Cerclage?
Solskenshistorier finns det många - min systerdotter t.ex. är ju född i v.22+5 och är idag en glad och go 2½ åring
Sköt om Dig nu och jag håller tummarna för Dig!!! Styrke kramar

ISSEN: grattis till en tjej - kul

Niinis: mitt första cerklage "slets loss" och jag kände inget, dvs det gjorde inte ont men blödde såklart! Det skulle inte vara någon fara för cervix sa dom!
På slutet av mina senare graviditeter har det varit bara cerklaget som hållt ihop så som din läkare säger. Det är ju det som cerklaget är till för
Lanie: allt väl idag?
SaraDK: coolt att det håller sig utan cerklage! Förstår att du vill till v.38 även om det skulle kunna vara fritt fram nu
Håller tummarna!!!
.den 11 april kl 10.04 tittade vår lilla prins ut, född v.33+3, 2130g och 45cm, skrek direkt när han kom ut
hade cpap 2 dagar, nu bara sond och övervak, allt är bra med honom. Själv fick jag mitt snitt, blev akut visserligen men är SÅ NÖJD med den förlossningen, superbra gick allt!! Fick värkar kvällen innan, åkte in med ambulans, de stoppade värkarna över natten med sen var jag öppen 3 cm dagen efter och cerklaget hade inte ens klippts så det blev akutsnitt, samt cerklage borttagning efter snittet. är super glad och lilla killen ska heta Julian! vi blir kvar på sjukhuset ett tag men jag återkommer! kämpa på kära vänner med graviditerna, plötsligt är man där med ett barn, vare sig man tror det eller ej 
Åh Grattis Trassel!!! Härligt att snöret är på plats också!!!
Grattis till Er andra också, ser att fler är gravida och på G! Kan bara önska Er lycka till och kämpa på! Vet hur jobbigt det är - men åh så värt det!
Trassel: tips...!? Jag var ju helt sängliggande även sist och jag tror nog att ur syskonsympunkt är det lättare för då har man inget val - bara att acceptera! Måste vara svårare att "sätta gränser" till sig själv när man får göra "lite"! Jag kunde ju inte göra nått, inte ens sitta upp i soffan och då är det bara att gilla läget. Men nu efteråt förstår vi att hon varit "arg", det börjar släppa nu och jag kan såklart inte säga vad som kommer kvarstå i framtiden att hon "inte hade sin mamma" under den perioden. Men hon har ju fått en lillebror
Kram till Er alla
Hej vänner! Tittar in lite snabbt, har sällan tid med det men undrar ju såklart hur det går för er alla!? Min lilla ligist (min tredje cerclage-bebis) blir snart 11 månader och han har energi som tre. Eftersom vi är klara med bebisfödandet känns det nu märkligt att i stället tänka på och jämföra preventivmedel!!! Har ju försökt och varit gravid sedan 2006 mer eller mindre... Sköt om er alla och stort lycka till! Var starka!