• Schäfer

Cerclage?

Magda: jaha, ok! Nä så långt fram i tiden vågar jag inte planera än - inte ens i tanken...
    Med Ebba som föddes på sommaren så tog min man ut sina 10 dagar i följd och sedan 6 veckors semester så vi var hemma 2 månader tillsammans och bara njöt av vår dotter och sommaren Solig Underbart lyxigt!
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2010-10-25 14:11:37 följande:
    Schäfer: Ja, än känns det långt borta, men vi började prata om det lite i helgen.
    Underbart, helt rätt!!! Önskar jag vågade tro att vi ska få en liten till också.... Kanske vågar hoppas om en månad när jag är förbi de kritiska veckorna!?
  • Schäfer
    Niinis skrev 2010-10-25 14:18:30 följande:
    jamen det var precis dom orden min BM använde, att det BARA var de gamla rävarna som sätter cerklage hos dom Skrattande så nu känns det genast mycket bättre vid närmare eftertanke!
    Skrattande
  • Schäfer
    Dallis: har aldrig varit i din situation så kan inte säga att jag vet...men jag tycker absolut inte att dina problem är mindre än någon annans!!! Kanske inte lika "livshotande" men absolut inte små eller overkliga för det!
    Håller tummarna för att din väntan ska vara över nu och att Plutt tittar ut *kram*
  • Schäfer

Ok, nu kommer lite fåfänga...ställde mig på vågen idag och har redan gått upp 8-9 kilo Förvånad är ju bara i v.20!!! I förra graviditeten gick jag totalt upp 14 kilo och det tyckte jag var gott o väl Obestämd Vart ska det sluta denna gången *hjälp*

• Schäfer
    SaraDK skrev 2010-10-26 19:12:09 följande:
    Vill bara meddela att jag kommit hem efter cerklage-op och ett dygn på sjukhuset. Läkaren sa att allt gick jättebra, så nu är det bara att hålla tummarna! Men...guuuud, vad det gör ont!!!
    Härliga nyheter!!!
    Har du inget att ta mot smärtan? Har du klarat dig från sammandragningar?
    Alltid skönt när snöret är på plats
  • Schäfer

Niinis: jag har aldrig mätt tappen innan operation. Har heller aldrig gjort en gyn-undersökning innan eftersom det kan reta. Det enda jag gjort är att dom kollat så fostret lever med ul innan operation och efter operation!

karo skrev 2010-10-27 08:02:33 följande:
    Hej jag är oxå hemma fån sjukhuset (kom igår) Allt gick bra och jag fick vara sövd
    Fick inte gå upp ur sängen överhuvudtaget fören igår vid lunch. Alvedon är det enda jag har fått och jag behövde aldrig något bricanyldropp.

Jag undrar lite över hur länge det kan komma lite blod, kommer när man torkar sig det är ju inta att det forssar och det är blandat med flytning. Sen tycker jag att jag har svårare att kissa det liksom ilar lite i slutet av strålen. Men där har de ju inte pillat....
    Skönt att ha det gjort Det är helt normalt att blöda efteråt! Jag blödde några dagar och sedan var det ok men så började jag blöda efter någon vecka igen... Cerklaget skavde visade det sig!
    Förra gången jag fick cerklage blödde jag i nästan 2 veckor efter cerklaget, men sen inget mer under hela graviditeten så det kan vara väldigt olika och individuellt!
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2010-10-26 22:40:07 följande:
    du är inte ensam jag tror jag låg på ca + 10 kg i vecka 20, så nu vägrar jag väga mig jag inser ju att jag kommer gå upp massor. min kropp som är van fysiskt arbete 8-10 timmar/dag i lagårn + minst 1 timmes långpromenad el annan träning. Jag försoffar mig totalt. Skulle visserligen kunna äta lire bättre å så, men jag orkar inte bry mig, känns som jag har nog med annat. Får ta tag i det till våren helt enkelt!

nått som jag ser som ett stort + är att bäbisen kommer på vintern och sen har man hela härliga våren framför sig, den tiden på året som det är allra lättast att komma igång, som man får mest energi. Alex är ju född i juli, förstökte komma igång under hösten men de va skitsvårt.
    usch och blä för vikten... Hade nästan +10 kg jag med när jag blev gravid denna gången... Gick ner allt förra gången när jag ammade, men sen när jag slutade amma gick jag upp massor Obestämd
    Jag är också väldigt aktiv normalt - har ju en 2 åring och så en stor krävande brukshund som legat på elitnivå med allt vad det innebär... Men nu är man som sagt helt för soffad Rynkar på näsan
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2010-10-27 10:15:13 följande:
    go morron.

jag har redan hunnit va upp på sjukhuset för läkarkoll. allt såg bra ut idag också, så nu blir det ingen koll förns på fredag nästa vecka. men det är som vanligt, blir jag orolig, sd el så, då är det bara å ringa så får jag komma in. ska till bm på tisdag också, mysigt att komma igång med dom besöken fick lyssna på hjärtljuden idag också, och pulsen i navelsträngen.
    Härligt Magda både att få höra Hjärta-ljud och att cervix såg bra ut!!!

Ska snart iväg själv och är mega nervös.............
  • Schäfer

Så nu är jag tillbaka från kollen. Tappen var lång och fin och INGEN funneling Kan inte med ord beskriva vilken lättnad att livmodermunnen stängt sig igen!!!
    Jag har ju knappt vågat gå upp och duscha dessa 2 veckor så antar att vilan hjälpt!

Och sen berättade jag om mina sammandragningar jag haft på sistonde och fick bricanyl utskrivet (bara för att jag sa till Er förut att jag inte trodde min läkare någonsin skulle skriva ut det ).
    Fast jag kommer nog att vara väldigt "sträng" med att ta dem eftersom jag vet att effekten sjunker desto oftare man tar och jag vill ju gärna att de verkligen ska hjälpa när man verkligen behöver dem!
    Så, nu ska jag njuta av mina positiva svar - INGEN funneling! Kan inte sluta upprepa det

Svar på tråden Cerclage?