Schäfer skrev 2010-11-22 09:11:26 följande:
Och det stämmer - det ÄR mindre riskfritt att inte sövas och påverkar inte fostret som en sövning gör.
De söver inte gärna gravida!
Jag har fått be om sövning pga tramatisk upplevelse med mitt första cerklage som sattes under ryggmärgsbedövning akut. Jag var då öppen och hade buktande hinnor och det tog 1 timme att sätta med svärande läkare och stor risk för missfall.... DET var hemskt så jag får panik varje gång jag ska sätta ett cerklage då minnerna kommer tillbaka. Men nu är det ju stor skillnad på att sätta ett förebyggande cerklage, går fort och oftast smidigt.
Men, det är varför jag alltid ber om sövning. Annars är det mycket bättre för kvinnan och barnet med ryggmärgsbedövning!
Lycka till idag och i morgon

jamen då förstår jag VERKLIGEN! gud så hemsk
var inne på avdelning 63 idag (sös) är inskriven där redan men fick komma hem nu

såg ingen som helst anledning till att stanna över natten när jag har mina kära barn hemma!
Men imorgon är det på allvar, idag tittade på bebis och allt såg bra ut, tappen ville de inte mäta igen då man gjort 2 v sedan, operation blir efter lunch någongång imorgon och tills dess ska jag fasta, kommer bli så illamående, klarar knappt till 8 utan frukost, och nu efter lunch??? nej ush...
Ryggmärgsbedövning blir det, och hon lovade att försöka att det inte ska komma ändå upp till bröstkorgen som sist, för då fick jag panik kände inte att jag kunde andas

och hon förstod och sa att det är ju jätte obehagligt.
så förhoppningsvis liiiiite lättare bedövning denna gång!
är nervös, och mår illa av sjukhus lukten allt, det är så färskt på något sätt. MEN detta måste gå bra nu!!!!!!
jag messar magda efter att cerklaget är på plats!