• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Schäfer
    Thalis: tack för att du håller oss uppdaterade! Håller tummarna för Magda!!! Så läskigt...
  • Smileycat
    Thalis skrev 2010-11-05 19:43:01 följande:
    Hej!
    Idag fick jag ett sms från Magda och hon är inlagd på sjukhus under helgen då hennes cervix var något förkortad och hon har lite funneling.
    Hon får gå på toa,äta och duscha annars så är det vila som gäller. Det blir en ny undersökning på måndag och förhoppningsvis har cervix blivit längre och stängt sig helt. Har det blivit sämre så blir det op.
    Men vi håller tummarna att det blir bättre och att hon bara behöver vila.
    nej vad tråkigt hoppas hon "växer ihop sig" nu med lite vila! *håller tummarna*
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MiScHoOo
    Schäfer skrev 2010-11-05 10:27:28 följande:
    Ja det är ju det vanligast att man lever ganska normalt med lite extra vila Skönt för Dig! Håller tummarna för Plus snart Tungan ute

Magda: hoppas det går bra idag så du får ta dig en tur på stan sen! Håller tummarna!!!

Får se hur jag gör med BM...är fortfarande irriterad och det krävs ju lite förtroende när hon ska komma hem till mig... Undrar, måste man ha mödravård? Jag vet att det är frivilligt, men kan jag själv hålla lite koll?
    Saknar min förra BM Gråter
    tack snälla
  • Lanie
    Thalis: om du har möjlighet hälsa Magda att jag tänker på henne o håller alla tummar o tår jag har för att det ska gå bra!

en fråga till er som har små änglabarn. går in i v 8 idag o illamåendet o tröttheten har satt igång på riktigt nu. är så trött att jag kan stå o sova o allt det här gör att jag pendlar i humöret. kan vara glad, men mest är jag sur o vresig o arg o jag känner mig deprimerad. som att det känns orättvist att behöva gå igenom det här i graviditeten igen när jag redan gjort det en gång tidigare utan att ha fått med mig ett barn hem. jag har svårt o se att det ska gå bra den här gången också, ja, jag målar hela världen i svart. kände ni er så här låga också i nästa graviditet efter att ha förlorat barn? jag har svårt o glädjas över det här barnet då jag saknar WIlton så otroligt mkt, det var honom vi väntade på, o vi längtade efter, men han kom aldrig med oss hem... alla som vet om att jag är gravid är så glada o jag har svårt att vara lika glad... är det vanligt o känna så?
  • Niinis
    Lanie skrev 2010-11-06 10:30:17 följande:
    Thalis: om du har möjlighet hälsa Magda att jag tänker på henne o håller alla tummar o tår jag har för att det ska gå bra!

en fråga till er som har små änglabarn. går in i v 8 idag o illamåendet o tröttheten har satt igång på riktigt nu. är så trött att jag kan stå o sova o allt det här gör att jag pendlar i humöret. kan vara glad, men mest är jag sur o vresig o arg o jag känner mig deprimerad. som att det känns orättvist att behöva gå igenom det här i graviditeten igen när jag redan gjort det en gång tidigare utan att ha fått med mig ett barn hem. jag har svårt o se att det ska gå bra den här gången också, ja, jag målar hela världen i svart. kände ni er så här låga också i nästa graviditet efter att ha förlorat barn? jag har svårt o glädjas över det här barnet då jag saknar WIlton så otroligt mkt, det var honom vi väntade på, o vi längtade efter, men han kom aldrig med oss hem... alla som vet om att jag är gravid är så glada o jag har svårt att vara lika glad... är det vanligt o känna så?
    jag kan nog säga att det är EXAKT så jag känner nu, trots att jag fått levande barn också, men det har inte varit lätt. Är i v.12 på måndag och kan inte alls se framåt, är så rädd för att det inte blir något barn denna gång jag får ta med mig hem. Önskar oss båda och alla andra i tråden friska och stora men framförallt levande barn att ta hem efter graviditeten!!
  • Lanie

Niinis: tack för att du delade med dig.. jag känner mig så ensam i tankarna.. det normala är väl att man ska känna glädje o förväntning, men det är svårt med det man har i bagaget. det är tom så när jag berättar att jag säger att det är så tidigt än att vad som helst kan hända, som för att ta ner folks glädje o förväntningar.. som att jag inte vill ta ut ngt i förskott! ja, önskar oss allihopa levande barn som vi får ta med oss hem!

• Thalis

Hej igen!
    Magdas tapp har blivit lite längre men hon har fortfarande lite funneling.
    Lanie ska hälsa henne från dig.

Snart mamma- igen!!
  • Dallis
    Lanie: Jag kände exakt så väldigt länge den här graviditeten. Jag kände mig inte gravid på riktigt, för jag kunde inte se att vi skulle få med oss en bebis i slutet. Det kändes som att jag bara skulle vara gravid för att föda fram ytterligare ett änglabarn., Jag har för mig att det började vända runt v30, då kunde jag känna att kanske, kanske vi ska kunna få ett levande barn. Mot slutet blev jag så deppig över att han inte ville komma ut. Speciellt efter att cerklaget var klippt.
    Nu sitter jag här med min Plutt sovandes bredvid mig Skrattande

1/11 11.38 kom så äntligen vår Plutt. Det blev en Lukas på 3245g och 50cm lång.
    Jag hade en snabb förlossning på 3 timmar från inskrivning tills han var ute.
    Mannen hann precis dit. 40 minuter efter att han kom, kom lilleman ut :)
    För er som är nyfikna på hur han ser ut, så ligger det en bild på www.fodda.nu
    Det är grabben med katten Findus på magen

Har läst ikapp här i tråden och jag skickar mina mest peppiga kramar till er alla!
  • Lanie

Åh Dallis:  Grattis så mkt!!! jag blir alldeles gråtfärdig, vilken liten sötnos! o tack för att du ger mig lite hopp! hoppas allt gick bra o att du mår bra efter omständigheterna.. Kramar!