Cerclage?
Här var en orolig dag med andra ord :(
Har varit hos läkaren idag o precis som jag misstänkte så stämde inte den förra kollen när cervix mätte 36 mm o ingen funneling. nu gjordes undersökningen i gynstolen o då var den 16 mm o funnelingen var drygt 20 mm, så den är kvar o jag blir fortsatt sängliggande. Annars hade jag haft förhoppningar på att funnelingen blivit lite mindre så jag skulle få vara uppe lite mer.. men icke.. men jag är iaf glad att jag har cerklaget. läkaren var rätt övertygad om att tack vare cerklaget så är bebis fortfarande kvar i magen. han gjorde även en viktuppskattning på kickan o hon väger nu ca 1,1 kg...
det är stor skillnad mot vad en bebis väger i v.24 osv, för att inte tala om mognadsmässigt. detta kommer gå finfint! förstår att det är jobbigt med sängläge, jag har ju också fått vara det sen v.24, och med dottern var jag det från v.16. men när man kommer lite längre fram går tiden snabbt, speciellt nu när det blir vår och så! när har du BF? vilken vecka är du i?
cerklaget tas bort i v.37+3 sen ska det hålla i 4 dagar till planerade snittet? Tycker denna planering verkar lite tokig, alltså risken är ju stor att det sätter igång innan. åh jag vet varken ut eller in nu men hoppas det ska vara över snart! kram på er alla, ska vila nu har lite sd efter det vaginala ultraljudet.