• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MagdaA
    Schäfer skrev 2010-11-24 11:28:41 följande:
    Medicin för att blöda mindre? Vad kan det vara för nått?
    Jag har ju själv haft störtblödning, senaste i v.14 utan att det var nått fel så visst kan allt vara bra andå!
    ja, jag undrar också, glömde fråga vad det var...
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA
    Schäfer skrev 2010-11-24 11:31:26 följande:
    Magda: kom på att blödningar är ju faktiskt vanligare än vi tror i graviditeten... De läkare jag träffat när jag har blödit frågar alltid om jag har ont också så det verkar vara ett tecken på att det ändå är ok om man inte har ont. Jag har aldrig haft ont i samband med mina blödningar...
    sant. jag försökte verkligen lugna henne när vi pratade. berättade att det är mååånga som blöder men att det inte är nån fara. jag har ju cokså gjort det i alla graviditeterna. men oftast tidigare än vecka 16. sen att allt såg bra ut på UL i måndags känns också som ett gott tecken.

jag är nog nästan mer nervös än henne känns det som, jag hoppas verkligen allt ser bra ut på ul i morgon!

själv känner man sig ju betydligt lugnare nu när man kommit så pass långt, vecka 27+4 idag. vecka 16 är ju på tok för tidigt!
  • Schäfer
    Magda: 27+4  Tjoho!!! Några dagar till och du är på "andra sidan" som min läkare kallar det
    Håller tummarna för din vän!
  • MagdaA
    Schäfer skrev 2010-11-24 11:37:01 följande:
    Magda: 27+4  Tjoho!!! Några dagar till och du är på "andra sidan" som min läkare kallar det
    Håller tummarna för din vän!
    Japp! Snaaaaart är jag där! KÄnns overkligt!
  • MagdaA

passar på att slänga in en magbild också, från i lördags, 27+0

• Schäfer

Fiiiiiin Gravid Magda! Kan säga att min är stooooor, din ser lagom ut Skrattande (har bilder i mitt galleri...)

• Thalis

Men Magda vaddå stor mage! Den är ju hur fin som helst!!

Snart mamma- igen!!
  • MagdaA

min är större irl, tycker inte den ser lika stor ut på bild, sen är den, precis som med Alex, bred åt alla håll!

• MagdaA
    Schäfer skrev 2010-11-24 11:41:07 följande:

Fiiiiiin Gravid Magda! Kan säga att min är stooooor, din ser lagom ut Skrattande (har bilder i mitt galleri...)

tycker din va alldelens lagom den me!