• Schäfer

Cerclage?

vixan: jag kan inte det där hur hormonerna vid en graviditet kan påverka? Kan cellförändringarna bli värre i och med en graviditet?
    Sånt skulle jag kolla upp, sök på nätet, prata med alla du kan - bm, husläkaren osv... Sök information!
    Jag kan nog också tycka att brev känns lite stenåldrigt, ja! Eller i alla fall ett mail om de har svårt att få tag i varandra!

TikTok: den var 32 mm idag, 31 mm för två veckor sen så oförändrad. Men den har minskat sen första mätningen efter cerklaget, då var den hela 56 mm... Troligen var den lite svullen då också - men ändå betydligt längre!
    Mitt cerklage sitter ganska långt ner denna gången då det var mycket ärrvävnad högre upp efter de två andra cerklagen...
  • Schäfer
    TikTok skrev 2010-11-11 15:04:02 följande:

Schäfer: Jaha där ser man, men bra med oförändrade tappar! Det skålar vi i saft för ;). Går du också på mätningar 1 ggr/vecka? Ursäkta om jag kanske frågat detta innan, men man läser om alla härinne & vet inte riktigt vem man frågat. Skäms

Nä, jag går var annan vecka. Min läkare har bara mottagning var annan vecka då hon forskar annars bla...
    Hur ofta går du på mätning?
  • Schäfer
    Niinis: det kommer gå jätte bra Alltid skönt att passera de första 13 veckorna också!

TikTok: skönt med koll varje vecka! Skulle jag vilja det så skulle jag vara tvungen att träffa en annan läkare var annan gång och det skulle nog stressa mer än lugna då jag har så dåligt förtroende till sjukvården i övrigt... Så får klara mig på var annan vecka!
    Hur mår du annars, jag har mått ganska bra men i går och nu idag har jag som ilningar mitt på magen som gör mig nervös...
  • Schäfer

Thalis: har du alltså börjat öppna dig? Den kan ju minska utan att man öppnas också... Ska du fortsätta jobba ändå?
    Jag började ju öppna mig, men så stängdes det igen *pust*
    Ja usch, v.26 ÄR alldeles för tidigt... Men det kan ju stanna på 2,7 cm också! När ska du kolla igen?

• Schäfer
    Thalis: ska vi ta dig i örat eller läkaren? *morrar* Med din historia finns det väl ingen anledning att ta risker?
  • Schäfer
    Thalis skrev 2010-11-15 20:50:16 följande:
    Jag litar helt på min läkare men eftersom hon var kolugnt så tänkte jag inte mycket på det förrens min bm blev lite konstig och tyckte att jag skulle sjukskriva mig själv.
    Ja huvudsaken är ju att Du tycker att det känns ok! Det är din graviditet Flört
  • Schäfer
    Magda: då ser vi det som något positivt att du inte sitter vid datorn - bra att du vilar!!! Håll ut, jag vet precis hur ont det gör Skrikandes men det är värt det!!! Styrke kramar
  • Schäfer
    Magda: skönt att det känns bättre! En dag i taget
  • Schäfer
    Magda: lycka till idag!!! Är det första kollen sen utskrivning?
  • Schäfer
    Magda: Underbara nyheter!!! Härligt att du passade på och fira lite också

Ja, 28+0 är verkligen en magisk gräns - men alldeles för tidigt ändå... Vi har såklart 28+0 som första mål (till jul) men mitt ok att komma har inte bebis förrens efter v.34+0 även om jag helst av allt vill att h*n stannar i magen till 37+0 Gravid Tänk om man fick gå så långt *drömmer* Drömmer
Svar på tråden Cerclage?