• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Niinis

har precis kommit hem efter en lyckad operation!! är jätte trött och har lite ont så ska vila nu men ville bara säga hej! och Madgda, jag glömde såklart lappen hemma där jag skrivit ditt nummer!
    men allt är bra!!

• MagdaA
    Niinis skrev 2010-11-24 16:10:10 följande:
    har precis kommit hem efter en lyckad operation!! är jätte trött och har lite ont så ska vila nu men ville bara säga hej! och Madgda, jag glömde såklart lappen hemma där jag skrivit ditt nummer!
    men allt är bra!!
    åh, skönt å höra att du mår bra! se nu till å vila ordentligt! KRAM!!!!!
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer
    men allt är bra!!
    Härligt Niinis!!! Vila på nu och se till att "läka" Kram
  • MagdaA

morrn

sitter och väntar på att bm ska ringa upp. mår ing bra blev sådär yt igår igen, inte lika illa som sist, men tillräckligt. fick ont i magen och blev illamående också. känner mig allmänt väck. seg i kroppen trött i huvudet och less!

pratat med min underbara bm. hon trodde inte det var nån fara. jag har tid till läkaren i morgon så hon skulle se till å va i närheten så hon kunde kolla blodtryck å lite sånt innan läkarbesöket, men för säkerhetsskull så gick hon för å prata med dagens jourläkare, ev att han vill att jag kommer in redan idag, så nu väntar jag på att hon ska ringa upp, alltid lika segt...

Alex är hemma från dagis idag å tanken var att vi skulle på ÖF, men nu får vi skippa de, tur att jag inte hade hunnit säga åt honom att vi skulle dit.

sitter och är lite orolig för min kompis också, hon skulle på koll kl 10, hoppas hon hör av sig fort efteråt!

• Schäfer
    Magda: hoppas det inte är nått allvarligt! Sköt om Dig!
  • MagdaA
    Schäfer: nejdå, det är nog inget allvarligt.

har pratat med bm nu igen, å hon hade pratat med jourläkaren, dom trodde inte heller de va nått allvarligt så vi avvaktar till i morgon. jag skulle höra av mig om jag blir sämre.

lika bra de för jag har Alex hemma idag och Micke kommer inte ifrån jobbet.

känns så tråkigt att man inte ens ska kunna njuta lite grann, känner mig bara deppig, nere, trött å less.
  • Schäfer
    Magda: jag vet precis hur du känner... Livet är verkligen piss för det mesta just nu... Är så trött på att ligga här, kan inte komma ihåg att jag hade sån "panik" förra gången?
    Jag önskar så att jag bara fick röra mig i lägenheten, fick pyssla lite, sitta upp och läsa osv... Är så trött på att ha ont i kroppen, vill kunna gå och hämta ett glas vatten när jag är törstig, följa med på trevliga middagar, inte känna efter HELA tiden och av minsta lilla känna katastrofkänslorna komma  Blääää....

Sorry för gnäll, men vill bara strunta i allt ibland...
  • Lanie
    men allt är bra!!

Vad härligt att allt gick bra! hur gick det med ryggbedövningen? tyckte du det var otäckt? eller gick det bra?

Madga: kanske är det blodtrycksfall du har? en kollega till mig hade det ofta i sin graviditet, hon svimmade, var yr, mådde illa...

Ego: Jag är inte kompis med min läkare just för tillfället, det är så otroligt frustrerande att hon inte tar min oro på allvar att jag sitter här på jobbet o bara gråter. Hon ringde förut för att bekräfta att jag ska opereras 16 dec o jag tog upp det här med sjukskrivning i samband med operationen. "Öh sjukskrivning?" undrade hon. Vad jag har förstått från er är att man ska vara väldigt stilla första veckan efter insättningen för att det ska läka. "Nä, det är inget som ska läka" säger hon. enligt henne skulle jag bara ta ledigt från jobbet den dagen när jag ska opereras, men sen skulle jag kunna gå till jobbet som vanligt på fredag. har jag missförstått er? dessutom sa jag till henne att jag har sett till att få jobba hemifrån.. öh varför då? frågade hon igen. Jag blir väldigt stressad av o åka fram o tillbaka till jobbet. Jag lägger mellan 2-3 timmar varje dag för att ta mig från dörr till dörr, fram o tillbaka. Hon tyckte jag skulle sluta o noja o vara så orolig o bara leva som vanligt. Det lät även på henne att jag skulle vara glad över att det var henne jag hade när WIlton föddes för att hon lovade mig cerklage, hade den läkaren jag var hos för ett par veckor sen varit med vid förlossningen skulle jag inte ha fått cerklage nu.usch, jag vet varkenut eller in o jag kan inte koncentrera mig på jobbet o det stressar. nu spelar det ändå ingen roll för jag har fått okej från chefen att jobba hemifrån, men det hade ju varit skönt om läkaren hade stött mig i det. varför ska jag stressa om jag kan undvika stress? frågade jag henne. men på henne lät det som att stress inte påverkar så här tidigt i graviditeten ändå, utan det är ju senare i graviditeten som stress kan vara farligt...jag känner mig som världens känsligaste människa just nu...

• Schäfer
    Lanie: Vilken idiot läkare Demon Är det hon som ska sätta cerklaget? Tänkte att du kanske kan prata med operatören annars? Klart du ska vara sjukskriven efter insättandet, det är visst nått som ska läka!
    Hon låter ju helt knäpp!!! Finns det inga andra läkare, vad säger din bm?
    Förstår om du inte vill byta läkare innan insättandet, men kanske du kan byta sen?
    Åh, fy stackars dig vilken frustrerande situation du är i
  • Lanie
    Schäfer skrev 2010-11-25 11:21:22 följande:
    Lanie: Vilken idiot läkare Demon Är det hon som ska sätta cerklaget? Tänkte att du kanske kan prata med operatören annars? Klart du ska vara sjukskriven efter insättandet, det är visst nått som ska läka!
    Hon låter ju helt knäpp!!! Finns det inga andra läkare, vad säger din bm?
    Förstår om du inte vill byta läkare innan insättandet, men kanske du kan byta sen?
    Åh, fy stackars dig vilken frustrerande situation du är i
    Tack, jag trodde det var jag som var galen!jag är väldigt tveksam till om jag verkligen ska göra det på mitt hemsjukhus. nej, det kommer inte o vara hon som ska göra insättandet, det var från början sagt att hon ska göra det, men jag kunde inte den dagen hon var på operation, så jag kommer att få en annan. kanske inte är så konstigt att hon inte kan säga att cerklage fungerar då hon uppmanar alla till att leva som vanligt. jag ska till bm två dagar innan op så jag ska prata med henne. ska även försöka få till ett ul när jag är hos bm, så den läkaren som är där då kan jag ju också prata med. jag ska även prata med min kurator när jag ska dit nästa vecka. läkaren sa också att man inte skulle ha sex eller bada första veckorna efter insättandet, men från vad jag har förstått från er så ska man inte ha det alls så länge cerklaget sitter där?jag måste försöka lugna ner mig lite så det inte händer ngt med den lille... men enligt min läkare har ju stress ingen påverkan så här tidigtSkrikandes jag tror jag ska trycka på den knappen som läkaren tror jag har så stressen stängs av