Inlägg från: Schäfer
|
-
-
Hej på Er, hur mår ni alla?
Thalis: har du börjat jobba halvtid nu? -
Kul, lycka till!!!Thalis skrev 2010-11-02 11:37:06 följande:Hur är det med dig?
Jag börjar jobba imorgon och jobbar då ons,tors och halva fredag.
Känns ok faktiskt.
Kram
Det är ok med mig...är ju hemma och med skrutt på insidan så ska inte klaga... Men tycker jag har fått fler sammandragningar som såklart oroar... -
Ja jag har bricanyl, men tycker det är så svårt att veta när det är ok att ta dem?Thalis skrev 2010-11-02 12:03:01 följande:Usch dessa sammadragningar gör en galen!! Har du fått briccanyl?
I söndags hade jag en massa sd och funderade på att ringa förlossningen men gjorde inte det,hade ju min vanliga kontroll igår! När jag berättade för läkaren om i söndags trodde jag att hon skulle ge mig smisk, hon tycker att jag blivit övermodig denna gån och inte kommer in som jag måste.
Men jag tycker inte att jag ska komma in vid varje sd.... hur som helst så skällde hon lite och gav mig bricanyl.
Livmodern ska ju träna också...
Men det såg ok ut för dig då? Gör alla dina sammandragningar ont?
Jag kan absolut inte åka in för varje sammandragning, har det ju varje dag!? -
Ja usch, om du blöder måste du absolut åka in!!! *basta*Thalis skrev 2010-11-02 12:28:23 följande:Precis! När ska man ta bricanyl?
Det såg kanon har inte börjat öppna mig, tappen är lång och fin.
De flesta gör tok ont,men inte alla.
Nä,det är just det man kan inte ¨åka in för varje minsta sd.... men skäll fick jag ändå
Läkaren sa att bebisen är hennes också och därför måste jag in vid minst smärtsamma sd OCH blödning.
Skönt att du har en bra läkare som både oroar sig och låter dig jobba! -
Thalis skrev 2010-11-02 12:57:33 följande:Absolut!!
När har du BF? Har ni pratat om borttagning av cerklaget?
Min läkare har sagt att den ska bort i v.37+0...men att det också går bra i v.36+0.Mitt bf är 19 mars.
Vi har inte pratat om borttagande än, men förra gång en fick jag det planerat till i v.37+5 (men kom ju aldrig så långt då vattnet gick 2 veckor innan...).
Jag kommer vilja ha det så sent som möjligt, min dotter är ju född i v.35+5 och det kändes lite för tidigt...hon orkade inte amma osv... Vi var kvar 8 dagar på medicinsk bb och det vill jag helst undvika nu när vi har dottern hemma... Så desto senare desto bättre

-
TikTok: jag har haft sängläge sen v.15. Min tapp var för ca. 1 vecka sen 32 mm. Måla inte fan på väggen, vet att det är svårt, men det är ändå lång tapp kvar. Hur lång var den sist och när var det? I vilken vecka fick du cerklaget?
Ta det lugnt nu och vila vila vila... Pisstråkigt jag vet...men värt det
-
wifen: oj så jobbigt du har och haft det
Jätte svårt att ge dig råd då du faktiskt gick ända till v.36 i förra graviditeten. Du har en massa problem som jag kan väldigt lite eller inget om !?
Cerklage sätter man om man har försvagad livmoderhals och det brukar visa sig mycket tidigare än så.
Att din slempropp gick skulle kunna vara ett tecken på försvagning...men i övrigt vet jag inte!? Du har ändå en ok längd på din livmodertapp även om den har minskat. Skulle råda dig att verkligen se till att de håller koll på tappen och mäter den regelbundet och håller koll på så du inte får en infektion!
Antar att du har blivit sjukskriven? Så vila så mycket du kan och lyft eller bär inte!
Jag har öppnat mig tyst (dvs utan tecken eller förvarning, kände det inte själv) i v.19-20 vid två tillfällen innan jag fick cerklage.
Att öppna sig eller att vattnet går i så tidiga veckor är typiskt för en försvagad livmoderhals. Dvs så fort det blir liiiite tyngd så öppnar man sig... -
wifen skrev 2010-11-03 11:06:36 följande:Kommentaren från läkare i fredags var "ja, d kan ju sjukskriva dig själv en vecka) Öööööh, berättade att jag redan var heltidssjukskriven opch att jag har i princip varit sängliggandes de sista dagarna och ändå har tappen påverkats.. fick svaret "inga skäl att lägga in dig i den veckan du är i" Blir så trött och frustrerad...
en del läkare är bara så nonchalanta *morr* Fy vilket dåligt bemötande...
Vad säger din BM?
Vad vill du själv? -
tigerkaka: vilken otur du har nu
Hoppas du blir kvitt skiten snart och aldrig mer behöver tillbringa en natt på sjukhus!!!
Skulle kolla på underverket, men kunde inte se något "galleri" på din presentation?