• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MagdaA
    Schäfer skrev 2010-11-17 18:57:54 följande:
    Haha, gulligt
    Jag ser ju typ höggravid ut redan nu, men dottern har inte sett sambandet... "Mamma vilar lite bara"
    hur gammal är hon? Alex fyllde 3 i juli, han går inte att lura inte. klok kille som har koll på ALLT! blir spännande att se hur lillebror blir, både i utseende och sätt. just när det blir en till av samma kön känns det som att man kommer jämföra endel, utan att döma såklart! men roligt att se om dom är lika varann, utseende, beteende osv. känns overkligt att man faktist ska få en sån guldklimp till! Tänk vilken gåva!
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-11-17 18:56:16 följande:
    här var det Alex som kom och frågade mig när jag var i vecka 7-8 nånting... "Mamma, har du en bäbis i magen? Du har blivit så tjock!" Så det gick liksom inte att förneka, han såg det! Min mage svällde mycke redan tidigt och det la sig aldrig, så han räknade snabbt ut vad det var. Min syster fick barn i augusti så han har ju sett hennes växande mage och resultatet av de.
    Hahahahahaha!

Min Alex vet att det är en bebis i magen Han sjunger och pratar med bebis. Visar upp sina bilar och ger bebisen mat genom min navel
    Och han är tokig i sin bebis.
    Snart mamma- igen!!
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2010-11-17 19:01:42 följande:
    hur gammal är hon? Alex fyllde 3 i juli, han går inte att lura inte. klok kille som har koll på ALLT! blir spännande att se hur lillebror blir, både i utseende och sätt. just när det blir en till av samma kön känns det som att man kommer jämföra endel, utan att döma såklart! men roligt att se om dom är lika varann, utseende, beteende osv. känns overkligt att man faktist ska få en sån guldklimp till! Tänk vilken gåva!

Hon fyllde 2 i juni så skiljer ett år på henne och Alex då!
    Vi har inte haft några vänner eller bekanta som varit gravida senaste tiden så antar att hon inte fått lära sig att bebisar ligger i magen. Hon älskar bebisar dock så det ska bli kul och se hur hon reagerar sen

Hon har heller inte förstått vad "syskon" är (tror jag, ibland kan dom ju mer än man tror )!

• Dallis

Tittar in och säger hej!

Har läst ikapp i tråden och är så glad över att det går bra för er och att era bebisar fortfarande bor kvar i magarna!

Själv så njuter jag av livet som mamma. Lukas är gudasnäll, så jag har det lätt Glad

Ta hand om er tjejer!

KRAMAR från en lycklig Dallis

• MagdaA

godagens tjejer

å snart var denna helg också slut... veckorna går så fort! snart lunch här, sen ska vi till svärfar för att fika och tvätta lite. våran tvättmaskin står i delar...

igår va jag med om nått läskigt. hade varit en ganska intensiv dag, vilket jag inte är van iom att jag mest slöar och vilar hela dagarna. blev sent igår, låg i soffan och såg på film, tog en dusch innan jag skulle lägga mig och efter de blev jag helt yr, höll nästan på att svimma. fick sätta mig på toan, som tur var hade jag skurhinken i närheten för efter en stund kräktes jag. sen gick de över! mådde inte illa, inte ont i magen, ingenting, det kom bara helt plötsligt, men var väldigt otäckt! Vet inte om det var kroppens sätt att säga åt mig att vila eller vad det kan ha varit, läskigt iaf. fick lite sån frossa efteråt bara. kröp ner i sängen under täcket och somnade på 2 sekunder. idag mår jag bra så magsjuka tror jag inte att det var iaf. konstigt konstigt.

Dallis: hej! roligt å "se" dig! Låter som du har fått en perfekt bäbis Hur gammal är han nu?

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer
    Magda: jobbigt att må dåligt Avskyr att kräkas Kräks
    Blodtrycker kanske inte hängde med när du legat ner innan!? Skönt att du mår bättre nu!
  • Niinis

åååh jag håller på att bli förkyld känner jag! Skrikandes och det är inskrivining för mig imorgon, cerklage på tisdag! hur kan man sätta det om man är förkyld, kanske går ändå?

• Thalis
    Niinis skrev 2010-11-21 19:24:54 följande:
    åååh jag håller på att bli förkyld känner jag! Skrikandes och det är inskrivining för mig imorgon, cerklage på tisdag! hur kan man sätta det om man är förkyld, kanske går ändå?
    När mitt cerklage skulle sättas frågade de mig om jag var förkyld eller om jag kände att jag började bli det..... Men ring och fråga.
    Snart mamma- igen!!
  • Schäfer
    Niinis skrev 2010-11-21 19:24:54 följande:

Jag är inte säker men tror att ryggmärgsbedövning är ok om man är lite förkyld (såklart inte feber) men de söver inte vid förkylning!

• Niinis
    Thalis skrev 2010-11-21 20:31:51 följande:
    När mitt cerklage skulle sättas frågade de mig om jag var förkyld eller om jag kände att jag började bli det..... Men ring och fråga.
    sövdes du?