• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Lanie

Tack Thalis, detta ska jag baka nästa gång.. har ett liknande recept, men jag börjar o tröttna lite...

• Thalis
    Lanie skrev 2010-10-28 21:39:05 följande:
    Tack Thalis, detta ska jag baka nästa gång.. har ett liknande recept, men jag börjar o tröttna lite...
    Va?
    Jösses hur kan man tröttna på detta?
    Fick receptet av en vän för några år sedan och jösses vad vi alla på jobbet har bakat detta.
    Snart mamma- igen!!
  • Lanie
    Thalis skrev 2010-10-28 21:40:55 följande:
    Va?
    Jösses hur kan man tröttna på detta?
    Fick receptet av en vän för några år sedan och jösses vad vi alla på jobbet har bakat detta.
    men ditt recept kanske har det där lilla extra som mitt saknar :) men det kommer nog o lösa sig :)
  • Thalis
    Lanie skrev 2010-10-28 21:45:56 följande:
    men ditt recept kanske har det där lilla extra som mitt saknar :) men det kommer nog o lösa sig :)
    Hahahahahaha
    Snart mamma- igen!!
  • MagdaA

Thalis: liknande bröd som jag brukar baka, fast jag har i russin och torkade aprikoser (klippt i bitar) också, mums! var ett tag sen jag gjorde det nu...kanske ett projekt för nästa vecka.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer

Jag gör också ett liknande fast som Magda med aprikoser i Kallar den för filmjölkslimpa Brukar bada det till jul....

• Schäfer

Hahaha, brukar såklart BAKA det till jul inte bada... Tungan ute

• Liisa
    schäfer: Hehe vadå brukar du inte bada det till jul haha

Låter som ett gott recept Thalis....ska jag prova..
    Alexander & Rasmus 9/7-06, Linus 24/4-07 & Theo 6/2-09
  • Schäfer

Usch, idag ligger skrutt och sparkar neråt mot cervix och cerklaget...inte skönt och jag blir orolig att det ska påverka. Gör ju faktiskt ont emellanåt

• SaraDK
    Schäfer skrev 2010-10-26 19:14:05 följande:
    Härliga nyheter!!!
    Har du inget att ta mot smärtan? Har du klarat dig från sammandragningar?
    Alltid skönt när snöret är på plats
    Tack för att du skrev och frågade det med sammandragningar...!

Har nyss kommit hem efter 2 dygn på prenatal. Åkte in till KK:s akut i onsdags kväll för att jag tyckte att det gjorde så ont och livmodern blev stenhård. Jag blev inlagd och fick två sorters antibiotika, bricanyltabletter och smärtstillande. Det kunde vara att jag fått en infektion...
    Smärtorna blev bättre, men igår fick jag en blödning. Efter nästan 1 timmes vånda i väntan på läkaren som var upptagen blev det en undersökning.
    Tydligen hade tången som hållt fast livmodertappen under op klämts åt för hårt och det var därifrån det blödde. Puh! Ingen fara med cerklage eller bebbe!
    Är hemma och ska nu ta det lugnare än det var planerat från början. Är inte sängliggande men ska vila när jag känner sammandragningar.
    Nu håller vi alla våra tummar här hemma!!!
    Kram till er alla.