• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Niinis

hej alla!

kikar in en snabbis, har läst alla era inlägg, och önskar er alla lycka till med graviditeterna och kommande graviditeter Glad vilka jobbiga historier många har i bagaget, sorgligt!!

imorgon ska jag äntligen få komma på ultraljuds undersökning, är 11 fulla veckor imorgon. man ska kolla om bebis lever än, efter den där störtblödningen. så vi får hålla tummarna! återkommer efter det!

• MagdaA

Niiinis: åh, har tänkt mycke på dig! Hoppas allt går bra i morgon! Håller tummar och tår. KRAM!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer
    TikTok skrev 2010-11-03 21:31:03 följande:
    Idag på min undersökning hade tappen växt från 2.9 till 3.8! På en dag! Underbara lycka! Nu är den som den har varit igen från början! Mirakel!
    TikTok: vila kan göra underverka!!! HURRA Så skön pepping också att den kan växa sig längre i "våra" veckor

Niinis: lycka till idag!!!

Magda: har du också undersökning idag?
  • Schäfer

Idag är det dax för första BM-besöket sen inskrivningen... Hembesök såklart eftersom jag är sängliggande...
    Hoppas att mitt hb ska vara ok så jag slipper järntabletter! Självklart vill jag ju också att socker, urin och bt ska vara ok
    Lite nervöst är det allt när en "främmande" människa ska komma hem till en...

• TikTok
    Schäfer: Ja det förstår jag att du tänker så, så hade jag nog med tänkt. Hoppas hon är snäll & ha och göra med iaf. Ska hålla tummarna att du slipper järntabletter, själv fick jag höja min dos sist. Det räckte inte med 1 pilla utan jag skulle äta 2 om dagen. *Stackars mage*
    Du får uppdatera sen om du vill & har lust.
  • MagdaA
    Schäfer: nix, ingen koll för mig idag, men i morgon bitti. Hoppas bm besökandet gick bra!
  • Niinis

en livlig liten krabat i magen med ett tickande hjärta Skrattande fick ett jätte fint foto med mig också, nu känns det mer hoppfullt och att man mer orkar kämpa för denna lilla. v.11+3 idag!

• MagdaA

Niiinis: åh, hurra! Hur såg cervix ut, mätte ni den? När har du nästa koll?

• Schäfer
    Niinis skrev 2010-11-04 14:28:02 följande:
    en livlig liten krabat i magen med ett tickande hjärta Skrattande fick ett jätte fint foto med mig också, nu känns det mer hoppfullt och att man mer orkar kämpa för denna lilla. v.11+3 idag!
    Härligt
    Har du fått datum för cerklage också?
    Försök njuta lite nu också

Lycka till i morgon Magda!

Själv är jag bara irriterad... BM kom aldrig... Här har mannen stressat som en idiot för att förutom allt annat han gör hinna med och röja och städa lite och så kommer hon inte Demon
    Visst nu är det fin här hemma, men det hade varit bättre om han hade fått tagit i lugn och ro i helgen när han är ledig...
  • MiScHoOo
    Schäfer skrev 2010-11-04 16:45:39 följande:
    Härligt
    Har du fått datum för cerklage också?
    Försök njuta lite nu också

Lycka till i morgon Magda!

Själv är jag bara irriterad... BM kom aldrig... Här har mannen stressat som en idiot för att förutom allt annat han gör hinna med och röja och städa lite och så kommer hon inte Demon
    Visst nu är det fin här hemma, men det hade varit bättre om han hade fått tagit i lugn och ro i helgen när han är ledig...
    hehe, roligt att få fart på mannen Flört. jag viste inte att bm kommer hem! hon kanske har skrivit fel och kommer imorgon... har hon inte ringt eller du har ringt dem,,,