• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MagdaA

hej

hemma igen efter kollen och allt såg bra ut! helt stängd utifrån, fortfarande funneling innifrån men dne har inte blivit större, ca 30 mm lång cervix. glad! ny koll igen nästa fredag.

åkte ner på stan efteråt. parkerade och gick en kort bit till stadium, Alex behövde nya vinterhandskar, sen gick jag även en snabbis på Lindex och köpte 2 bodysar och ett par byxor åt lillebror, lite måste man ju fira när det såg så bra ut. Men ack så ONT jag har i fogarna nu! Jag pallar verkligen inte mycke Kände mig helt död i benen när jag körde hem å nu vill jag bara sova. ska hämta sonen om en timme, sen blir det soffan resten av kvällen.

Schäfer: japp, de va första kollen efter utskrivningen. kändes lite nervöst, maken va helsäker på att jag skulle bli inlagd igen.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Niinis
    MagdaA skrev 2010-11-17 13:41:43 följande:
    hej

hemma igen efter kollen och allt såg bra ut! helt stängd utifrån, fortfarande funneling innifrån men dne har inte blivit större, ca 30 mm lång cervix. glad! ny koll igen nästa fredag.

åkte ner på stan efteråt. parkerade och gick en kort bit till stadium, Alex behövde nya vinterhandskar, sen gick jag även en snabbis på Lindex och köpte 2 bodysar och ett par byxor åt lillebror, lite måste man ju fira när det såg så bra ut. Men ack så ONT jag har i fogarna nu! Jag pallar verkligen inte mycke Kände mig helt död i benen när jag körde hem å nu vill jag bara sova. ska hämta sonen om en timme, sen blir det soffan resten av kvällen.

Schäfer: japp, de va första kollen efter utskrivningen. kändes lite nervöst, maken va helsäker på att jag skulle bli inlagd igen.
    GRATTIS!!! hur långt gången är du nu då??
  • MagdaA
    Niinis skrev 2010-11-17 13:52:20 följande:
    GRATTIS!!! hur långt gången är du nu då??
    26+4 blir koll nästa vecka + veckan efter de, sen kommer det nog blir 2-3 veckor mellan kontrollerna.
  • Niinis
    MagdaA skrev 2010-11-17 13:56:40 följande:
    26+4 blir koll nästa vecka + veckan efter de, sen kommer det nog blir 2-3 veckor mellan kontrollerna.
    wow!! det är ju otroligt men tanke på hur det var förr, GRATTIS! nu kommer det ju gå hur bra som helst, barn som föds efter v.28 brukar ju klara sig väldigt bra och det är ju någon "magisk gräns", och som det ser ut nu kanske du blir fullgången UTAN cerklage, jätte kul!!!
  • MagdaA
    Niinis skrev 2010-11-17 14:02:27 följande:
    wow!! det är ju otroligt men tanke på hur det var förr, GRATTIS! nu kommer det ju gå hur bra som helst, barn som föds efter v.28 brukar ju klara sig väldigt bra och det är ju någon "magisk gräns", och som det ser ut nu kanske du blir fullgången UTAN cerklage, jätte kul!!!
    ja tänk om jag får gå tiden ut! nått som har känts som en omöjlighet Eller som min mamma så uppmuntrande sa: "Du kanske får ta igen veckorna du missade med Alex... " men at gå 3 veckor över tiden har jag ingen lust med!  Nu siktar vi på vecka 30, efter de siktar vi på 2011.
  • Schäfer
    Magda: Underbara nyheter!!! Härligt att du passade på och fira lite också

Ja, 28+0 är verkligen en magisk gräns - men alldeles för tidigt ändå... Vi har såklart 28+0 som första mål (till jul) men mitt ok att komma har inte bebis förrens efter v.34+0 även om jag helst av allt vill att h*n stannar i magen till 37+0 Gravid Tänk om man fick gå så långt *drömmer* Drömmer
  • MagdaA

här frågar sonen varje dag om inte bäbisen har vuxit klart snart, han tycker att lillebror ska komma NU!

• Schäfer
    MagdaA skrev 2010-11-17 15:05:20 följande:
    här frågar sonen varje dag om inte bäbisen har vuxit klart snart, han tycker att lillebror ska komma NU!
    Guuu så sött Magda Kul att han är positiv!!!
    Vi har inte berättat än för Ebba... Vet inte när vi ska våga!?
  • MagdaA
    Schäfer skrev 2010-11-17 18:54:05 följande:
    Guuu så sött Magda Kul att han är positiv!!!
    Vi har inte berättat än för Ebba... Vet inte när vi ska våga!?
    här var det Alex som kom och frågade mig när jag var i vecka 7-8 nånting... "Mamma, har du en bäbis i magen? Du har blivit så tjock!" Så det gick liksom inte att förneka, han såg det! Min mage svällde mycke redan tidigt och det la sig aldrig, så han räknade snabbt ut vad det var. Min syster fick barn i augusti så han har ju sett hennes växande mage och resultatet av de.
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2010-11-17 18:56:16 följande:
    här var det Alex som kom och frågade mig när jag var i vecka 7-8 nånting... "Mamma, har du en bäbis i magen? Du har blivit så tjock!" Så det gick liksom inte att förneka, han såg det! Min mage svällde mycke redan tidigt och det la sig aldrig, så han räknade snabbt ut vad det var. Min syster fick barn i augusti så han har ju sett hennes växande mage och resultatet av de.
    Haha, gulligt
    Jag ser ju typ höggravid ut redan nu, men dottern har inte sett sambandet... "Mamma vilar lite bara"