• Schäfer

Cerclage?

MagdaA skrev 2010-10-27 15:00:00 följande:
    Schäfer: HÄRLIGT!!! Hurra för oss båda idag
    Ja HURRA för oss
  • Schäfer
    Maria3 skrev 2010-10-27 17:14:40 följande:
    Hej. Ville bara meddela att min dotter föddes igår i v 30+1 efter akut ks. Men vi mår båda bra. Tjejen har kommit ur cpap-en och mår super. Nu blir det bara o ta reda på varför mitt vatten går så tidigt.
    Maria
    GRATTIS till dottern {#emotions_dlg.flower}  Jag antar att det var ganska väntat med tanke på vattenavgången, men såklart en chock ändå... Hoppas även Du mår bra? Det låter som ni fått en stark tjej, håller tummarna för Er att ni snart får komma hem och slipper komplikationer! *kramar*
  • Schäfer
    Niinis: fy så ledsamt vilken pucko läkare Demon Hoppas att du kan "ställa dig över" såna kommentarer och kanske fundera på om du vill gå på SöS?
    Många många varma kramar till dig - hoppas du får en ultraljudstid snart vännen!!! Kram

Dallis: ser fram emot bebisrapport
  • Schäfer
    Niinis: ser att mitt inlägg ser ut som jag tycker att du ska byta sjukhus, så menade jag INTE!
    Försök bortse från pucko-läkarens kommentarer och följ DIN plan! *kram*
  • Schäfer
    PennyJenny skrev 2010-10-28 17:22:38 följande:
    Då ska jag hålla utkik   
    Och meddela oss så fort du ser nått
  • Schäfer
    Lanie: jag har också hört att man inte ska sitta och krysta för mycket då det kan påverka.
    Ät mycket fibrer, undvik socker. Sedan är ju kiwi, päron och katrinplommon "lösgörande". Linfrön är också bra och till barn som får ersättning i stället för amma brukar ju bli hårda i magen och då rekommenderar man rapsolja...
    Kommer inte ihåg hur långt du kommit i graviditeten, men första halvan är det ju vanligt att vara lite trög i magen så förhoppningsvis blir det bättre!

Själv äter jag 2 st kiwi varje morgon på tom mage (bäst effekt på tom mage) och det har fått igång min mage - men jag måste ha kaffe också innan jag går på toa 
  • Schäfer
    Lanie: prova gärna kiwi, det är ju nyttigt också (såhär i förkylningstider ) så ingen fara oavsett Men det gäller att vara duktig och fortsätta! Effekten tar några dagar innan det kommer igång så ge inte upp!
  • Schäfer

Jag gör också ett liknande fast som Magda med aprikoser i Kallar den för filmjölkslimpa Brukar bada det till jul....

• Schäfer

Hahaha, brukar såklart BAKA det till jul inte bada... Tungan ute

• Schäfer

Usch, idag ligger skrutt och sparkar neråt mot cervix och cerklaget...inte skönt och jag blir orolig att det ska påverka. Gör ju faktiskt ont emellanåt

Svar på tråden Cerclage?