• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Thalis
    Lanie skrev 2010-11-23 10:20:00 följande:
    tack för era svar! bm frågade om sjukdomar, jag har ju dokumenterad astma, men har inte haft besvär av det på flera år..

får helt enkelt prata med min läkare när hon behagar o höra av sig, gå igenom alla frågor så jag känner mig lite lugnare, men iofs vet jag inte om jag kan bli lugn då mitt förtroende för sjukhuset inte är det bästa, än så länge har de ju inte gjort mkt rätt.. usch känner mig så känslig för allt som händer just nu så jag överreagerar väl som vanligt...
    Tycker inte alls att du överreagerar!!! Att få cerklage ÄR något stor även om det är ett "litet" ingrepp. Vi lägger alla våra förhoppningar på cerklaget!!

Har vi samma läkare?
    Snart mamma- igen!!
  • Lanie
    Thalis skrev 2010-11-23 10:34:16 följande:
    Tycker inte alls att du överreagerar!!! Att få cerklage ÄR något stor även om det är ett "litet" ingrepp. Vi lägger alla våra förhoppningar på cerklaget!!

Har vi samma läkare?
    vart bor du? jag bor i kalmar...
  • Thalis
    Lanie skrev 2010-11-23 11:05:26 följande:
    vart bor du? jag bor i kalmar...
    ASG
    Jag misstog dig för en annan person Sorry
    Jag bor i Örebro.
    Snart mamma- igen!!
  • Lanie

hehe, oki, ja då har vi inte samma läkare :) fick veta av bm att det var ett tag sen de satte cerklage så det gör ju också att jag blir orolig. jag är inte säker på att de har kompetensen som krävs...

• Schäfer

Undrar hur det har gått för Niinis...?

• MagdaA

ja! det undrar jag också! hon lovade att smsa mig men jag har inte hört nått jag har tyvärr inte hennes nr så jag kan inte smsa och fråga hur det gått... hoppas att hon bara har glömt, el att hon inte får ha mobilen på.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

eg väldigt OT men jag tänkte be er om råd.

är orolig en nära vänn och hennes sambo ska komma ner över helgen fred-sön, å på lördag var det tänkt att vi skulle åka till ikea. nu ringde hon, dom skulle berätta för oss i helgen att dom väntar barn (1:a) men så i måndags hade hon fått en blödning. hon hade varit till gyn och allt såg nårmalt ut, läkaren kudne inte hitta nått fel el vars blödning kom ifrån men hon blev iaf sjukskriven 2 veckor. ska på ny koll igen i morgon. hade även fått nån medicin för att hon skulle blöda mindre. hon blöder mindre nu och har inte ont, nog känns det som ett gott tecken? dessutom såg ju allt normalt ut på UL. hon är i vecka 16.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2010-11-24 11:24:47 följande:
    ja! det undrar jag också! hon lovade att smsa mig men jag har inte hört nått jag har tyvärr inte hennes nr så jag kan inte smsa och fråga hur det gått... hoppas att hon bara har glömt, el att hon inte får ha mobilen på.
    Väljer då att tro att hon glömde att lägga in ditt nr i mobilen och att allt gått bra!!! Men kan ju inte låta bli att bli orolig...
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2010-11-24 11:26:35 följande:
    eg väldigt OT men jag tänkte be er om råd.

är orolig en nära vänn och hennes sambo ska komma ner över helgen fred-sön, å på lördag var det tänkt att vi skulle åka till ikea. nu ringde hon, dom skulle berätta för oss i helgen att dom väntar barn (1:a) men så i måndags hade hon fått en blödning. hon hade varit till gyn och allt såg nårmalt ut, läkaren kudne inte hitta nått fel el vars blödning kom ifrån men hon blev iaf sjukskriven 2 veckor. ska på ny koll igen i morgon. hade även fått nån medicin för att hon skulle blöda mindre. hon blöder mindre nu och har inte ont, nog känns det som ett gott tecken? dessutom såg ju allt normalt ut på UL. hon är i vecka 16.
    Medicin för att blöda mindre? Vad kan det vara för nått?
    Jag har ju själv haft störtblödning, senaste i v.14 utan att det var nått fel så visst kan allt vara bra andå!
  • Schäfer
    Magda: kom på att blödningar är ju faktiskt vanligare än vi tror i graviditeten... De läkare jag träffat när jag har blödit frågar alltid om jag har ont också så det verkar vara ett tecken på att det ändå är ok om man inte har ont. Jag har aldrig haft ont i samband med mina blödningar...