• Niinis

Cerclage?

en livlig liten krabat i magen med ett tickande hjärta Skrattande fick ett jätte fint foto med mig också, nu känns det mer hoppfullt och att man mer orkar kämpa för denna lilla. v.11+3 idag!

• Niinis
    MagdaA skrev 2010-11-04 14:37:54 följande:
    Niiinis: åh, hurra! Hur såg cervix ut, mätte ni den? När har du nästa koll?
    Nej det var inte vaginalt ul. och min läkare sa att de brukar inte göra det innan cerklage op. då det brukar ju se bra ut och man börjar öppna sig först senare. och så har det ju iförsig vart för mig varje gång. men har ni gjort det såhärr tidigt?nästa koll är den 8 nov. hos läkare, då ska vi planera inför cerklage som blir om ca 3v. NERVÖST!
  • Niinis

lycka till magda!!

ego: Är så hiiiiiiiiimla trött på mina smärtsamma sammandragningar som REDAN BÖRJAT!! Har altid haft dom tidigt, i varje graviditet, men det är sjukt stressande, oroande och irriterande Skrikandes jag menar jag har inte änns hunnit få ett cerklage och redan kommer dessa sammandragningar. Någon mer som haft så? det känns som molvärk, ilar/hugger till emellanåt och så blir magen hård och stor.

• Niinis
    Lanie skrev 2010-11-06 10:30:17 följande:
    Thalis: om du har möjlighet hälsa Magda att jag tänker på henne o håller alla tummar o tår jag har för att det ska gå bra!

en fråga till er som har små änglabarn. går in i v 8 idag o illamåendet o tröttheten har satt igång på riktigt nu. är så trött att jag kan stå o sova o allt det här gör att jag pendlar i humöret. kan vara glad, men mest är jag sur o vresig o arg o jag känner mig deprimerad. som att det känns orättvist att behöva gå igenom det här i graviditeten igen när jag redan gjort det en gång tidigare utan att ha fått med mig ett barn hem. jag har svårt o se att det ska gå bra den här gången också, ja, jag målar hela världen i svart. kände ni er så här låga också i nästa graviditet efter att ha förlorat barn? jag har svårt o glädjas över det här barnet då jag saknar WIlton så otroligt mkt, det var honom vi väntade på, o vi längtade efter, men han kom aldrig med oss hem... alla som vet om att jag är gravid är så glada o jag har svårt att vara lika glad... är det vanligt o känna så?
    jag kan nog säga att det är EXAKT så jag känner nu, trots att jag fått levande barn också, men det har inte varit lätt. Är i v.12 på måndag och kan inte alls se framåt, är så rädd för att det inte blir något barn denna gång jag får ta med mig hem. Önskar oss båda och alla andra i tråden friska och stora men framförallt levande barn att ta hem efter graviditeten!!
  • Niinis

dallis, grattis till underverket, sååå söööt!!! Hjärta

jag ska till läkaren imorgon igen, hoppas hon nu vill prata med mig, när allt såg bra ut på ul. Sist ville hon knappt prata. Känner mig inte tagen på allvar med min oro för allt som komma skall. Något speciellt man ska tänka på att fråga imorgon? har ni tagit några prover för infektioner eller liknande, innan eller efter cerklage insättandet? Har ni fått någon antibiotika i samband med cerklage insättandet. för visst finns det risk för infektion? Någon som vet hur många % som brukar lyckas när man sätter cerklage förebyggande i tidig graviditet? alltså om man har försvagad livmoderhals. Min läkare ville inte säga något om det, men det skulle ju vara roligt att veta om det är 50/50 eller nåt?

blää för allt just nu, ser inget ljus i slutet av tunneln, allt ser mörkt ut just nu tycker jag, och mina sammandragningar och molvärk gör inte saken bättre. oro till max och jag vill bara kunna ta hand om min 1 åring och SLIPPA vara sängbunden!

• Niinis

någon som hört mer från Magda? vilken vecka är hon i nu?HOPPAS allt blir bra och bebis stannar i hennes mage liiiite längre!

• Niinis

vad skönt att det nu blivit bättre Magda!! hur lång tapp har du?

ego: kommit hem efter besök hos läkare på smvc, är i v.12+0 idag, cerklage op om 2 veckor ungefär. Hon kollade tappen, 3,5cm ungefär, hon tyckte det var ok men inte så lång, hur långa har ni haft? vad är "normalt"? Hon sa något om att om man är omföderska och nyligen fått barn kan den vara kortare. Bebis sprattlade fint sa hon men jag fick inte se. Hon tyckte inte jag skulle bli sjukskriven till att börja med, och att jag ska leva normalt? Undrar om det nånsin kommer funka då jag redan haft sammandragningar, det berättade jag om till henne och hon sa att det kan man ha. Så vi får se, men hon är ju väldigt annorlunda än min förra läkare (professorn) för där var det sängläge HELA graviditeten som gällde, redan INNAN cerklaget pga mina tidigare historier.
    Men denna gång tycker hon alltså inte (överläkaren) att jag ska vara sängliggande.

• Niinis

magda, ska jag också bli arg ?? Skrattande nej men TA DET NU LUGNT!! du har kommit så himla långt, så att få barn sådärr tidigt är inte kul, tro mig jag vet. Så det är en ENORM skillnad mellan v.25 och 30 tex. håll ut för det är nu det gäller. Jag skulle absolut inte jobba.

ego: fått tid för cerklage op 23 nov. inskrivning 22 nov. ush nu börjar jag bli nervöööööööööös!!! ni som inte blivit sövda, när ni fått bedövningen i ryggen insprutad, fick ni lägga er ner direkt, eller sitta kvar tills bedövning tog? För sist jag fick cerklage fick jag bedövning ändå upp till brösten känndes det som, fick panik för kroppen funkade inte, känndes som att jag bara hade ett huvud Skrattande sen så tog det JÄTTE lång tid innan det gick ur kroppen. När jag sedan blev sydd efter förlossningen fick jag samma bedövning men fick sitta tills det tog, och det var mycket bättre! Så hur har det vart för er? är det inte lite överdrivet att bedöva lika starkt som vid ett kejsarsnitt? för det är ju ändå inte där uppe de opererar. Nej fy vad jag är nervös, och mest vill jag bara gråta av tanken att jag ska lämna min tjej i flera dagar när hon aldrig vart en enda natt utan mig och fortfarande ammas nattetid Gråter

Svar på tråden Cerclage?