-
Tjoho!!! HärligtThalis skrev 2010-11-07 20:43:14 följande:Magda hälsar och det är lugnare nu!
Hoppas hon får komma hem snart!!!
-
Magda: vad skönt att du är hemma
Ta nu väl hand om dig och magen!!! Allt annat hinner du med sen - i resten av ditt liv
-
Lanie: tappen ska sitta högt och vara bakåtlutad. Bra att du kollar upp det, men du - man ska INTE pilla då kan man få infektioner då vi med försvagade livmoderhalsar ofta (inte alltid) är extra infektionskänsliga!
Du har många baciller på händer och fingrar

Niinis: jag har fått höra att runt 40 mm är normalt, men allt över 35 mm är bra! Så det låter väl som en bra start för dig! Jag brukar börja mina graviditeter runt 50 mm men sen minskar den fort...
Jag vill påpeka att längden faktiskt inte är allt
Finns de som har kort men stark och så finns det de som mig som har lång från början men som är svag och minskar fort...
Säger som Magda - ta "leva normalt" som Du känner är bäst!
Var du sängliggande redan innan cerklaget förra gången?
Jag går ju hos henne och jag hade aldrig några restriktioner alls innan cerklaget förra gången men var sen sängliggande ju... Men innan sa hon att jag skulle leva som vanligt! Det är ju ändå skönt att hon gör individuella restriktioner och inte kör "samma race" till alla med cerklage!
Men jag måste säga att jag tycker att hon är lite "mildare" nu när vi lyckats en gång. Hon pratar om mer i termer att vi får se hur allt utvecklas hur länge jag måste vara sängliggande - mot förra gången då hon hela tiden sa att jag skulle vara sängliggande till förlossning mer eller mindre... -
Jo, det är klart...Lanie skrev 2010-11-08 14:31:23 följande:schäfer: vet att man inte ska pilla..därför tvättade jag o spritade händerna noga innan jag kände efter o hade jag inte känt efter så hade jag ju inte vetat att den ligger så lågt.. o då hade jag förmodligen gått till jobbet som vanligt o inte ringt o fått en tid för kontroll... men nu blir det iaf inge mer pill
Håller tummarna för att allt är bra! -
Magda: hur känns det nu när du varit hemma några timmar? Kan du slappna av? Hur mycket vågar du göra? -
Magda: ja ta en riktig funderare!!! Ojojoj vad jag skulle vilja jobba...eller bara få sitta upp vid köksbordet - men tyvärr så tillhör vi ju en grupp mammor som måste göra stora uppoffringar under graviditeten!
Jag håller med din man, som verkar vara en klok man
-
Niinis: du kan väl be att få sitta upp en liten stund! Jag vill minnas att jag fått lägga mig direkt de gånger jag fått ryggmärgsbedövning!
Sen kanske det är så att du kommer att bli förvånad över hur bra det går för din man och dotterna när du inte är där
Försök att inte oroa dig för henne, det känner hon!
magda: jag kan bara hålla med Niinis - det är ENORM skillnad på att födas i v.26 och i v.32 eller senare!!! Det är även ENORM skillnad på att vila och ta det lugnt hemma och strunta i jobb, städ, hus, hem, barn osv...än att ligga inlagd i flera veckor!
MEN, det är din kropp och ditt liv så ingen kan bestämma åt dig
*styrke kramar*
ego: är nervös...mätning idag... -
Lanie: hur har det gått för Dig? -
Hej, det gick bra idag
Cervix var oförändrad (t.o.m. 1 mm längre
) och ingen funneling!!! Tjoho
Fick även träffa en BM på specen och ta lite prover (de som min bm skulle ha tagit när hon inte kom förra veckan) och allt såg bra ut - slipper järntabletter (min mage tackar o bockar)!
Jag har en tendens att blöda väldigt mycket och man pratade i början av graviditeten att man skulle ta lite prover för säkerhetsskull (bra att veta inför förlossningen) så nu fick jag remisserna och gick förbi provtagningen efteråt och lämnade hela 7 rör blod... Så frågan är om mitt HB är lika bra nu
Lanie: vad skönt att allt såg bra ut
Förstår att det varit jobbigt och så månadsdag på det... *kram* Har du fått tid för cerklage än?
Ta hand om dig nu och försök att njuta lite också! -
Så bra!!! Hurra för långa och oförändrade tapparSaraDK skrev 2010-11-10 16:07:17 följande:Dallis: Stort GRATTIS till din söta Lukas!
Var på återbesök efter op på spec MVC igår. Allt såg bra ut tappen var helt sluten och 33,6 mm lång...
Har börjat känna starkare sparkar och tror snart att mannen o dottern kan känna det oxå.
Magda: jag tycker att du har tagit ett klokt beslut!