• Schäfer

Cerclage?

TikTok skrev 2010-11-03 21:31:03 följande:
    Idag på min undersökning hade tappen växt från 2.9 till 3.8! På en dag! Underbara lycka! Nu är den som den har varit igen från början! Mirakel!
    TikTok: vila kan göra underverka!!! HURRA Så skön pepping också att den kan växa sig längre i "våra" veckor

Niinis: lycka till idag!!!

Magda: har du också undersökning idag?
  • Schäfer

Idag är det dax för första BM-besöket sen inskrivningen... Hembesök såklart eftersom jag är sängliggande...
    Hoppas att mitt hb ska vara ok så jag slipper järntabletter! Självklart vill jag ju också att socker, urin och bt ska vara ok
    Lite nervöst är det allt när en "främmande" människa ska komma hem till en...

• Schäfer
    Niinis skrev 2010-11-04 14:28:02 följande:
    en livlig liten krabat i magen med ett tickande hjärta Skrattande fick ett jätte fint foto med mig också, nu känns det mer hoppfullt och att man mer orkar kämpa för denna lilla. v.11+3 idag!
    Härligt
    Har du fått datum för cerklage också?
    Försök njuta lite nu också

Lycka till i morgon Magda!

Själv är jag bara irriterad... BM kom aldrig... Här har mannen stressat som en idiot för att förutom allt annat han gör hinna med och röja och städa lite och så kommer hon inte Demon
    Visst nu är det fin här hemma, men det hade varit bättre om han hade fått tagit i lugn och ro i helgen när han är ledig...
  • Schäfer
    MiScHoOo skrev 2010-11-04 17:42:35 följande:
    hehe, roligt att få fart på mannen Flört. jag viste inte att bm kommer hem! hon kanske har skrivit fel och kommer imorgon... har hon inte ringt eller du har ringt dem,,,
    Nä, jag tycker faktiskt synd om honom... Eftersom jag är sängliggande så sköter han förutom ett eget företag, vår dotter, vår hund, vårt hem, mat, handla, städa, tvätta, aktiviteter osv...och så tar han hand om mig! 
    Han behöver inte extra jobb stackarn...vet inte vad som händer om han skulle köra slut sig och bli sjuk eller nått!?

Vi som är sängliggande har ju också rätt till mödravård så då får man hembesök!
    BM skulle komma kl.14. Hon hade sagt att hon skulle ringa innan för portkod osv... Hon ringde kvart över 12 när jag stod i duschen... Jag försökte ringa upp men de har bara telefontid till 12 sen telefonsvarare.
    Sen hörde jag inget mer!?
    Hon kan ha försökt på vår hemtelefon, men den är trasig... Så irriterande så vid 15-tiden mailade jag till henne att jag väntade på henne och vilken kod vi har men har inte fått svar på det heller.
  • Schäfer
    Niinis: jag har heller aldrig mätt innan operation. 8 nov är ju snart och 3 veckor går också snabbt *intalar mig själv också*

MiScHoOo: hon är snart 2½ år, inte en lugn stund... De andra gångerna var det så mycket enklare när det bara var han och jag och hunden! Men det blir nog bra!
    Hur blir det för dig sen? Vilka restriktioner kommer du få med ditt cerklage?
  • Schäfer
    MiScHoOo skrev 2010-11-05 01:43:25 följande:
    stackars dig, att din dotter är så liten och du får titta på henne utan att busa. Ärligt talat har jag aldrig fått order att bli sängliggande eftersom läkarna är tror inte det hjälper och jag ska leva normalt men med vila men inte sängliggande,,, vi får lär se när jag blir gravid
    Ja det är ju det vanligast att man lever ganska normalt med lite extra vila Skönt för Dig! Håller tummarna för Plus snart Tungan ute

Magda: hoppas det går bra idag så du får ta dig en tur på stan sen! Håller tummarna!!!

Får se hur jag gör med BM...är fortfarande irriterad och det krävs ju lite förtroende när hon ska komma hem till mig... Undrar, måste man ha mödravård? Jag vet att det är frivilligt, men kan jag själv hålla lite koll?
    Saknar min förra BM Gråter
  • Schäfer
    Niinis: molvärk har jag alltid haft i tidig graviditet till och från. Har förstått att det är livmodern som växer!
    Jag brukar få ilningar och hugg på sidorna (mer mott mitten när livmodern är liten = början på graviditeten) och har fått höra att det ska vara ligamenten som töjer sig. Det har jag fortfarande och vill minnas att jag hade hela min förra graviditet! Tycker det gör skit ont när ligamenten töjs Men det kanske inte var det du menade?
    Jobbigt med sammandragningar också, går de över om du vilar?
  • Schäfer
    Thalis: tack för att du håller oss uppdaterade! Håller tummarna för Magda!!! Så läskigt...
  • Schäfer
    Dallis: Stort Stort Grattis {#emotions_dlg.flower} Ni har en alldeles underbar tid framför Er Solig 
    Thalis skrev 2010-11-06 19:00:28 följande:
    Hej igen!
    Magdas tapp har blivit lite längre men hon har fortfarande lite funneling.
    Lanie ska hälsa henne från dig.
    Det låter ju lovande att det går åt rätt håll!!!
  • Schäfer
    TikTok skrev 2010-11-07 11:46:41 följande:

Ni som äter Bricanyl-tabletter mot era sammandragningar. Hur många tar ni per dag & vilken vecka är ni i. Ni som tar det varje dag, märker ni av samma effekt? Finns ju en viss risk för tolerans med det läkemedlet tydligen. :/

Jag tar det "vid behov"... Men tycker det är jätte svårt att veta när det är befogat!? Jag menar, man ska ju ha lite sammandragningar nu också. Speciellt om det inte är första graviditeten! Desto fler graviditeter desto tidigare säger man! Detta är min fjärde graviditet!
    Du och jag är ju lika långt gångna och jag fick mina bricanyltabletter för 1½ vecka sen. När jag väl tar brukar det räcka med 1 tablett/dag, men jag får ta upp till 3 ggr/dag.
    Jag är också rädd för eventuell tolerans!

Hur ofta tar du?
Svar på tråden Cerclage?