-
lycka till!!SaraDK skrev 2010-10-25 08:25:33 följande:Nu bär det av till sjukhuset för insättning av cerklage i eftermiddag... Ska ligga över till imorgon, så jag uppdaterar er när jag har vilat ut och kommit hem igen! -
nej det är SÖS jag valde, för det ligger mycket närmare för oss, och då vi inte har bil är det verkligen jätte viktigt om jag blir inlagd. Sen tror jag att jag nu själv har så pass mkt information om mina problemområden osv som jag lärde mig sist jag var gravid så det bör nog räcka att gå till sös. Men vem läkaren är och hur kunnig denna är återstår att se! Är mest orolig över insättandet av cerklage, för vad jag förstått sätts mångs fler på KS och där satte jag ju mitt sist, hoppas de är kunniga här ändå...Schäfer skrev 2010-10-25 09:39:39 följande:Heeeeej vännen!!! Så glad jag blir att "se" dig
GRATTIS till ny graviditet!!! Hoppas allt är bra! *kram*Lycka till!!!SaraDK skrev 2010-10-25 08:25:33 följande:Nu bär det av till sjukhuset för insättning av cerklage i eftermiddag... Ska ligga över till imorgon, så jag uppdaterar er när jag har vilat ut och kommit hem igen!
Niinis: träffar du professorn?
Skönt att ni fått en diagnos och extra stöd till sonen! -
jamen det var precis dom orden min BM använde, att det BARA var de gamla rävarna som sätter cerklage hos domSchäfer skrev 2010-10-25 11:14:33 följande:småfötter...usch...får rysningar...
Liisa: vad jobbigt med panikångest... Hoppas du får må bra under graviditeten!!! Själv tycker jag att det är jätte jobbigt nu...bara väntar på att allt ska gå åt helvete
Jag är i "mina kritiska veckor" kom jag på igår så inte så konstigt att allt känns jobbigt... Tyvärr lär jag nog få ha det så här i någon månad till innan det känns bättre.
Niinis: är övertygad om att SöS är duktiga också! Även om det inte sätts lika många där som på KS så finns det med största sannolikhet en gammal räv som satt ett gäng på 80-talet när det var så mycket vanligare med cerklage
På KS är man ju alltid nervös för att få en "elev" i stället...
Thalis: börjar du jobba snart? Hur känns det?
Magda: fick du tag i specen? Är det lugnare idag?
Har mått skit dåligt senaste dagarna och kom som sagt på igår att jag är i min mest kritiska period. I mina första två graviditeter var det i denna vecka som jag har blivit inlagd... Så jag gissar att det kommer kännas så här nu i någon månad innan det förhoppningsvis känns bättre...
Oroar mig för undersökningen på onsdag också...tänk om jag öppnat mig mer
Vill så gärna få behålla denna lilla skrutt...
så nu känns det genast mycket bättre vid närmare eftertanke!
-
det var lite samma sak här, eftersom sonen kom redan i v.24+3 så är det svårt att säga vilka problem som kommer därifrån, vilka problem som beror på omognad osv. Att han kanske behöver extratid på sig? han är ju bara 6 år och har ändå vart i normal stora grupper på dagis och nu förskoleklass, han följer dom i sin ålder osv men har aldrig haft resurs eller extrahjälp, men nu hoppas jag att med diagnosen ska de se honom lite extra, det kan en extremprematur behövaThalis skrev 2010-10-25 10:45:24 följande:Ninnis: Vad jobbigt det måste kännas! Förstår att du oroar dig för att gå igenom det hela en gång till! Men det kommer att gå kanon!
Och skönt att er son får stöd!
Vår dotter kommer att utredas av BUP,och vi har sett mycket som tyder på ADHD. MEN eftersom hon adopterades vid 5 år så vet mán inte hur mycket som kan vara ADHD och mycket beror på tiden innan adoptionen.
men det är svårt att veta vilka av barnens problem kommer från adhd eller liknande, och vilket pga andra faktorer!
-
va skönt!!! vilken vecka är du i nu? vet att du skrivit det 100ggr men minnet är kortMagdaA skrev 2010-10-25 13:09:57 följande:hej på er
fick en tid på specen så jag har varit iväg på koll nu. tappen låg på 35 mm så ingen förändring, känns skönt! läkaren tyckte jag kunde ta bricanyl 3 ggr/dag nu ett tag för att inte riskera att cervix blir påverkad. sen lät hon min tid till ord läkaren på onsdag vara kvar för en extra koll då.
så, nu kan jag känna mig lite lugnare några dagar igen.
ska lägga mig i soffan å mysa med Alex å se på film nu. Han ville gå ut å leka men jag lyckades finta honom
har ni andra hunnit börja fundera hur ni ska göra med dom 10 pappa-dagarna?
Liisa: hej! de va inte igår! men, jag hänger inte riktigt med... slipper du cerklage nu?
snart har du nog kommit över de kritiska veckorna vännen!
-
är du också gravid nu? vilken vecka isåfall? har du cerklage? tänkte på det där med att du jobbar...Thalis skrev 2010-10-25 11:19:21 följande:Jag mådde också jättedålig under mina kritiska veckor! Jag hade värsta härdsmälta och grät och grät och grät!
Det kommer att gå hur bra som helst för oss alla,det något vi alla måste tro på! Men vi kommer att oroa oss tills vi har våra bebisar i famnen och sedan kommer vi att oroa oss för allt annat som tillhör föräldrarskapet!!
Jag börjar jobba den 3 november och det känns lite sådär! Jag vill så gärna jobba men har drabbats av foglossningen från helvetet. Kan knappt gå och det är rena pinan att vända sig i sängen eller ändra sittställning.
Så vi får väl se om jag får börja jobba igen. -
thalis, hoppas det går bra för er med dottern!! det blir ju altid lättare om man kan få hjälp och även lära sig lite metoder hur man ska bemöta dessa barn som kan vara något intensiva, har hållit på att bli galen ett par ggr men nu känns det bättre när man fått kunskap och mer förståelse för hans problem!
-
skönt för er som har fått era cerklage nu!!
önskar att det var över för min del också, men om en månad ungefär så är det min tur om allt går som planerat...
Har tid till läkare för första gången idag på SÖS smvc, hade ju en störtblödning för ett par veckor sedan, undrar om jag bör be henne kolla upp vad det kunde varit? Eller de kanske inte gör så mkt i början, är ju bara i v.9-10 (minns inte riktigt) är det något annat jag bör ta upp nu? minns ju inget känns det som..
Brukar de kolla hur lång tappen är och om allt ser ok ut med graviditeten INNAN de sätter cerklage? vore konstigt annars tycker jag?
Någon mer som fått höra att de haft en mjukare tapp redan från början än vad man ska ha (den ska ju vara hård) min är tydligen så och då är det tydligen svårare att sätta cerklage
-
maria, GRATTIS!
shäfer, grattis också till att allt såg bra ut, visst är det en underbar känsla!!
magda kul att allt ser bra ut, otroligt egentligen hur annorlunda det kan bli!
dallis då hoppas vi på en bebis snart!
kul att det verkar gå bra för alla i denna tråd!! och tack för alla svar ang frågan jag ställde.
ego, var hos läkaren igår för första gången, vilken besvikelse!
hade tid 11.30, blev upphämtad 11.50 av en praktikant från Grekland som inte pratade svenska, han skulle vara med. Sen träffar jag läkaren som är överläkare och hon tog även bort mitt cerklage sist. Hon hade ca 10 tid för mig för sen skulle hon iväg på lunch. Hon hade inte tid att göra en ultraljuds undersökning eller annan undersökning på mig (för blödningen jag hade) men kul då att de var så pass försenade så det inte gick att göra
och så kom hon med en massa råd, typ tänk på dina andra barn, var självisk för en gångs skull, du kanske skulle tänka igenom detta du har ju tid fortfarande, det kommer bli svårt, bla bla bla.
gick därifrån med gråten i halsen, ska jag nu göra abort för att läkaren vill att jag gör det, för att hon anser att det kommer bli så svårt?
varför är hon så negativ? jag klarade mig med AKUT cerklage sist, vilket också är ovanligt att man då går till v.39+4, och nu kommer jag få planerat, borde då inte chanserna vara större?
men men,, gick med gråten i halsen därifrån, men jag känner att jag kan inte göra en abort, hur hemskt det än är att vara i denna situation igen, (alltså graviditeten, barnet är inte hemskt!)
så nu får jag vänta på ultratid, kanske nästa vecka. -
hej alla!
kikar in en snabbis, har läst alla era inlägg, och önskar er alla lycka till med graviditeterna och kommande graviditeter
vilka jobbiga historier många har i bagaget, sorgligt!!
imorgon ska jag äntligen få komma på ultraljuds undersökning, är 11 fulla veckor imorgon. man ska kolla om bebis lever än, efter den där störtblödningen. så vi får hålla tummarna! återkommer efter det!