• Niinis

Cerclage?

gomorron allihopp! Hur mår ni? och bebisarna?

hoppas allt är bra med alla i tråden.

idag v.13 för min del, och cerklage nästa tisdag, fast inskrivning redan nästa måndag. nervööööst! nu börjar verkligheten att sätta sig in!

• Niinis
    MagdaA skrev 2010-11-16 22:18:47 följande:
    resten av dagen blev mindre bra orolig, ont, obehag och tryck neråt. ömmat och ilat. inte kul alls Har mest legat i soffan hela dan. nu snart dax å sova. nervös inför morgondagens läkarkoll.
    lycka till idag magda!!
  • Niinis
    MagdaA skrev 2010-11-17 13:41:43 följande:
    hej

hemma igen efter kollen och allt såg bra ut! helt stängd utifrån, fortfarande funneling innifrån men dne har inte blivit större, ca 30 mm lång cervix. glad! ny koll igen nästa fredag.

åkte ner på stan efteråt. parkerade och gick en kort bit till stadium, Alex behövde nya vinterhandskar, sen gick jag även en snabbis på Lindex och köpte 2 bodysar och ett par byxor åt lillebror, lite måste man ju fira när det såg så bra ut. Men ack så ONT jag har i fogarna nu! Jag pallar verkligen inte mycke Kände mig helt död i benen när jag körde hem å nu vill jag bara sova. ska hämta sonen om en timme, sen blir det soffan resten av kvällen.

Schäfer: japp, de va första kollen efter utskrivningen. kändes lite nervöst, maken va helsäker på att jag skulle bli inlagd igen.
    GRATTIS!!! hur långt gången är du nu då??
  • Niinis
    MagdaA skrev 2010-11-17 13:56:40 följande:
    26+4 blir koll nästa vecka + veckan efter de, sen kommer det nog blir 2-3 veckor mellan kontrollerna.
    wow!! det är ju otroligt men tanke på hur det var förr, GRATTIS! nu kommer det ju gå hur bra som helst, barn som föds efter v.28 brukar ju klara sig väldigt bra och det är ju någon "magisk gräns", och som det ser ut nu kanske du blir fullgången UTAN cerklage, jätte kul!!!
  • Niinis

åååh jag håller på att bli förkyld känner jag! Skrikandes och det är inskrivining för mig imorgon, cerklage på tisdag! hur kan man sätta det om man är förkyld, kanske går ändå?

• Niinis
    Thalis skrev 2010-11-21 20:31:51 följande:
    När mitt cerklage skulle sättas frågade de mig om jag var förkyld eller om jag kände att jag började bli det..... Men ring och fråga.
    sövdes du?
  • Niinis
    Schäfer skrev 2010-11-21 20:34:41 följande:

Jag är inte säker men tror att ryggmärgsbedövning är ok om man är lite förkyld (såklart inte feber) men de söver inte vid förkylning!

ja det blir inte sövning för min del, de vill aldrig söva mig utan det blir en ryggmärgsbedövning!
  • Niinis

men alltså undrar varför alla ni blivit sövda men inte jag? de sa att det är bättre och mindre riskfritt att inte sövas?

• Niinis
    MagdaA skrev 2010-11-21 22:46:07 följande:
    Niiins: STORT lycka till i morgon och på tisdag! Har du nån i trådens mobnr? jag mailar över mitt. Så kan du, om du vill, slänga iväg ett sms så vi vet att allt går bra. Tänker på dig!

Jag var också sövd när jag fick mitt cerklage.
    tack Magda! jag messar!! Glad
  • Niinis
    Schäfer skrev 2010-11-22 13:15:27 följande:
    Cervix ca. 40 mm idag Ingen funneling!!!
    På mätningen av bebis beräknades h*n väga 644 g
    grattis!!! det är ju underbara nyheter!!!!!
Svar på tråden Cerclage?