Schäfer skrev 2010-11-25 11:21:22 följande:
Lanie: Vilken idiot läkare

Är det hon som ska sätta cerklaget? Tänkte att du kanske kan prata med operatören annars? Klart du ska vara sjukskriven efter insättandet, det är visst nått som ska läka!
Hon låter ju helt knäpp!!! Finns det inga andra läkare, vad säger din bm?
Förstår om du inte vill byta läkare innan insättandet, men kanske du kan byta sen?
Åh, fy stackars dig vilken frustrerande situation du är i

Tack, jag trodde det var jag som var galen!jag är väldigt tveksam till om jag verkligen ska göra det på mitt hemsjukhus. nej, det kommer inte o vara hon som ska göra insättandet, det var från början sagt att hon ska göra det, men jag kunde inte den dagen hon var på operation, så jag kommer att få en annan. kanske inte är så konstigt att hon inte kan säga att cerklage fungerar då hon uppmanar alla till att leva som vanligt. jag ska till bm två dagar innan op så jag ska prata med henne. ska även försöka få till ett ul när jag är hos bm, så den läkaren som är där då kan jag ju också prata med. jag ska även prata med min kurator när jag ska dit nästa vecka. läkaren sa också att man inte skulle ha sex eller bada första veckorna efter insättandet, men från vad jag har förstått från er så ska man inte ha det alls så länge cerklaget sitter där?jag måste försöka lugna ner mig lite så det inte händer ngt med den lille... men enligt min läkare har ju stress ingen påverkan så här tidigt

jag tror jag ska trycka på den knappen som läkaren tror jag har så stressen stängs av