, tappen ville de inte mäta igen då man gjort 2 v sedan, operation blir efter lunch någongång imorgon och tills dess ska jag fasta, kommer bli så illamående, klarar knappt till 8 utan frukost, och nu efter lunch??? nej ush...
Ryggmärgsbedövning blir det, och hon lovade att försöka att det inte ska komma ändå upp till bröstkorgen som sist, för då fick jag panik kände inte att jag kunde andas
och hon förstod och sa att det är ju jätte obehagligt. så förhoppningsvis liiiiite lättare bedövning denna gång!
är nervös, och mår illa av sjukhus lukten allt, det är så färskt på något sätt. MEN detta måste gå bra nu!!!!!!
jag messar magda efter att cerklaget är på plats!
Det har gått på dagis länge så det var bara en tidsfråga egentligen!
kan åtminstone stå upp utan att det gör sådärr jätte ont! Men vilken schock, trodde allvarligt att jag skulle bli förlamad eller nåt, hjälpte inte att googla på problemet heller för då kom det upp hemska historier. v. 15+0 idag, första kollen blir den 6 december efter cerklaget, är i v.16 då. Men det går lååååångsamt... Har ilningar nere vid cerklaget då och då, eller vid nedre delen av magen, någon mer som haft så? har nu pratat med 3 läkare som ALLA säger samma sak, vila mycket första veckan men inte sängläge. sen röra sig måttligt. sitter en del redan, tycker konstigt nog jag får mer sammandragningar när jag ligger för länge. Rör mig lite till och från kök osv. ja det visar väll sig lite på kollen också framöver hur mkt jag kan röra mig och inte. men man är ju försiktig.