Lanie skrev 2010-10-28 19:09:40 följande:
Vad härligt att allas cerklageop gått bra!
O Dallis, vad spännande! det är nära nu!
Niinis, jag blir alldeles kall när jag läser hur du blivit bemött! det är otroligt vad många läkare det är som glömmer bort den ödmjuka och mänskliga sidan i sitt arbete!
jag sitter o funderar på en sak. Har blivit väldigt hård i magen, även om jag tuggar maten väl, dricker mkt, tar laktulos så är magen helt ur gängorna. kan cerklaget påverkas av att göra nummer 2, om man tar i lite för mkt? kanske inte den mest trevliga fråga, men kanske är det fler av er som har problem med magen?
Kan hålla med att det inte är en så angenäm fråga, men absolut inte dum heller! Vi här inne är vana me de mest äckliga och konstiga frågor så fråga på du bara!
Min läkare sa till mig att försöka hålla magen igång och undvika att bli för hård. Om man vet med sig att man har lätt att bli hård kan man ju iaf försöka styra kosten lite. Sen så sa han även att om man blir jättehård, undvika att sitta och "krysta" eftersom det KAN påverka, säger inte att det gör det, men det var iaf vad han rekomenderade mig. Hoppas det löser sig.. haha! lite fyndigt där på slutet