Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

Ja, hellre rapar jag än fiser, hahah! Tror inte mannen hört mig fisa meer än några enstaka gånger, tjejer fiser ju eg inte
    Halsbränna har jag inte haft på ett tag faktiskt, skönt det. Lyllos er som e så långt gångna, jag går in i v19 idag, längtar ju ihjäl mig efter lillfisen!

Imorrn bär det av på lite semester, ska bli superskönt o komma hemifrån några dagar! Man blir så slö när man bara går hemma, nu ska jag ligga på morbrors soffa några dar o gotta mig ist^^ 

• FruHellström

Det är vaaaarmt!!!

Har haft några sköna dagar på Åland, hade gärna stannat ett tag till. lite golf o massor med god öl...lr jag menar mat såklart Det gick riktigt bra både resan dit o hem, men att bli omkörd i trappen av 70åringar va lite förnedrande, heheh! Har känts riktigt bra sista tiden, känner av bebis lite varje dag men har inte ont eller blöder utan bara den där klassiska foglossningen o såklart e man rätt svullen. Ska på RUL på måndag, hoppas bf stämmer o att lilltrollet mår bra, ska bli kul o se igen

Vixan, imponerad av att du övht KAN raka, jag försökte häromdagen, det går sådär, har bett mannen ta över, helt emot mina principer o släppa ner ngn där för rakning, men hellre det än o se ut som en fläckig apa! Så i helgen ska det frissas ordentligt, vi skapå bröllop på Lördag o då kan det vara skönt o känna sig fin nånstans ;P 

Som sagt, man sitter inte så mkt här då det är så vackert väder, ska försöka ge mig ut en sväng nu, måste få lite sommarben!  

• FruHellström
    vixan skrev 2011-06-07 14:53:14 följande:
    Vi har något som inte många  har  längre en bide`. Tyckte det var konstigt nör vi köpte huset at man satt in en sådan i ett nytt badrum men det är superbra. Sätter mig gränsle över den så går det bra. hehe
    Hahaha, sounds kinky!! Tungan ute
    mamma mys skrev 2011-06-07 15:08:49 följande:
    hej tänkte ansluta mig till tråden..ska få cerklage för 3dje gången....ja opereras vecka 27....bf 27/12..men går nog inte hela vägen dit skulle jag tro....blir helt sjukskriven men ska väl inte vara helt sängliggandes den här gången..men det beror också på hur mkt sammandragningar jag får den här gången....
    Hej o välkommen! =)

håller med Vixan. Jag har mitt första cerklage som sattes in i v 13 ungefär, har bf 1:a nov. Har en son sen innan, normal grav o fl. =)
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-06-13 15:12:02 följande:
    Hej alla!

Hoppas alla haft en trevlig helg! Igår var jag på en liten kort shoppingrunda. Behövde ju lite nya kläder. Idag har jag varit hos BM för lite vägning och hjärtljud. Allt såg bra ut och inga bakterier vad hon kunde se. Har gått upp 2 kg sen v10. Hur ofta går ni till er BM?

Längtar till tisdag då blir det tappmätning.

Fru Hellström: Hur gick det på RUL idag? 
    RUL gick toppenbra, lilla mirakel låg o hängde över moderkakan, såg väldigt avslappnat ut Fick även höra att anledningen till att jag fick så sent UL va för att jag va ju "lite mullig, om man nu får säga så?" Ehh, heheh, vad svarar man på det lixom??Förvånad 

Vad skönt att det såg bra ut, alltid skönt o få höra hjärtat slå, har själv inte fått hört än. men sett desto mer.

Gjorde misstaget att ha 2cm klack på ett bröllop i helgen, nu kan jag knappt gå, foglossningen från helvetet har etsat sig fast i mina arma fogar...  
    Jag ska på mitt andra besök hos BM den 7 Juli, tror det e större glapp vid andra barnet...? Sen e det tappmätning nästa Tisdag igen, hoppas allt ser bra ut så man får fortsätta vara uppe lite.

• FruHellström

måste bara fråga, vad är det här funneling för något? Ingen har nämnt det på ngn koll...

• FruHellström

Ok, tack Lanie, o hoppas du o familjen har det bra o att lillsnuffan är snäll =)

Det känns riktigt bra här, har bara växtvärk och lite molande samt blir smått illamående när bebis bökar runt o vänder sig...?
    Är dock lite nervös inför Tisdagens koll, jag hoppas läget är oförändrat o att tappen är som förut. Blir en ny läkare denna gång, men hon har bra rykte så jag är lugn. Gör de alltid både VUL o UL när de kollar, det gjorde de förra gången, är det vanligt?

Blev förresten framflyttad till 4e Nov på RUL, sambon hoppas den stannar till den 11:e, (jag tror risken e minimal att den ens stannar till Nov...?)

Glesar de ut kollerna efter man passerat ett visst antal veckor?  Kommer väl få "egna" restiktioner från läkaren på Tisdag, men vilka veckor hade de sagt åt er att ta det extra lugnt? Min läkare sa sist att vi skulle undvika sex från v.24 för det var en lite kritisk period... eller nåt...

Hoppas ni andra har det bra i värmen =) Kram 

• FruHellström

Vad man missar när man är borta några dagar...=)

Hoppas ni alla haft en toppenhelg!

Andningslarm blir det här, med sonen sov jag knappt ingenting för jag va tvungen o kolla hela tiden. Vilket resulterade i att jag knappt vaknade framåt morgonkvisten när han ville ha mat. Tur pappan vaknade vid minsta pip...
    Så nu blir det larm så hoppas jag att det inger lite mera trygghet.
    Jag längtar efter min förlossning, och hoppas den väntar på sig tills början av Nov som det är sagt. Hittade mina gamla förlossningspapper i helgen, värkar i 48tim ca och ett aktivt förlossningsarbete i ca 3tim, jag hoppas verkligen det går fortare denna gång, samt att de klippt cerklaget några veckor innan så man slipper det mitt i allt.

Idag har bebis inte vart snäll, levt rövare o bökat o knölat så jag blir alldeles illamående samtidigt som det kittlas inuti magen, märklig känsla, är det vanligt tro. Man glömmer massor har jag märkt.

Imorrn är det dags för koll igen, längtar o hoppas allt e bra  

• FruHellström

detsamma Vixan, för visst hade du med koll idag..?

När jag klev upp för en stund sedan så hade jag (äckelvarning): alldeles vattniga flytningar, hjärtat stannade nog när jag kände efter, men det kom inget mer. Ska iaf prata med läkaren om det med, man blir ju nojig för minsta lilla :/ 
    Har haft ont på vänstra sidan (mest) där det dragit som attan, det kom igår kväll efter en skrattattack när vi lagt oss, började nästan gråta så ont gjorde det, sen va det kvar lite imorse, plus en hel del gas...  Har haft så förut, men bara korta stunder, när jag då la ihop allt så blev det väl panik i mitt huvud tror jag, well behövde få ur mig lite, kanske ngn annan som haft så med?

hoppas den nya läkaren e bra så jag kan slappna av lite :S

Lejter...

• FruHellström

Min tapp mår bra!!! Skrattande Ny läkare som sagt, men hon va bra så ryktet stämde =) Tappen va 42mm o helt stängd hela vägen. Sen kollade hon bäcken o fogar o det va en smärre katastrof (enligt mig ;.)) Sheisse va ont det gjorde när hon tryckte ner benen o kände. Det som hände imorse va tydligen rätt normalt, hon sa inget annat så...
    Man har mer flytningar när man är gravid, och ev ännu mer vid Cerklage.

Vixan; Det där känner jag igen, fasen va jobbigt när inget läge är bra, det spelar lixom ingen roll, o så mannens snarkningar på det ;P  Jag ska bädda rent idag o lägga till X antal kuddar i sängen o bulla upp med, vem vet, kanske får sängen för mig själv dåDrömmer

Snabelmus: (Du får heta så nu ) Andningslarm kan man nog köpa lite överallt på babyaffärer eller på nätet. Jag kommer kolla tester och betyg på olika larm o så när det närmar sig.

Nu ska jag ta sonen på sväng in till storstan Trosa o trängas med turister o lunchätare...

Ha en underbar dag tjejer!! 

• FruHellström

Vixan, va skönt att allt såg bra ut för dig med, det va en redig tapp du hade
    Jag fick oxå nästa besök den 19e... märkligt att vi får exakt samma datum jämt... ?! Fast en liten som kommer o kryper upp e ju supermys, min son e ju 9 så krypa upp o sova e ju inte så aktuellt.

Jag tror min tapp vuxit, läkaren sa att den förra läkaren nog oxå hade mätt den till 42mm, fast i mitt sjukintyg så står det 30mm...tror jag.
    FIck förresten ytterligare en läkare nästa gång, samma som satte mitt cerklage, fattar inte varför de envisas med o byta hela tiden, nog för det finns journaler, men det handlar ju oxå om kemi... som förvisso funkat med alla tre så jag får väl finna mig i o ha 3 olika kärringar o gräva i mig under grav...Tyst   Men en 4e, det tar jag inte!!!

Nu börjar TimellTV...!! Hoppas alla får en skön kväll  

Svar på tråden Cerclage?