• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Thalis
    Schäfer skrev 2010-11-15 20:40:51 följande:
    Thalis: ska vi ta dig i örat eller läkaren? *morrar* Med din historia finns det väl ingen anledning att ta risker?
    Jag litar helt på min läkare men eftersom hon var kolugnt så tänkte jag inte mycket på det förrens min bm blev lite konstig och tyckte att jag skulle sjukskriva mig själv.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Och läkaren jämför med förra graviditeten där cerklaget höll cervix stäng från v.22 tills den togs bort. Nu har jag en bit cervix ovanför cerklaget.

Snart mamma- igen!!
  • Schäfer
    Thalis skrev 2010-11-15 20:50:16 följande:
    Jag litar helt på min läkare men eftersom hon var kolugnt så tänkte jag inte mycket på det förrens min bm blev lite konstig och tyckte att jag skulle sjukskriva mig själv.
    Ja huvudsaken är ju att Du tycker att det känns ok! Det är din graviditet Flört
  • MagdaA

Hej på er. Har inte skrivit så mycke senaste dagarna, sitter inte så mycke vid datorn, ligger mest i soffan och stickar och glor på tv. kroppen gör ONT och jag är rädd att det ser sämre ut igen har idag har mycke tryck och obehag neråt + en bäbis som sparkar neråt. Sen vid middagstid fick jg otäckt ont långt ner i buken. Gillar inte att ha ont Har tid på onsdag men ska kanske ringa i morgon och höra vad dom säger...

Thalis: jag säger som du alltid säger till mig, det kommer gå BRA! Men vill du ha en kontroll tidigare än om 2 veckor så be om de, att känna sig lugn gör mycke!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer
    Magda: då ser vi det som något positivt att du inte sitter vid datorn - bra att du vilar!!! Håll ut, jag vet precis hur ont det gör Skrikandes men det är värt det!!! Styrke kramar
  • MagdaA

känns lite bättre idag, iaf än så länge, så jag tänker ta en riktig slappardag på soffan och avvakta till läkarbesäket i morgon. Ringer jag idag får jag garanterat träffa nån annan läkare än hon jag har tid till i morgon så jag väntar hellre.

Har precis skickat iväg maken och sonen till badhuset, så nu ska här slappas HELA dagen

• Schäfer
    Magda: skönt att det känns bättre! En dag i taget
  • MagdaA

resten av dagen blev mindre bra orolig, ont, obehag och tryck neråt. ömmat och ilat. inte kul alls Har mest legat i soffan hela dan. nu snart dax å sova. nervös inför morgondagens läkarkoll.

• Niinis
    MagdaA skrev 2010-11-16 22:18:47 följande:
    resten av dagen blev mindre bra orolig, ont, obehag och tryck neråt. ömmat och ilat. inte kul alls Har mest legat i soffan hela dan. nu snart dax å sova. nervös inför morgondagens läkarkoll.
    lycka till idag magda!!
  • Schäfer
    Magda: lycka till idag!!! Är det första kollen sen utskrivning?