• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Schäfer
    Niinis: fy så ledsamt vilken pucko läkare Demon Hoppas att du kan "ställa dig över" såna kommentarer och kanske fundera på om du vill gå på SöS?
    Många många varma kramar till dig - hoppas du får en ultraljudstid snart vännen!!! Kram

Dallis: ser fram emot bebisrapport
  • Schäfer
    Niinis: ser att mitt inlägg ser ut som jag tycker att du ska byta sjukhus, så menade jag INTE!
    Försök bortse från pucko-läkarens kommentarer och följ DIN plan! *kram*
  • PennyJenny
    Thalis skrev 2010-10-28 10:39:18 följande:
    Just nu känner jag mig lite våldsam och skulle hemskt gärna vilja veta deras namn och telefonnr så jag kan ringa och skälla ut dessa puckon!!!
    Men allvarligt vart tog empatin vägen för dessa läkare?
    *S* Ja du, det skulle jag också vilja göra nu. Just då hade jag inte orken att säga emot, jag var bara tyst istället. Då var ju allt så kaosartat och panikartat att jag bara inte orkade.
  • MagdaA

Jag ska nog vara glad! Har eg bara träffat bra läkare, undantaget 1 som sagt endel korkade saker, men inget i jämförelse med det du Niiinis el PennyJenny berättar om. Min ord läkare + hon som jag gått hos i andra hand har alla stöttat mig, frågat hur jag mår, önskat mig lycka till och aldrig aldrig sagt att jag borde låta bli att skaffa barn.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Dallis
    Thalis: Det hade varit bra om du kunde göra det :) Än så länge verkar hoan inte vilja komma ut.

PennuJenny: Jag hoppas på en bild på födda.nu innan veckan är över (eller iaf en bild på måndag)
    Det kan ju vara en fördel att veta vilket namn man kollar efter :P Anne heter jag. Tror inte det är många andra med samma namn, så du ska nog kunna lista ut vilken Plutt som är vår :)

Niinis: Vilket pucko till läkare!!
    Skit i vad hon sa och gå på det som känns rätt för er! Det är ni som ska ta er igenom det här, inte hon.
  • PennyJenny
    Dallis skrev 2010-10-28 17:20:25 följande:
    Thalis: Det hade varit bra om du kunde göra det :) Än så länge verkar hoan inte vilja komma ut.

PennuJenny: Jag hoppas på en bild på födda.nu innan veckan är över (eller iaf en bild på måndag)
    Det kan ju vara en fördel att veta vilket namn man kollar efter :P Anne heter jag. Tror inte det är många andra med samma namn, så du ska nog kunna lista ut vilken Plutt som är vår :)

Niinis: Vilket pucko till läkare!!
    Skit i vad hon sa och gå på det som känns rätt för er! Det är ni som ska ta er igenom det här, inte hon.
    Då ska jag hålla utkik   
  • Schäfer
    PennyJenny skrev 2010-10-28 17:22:38 följande:
    Då ska jag hålla utkik   
    Och meddela oss så fort du ser nått
  • Lanie

Vad härligt att allas cerklageop gått bra!

O Dallis, vad spännande! det är nära nu!

Niinis, jag blir alldeles kall när jag läser hur du blivit bemött! det är otroligt vad många läkare det är som glömmer bort den ödmjuka och mänskliga sidan i sitt arbete!

jag sitter o funderar på en sak. Har blivit väldigt hård i magen, även om jag tuggar maten väl, dricker mkt, tar laktulos så är magen helt ur gängorna.  kan cerklaget påverkas av att göra nummer 2, om man tar i lite för mkt? kanske inte den mest trevliga fråga, men kanske är det fler av er som har problem med magen?

• MagdaA
    Lanie skrev 2010-10-28 19:09:40 följande:
    Vad härligt att allas cerklageop gått bra!

O Dallis, vad spännande! det är nära nu!

Niinis, jag blir alldeles kall när jag läser hur du blivit bemött! det är otroligt vad många läkare det är som glömmer bort den ödmjuka och mänskliga sidan i sitt arbete!

jag sitter o funderar på en sak. Har blivit väldigt hård i magen, även om jag tuggar maten väl, dricker mkt, tar laktulos så är magen helt ur gängorna.  kan cerklaget påverkas av att göra nummer 2, om man tar i lite för mkt? kanske inte den mest trevliga fråga, men kanske är det fler av er som har problem med magen?
    Kan hålla med att det inte är en så angenäm fråga, men absolut inte dum heller! Vi här inne är vana me de mest äckliga och konstiga frågor så fråga på du bara!

Min läkare sa till mig att försöka hålla magen igång och undvika att bli för hård. Om man vet med sig att man har lätt att bli hård kan man ju iaf försöka styra kosten lite. Sen så sa han även att om man blir jättehård, undvika att sitta och "krysta" eftersom det KAN påverka, säger inte att det gör det, men det var iaf vad han rekomenderade mig. Hoppas det löser sig.. haha! lite fyndigt där på slutet
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • PennyJenny
    MagdaA skrev 2010-10-28 19:51:51 följande:
    Kan hålla med att det inte är en så angenäm fråga, men absolut inte dum heller! Vi här inne är vana me de mest äckliga och konstiga frågor så fråga på du bara!

Min läkare sa till mig att försöka hålla magen igång och undvika att bli för hård. Om man vet med sig att man har lätt att bli hård kan man ju iaf försöka styra kosten lite. Sen så sa han även att om man blir jättehård, undvika att sitta och "krysta" eftersom det KAN påverka, säger inte att det gör det, men det var iaf vad han rekomenderade mig. Hoppas det löser sig.. haha! lite fyndigt där på slutet
    Fick höra exakt samma under alla mina sängveckor på sjukhuset - att försöka hålla magen igång (inte det lättaste när man bara ligger). För mig fungerade såna där pulverpåsar jättebra, minns tyvärr inte vad de heter längre (har nog förträngt ).