• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • vixan
    Lanie skrev 2011-03-04 18:53:41 följande:
    för en månad sen eller så gjordes en odling¨från slidan då man fann e-colibakterier.. fick antibiotika då.. när jag var hos läkaren förra veckan så lämnade jag urinprov o jag frågade om de inte skulle ta prover från slidan också, men läkaren ville inte göra det om det inte såg ut som att jag hade en infektion, ifall det såg rörigt o smetigt ut, vilket det inte gjorde, för hon sa att man ibland kan bli förvirrad av vad proverna visar, att man kanske tar bort för många av dom goda bakterierna som gör att man kanske får ännu mer besvär, precis som du beskriver, att du fick ännu mer bakterier.. de tog ju prover på mig när jag födde wilton för o se om de hittade gbs eller så för o förklara att det var därför jag öppnade mig, men fann inga såna bakterier, tror dock dom upptäckte att jag hade en cmvinfektion, men läkaren sa att hade wilton blivit smittad av den så hade det visat sig som psd i magen o inte det faktum att jag helt plötsligt hade öppnat mig..

jag har börjat o dricka en hel del limevatten sen jag fick uvi i den här graviditeten o nu har jag ju inte haft några såna besvär iaf...
    Det dumma är ju att jag har tyst UVI alltså jag känner inte av den. Sura drycker gös susen. jag tror att jag druckit för lite. Drack knappt ett glas vatten om dagen.
  • vixan
    Trassel skrev 2011-03-04 19:01:48 följande:
    Hej på er!
    Jag hade inga problem med sjukskrivningen och jag var sjukskriven från v 13+4 då cerklaget sattes. Visserligen blev jag sjukskriven 5-6 veckor i taget mellan tappkontrollerna. Jag kände alltid av sd så fort jag var uppe och rörde för mycket på mej.
    Under graviditeten hittade de e-colibakterier ( men ingen synlig infektion) tre gånger som jag fick peniciilin för, inget roligt men hellre penicillin än att det blev en infektion. Jag försökte förebygga lite med probiotika som probiomax. Försökte också dricka rätt mycket men hade inga problem med uvi, det var mer för att magen skulle må så bra som möjligt. 
    Vad menas med en synlig infektion?
  • Trassel

ungefär som lanie skrev, att det ser smetigt och rörigt ut och irriterat.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • vixan
    Trassel skrev 2011-03-04 19:20:27 följande:
    ungefär som lanie skrev, att det ser smetigt och rörigt ut och irriterat.
    Aha då förstår jag. 
  • Lanie

jag har ju också rätt tysta uvi, när jag var yngre fick jag alltid ont, men de senaste åren har jag inte haft ont, däremot märker jag att jag behöver gå på toaletten mer än normalt o att jag kissar väldigt mkt.. så jag märker ändå av uvi, fast när jag hade det nu senaste märkte jag inte av det..

precis som trassel blir jag sjukskriven med en månadsintervaller, men läkaren gör så för att jag fortfarande jobbar halvtid så hon vill se månad till månad om jag fortfarande klarar av o jobba eller inte...

• SaraDK

Tack för era tankar!
    Var på magnetröntgen idag och hör förhoppningsvis av läkaren i början av nästa vecka. Fostervattensprovet är klart senast på torsdag. Nu är det bara att hoppas på det bästa av det värsta...
    Har bestämt mig för att inte spekulera för mycket i vad det kan vara, utan väntar på beskedet från läkaren o sen får man ju göra det bästa av situationen.

• Schäfer

SaraDK: varmaste kramarna till Dig! Håller tummarna för det bästa... Ego: vi har fått komma hem med hemsjukvård och det är så skönt!

• Trassel

SaraDK, förstår att det är tufft och hoppas på att resultatet ska visa så bra som möjligt! Kram!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Dallis
    Schäfer: Gött att ni är hemma!

Läste att ni diskuterar problem med sjukskrivning. Min läkare skrev i mitt intyg att jag hade risk för missfall/förtidsbörd, just för att FK skulle ta det på allvar. Enligt honom så fattar de inte annars..
  • Lanie
    Dallis skrev 2011-03-05 00:06:08 följande:
    Schäfer: Gött att ni är hemma!

Läste att ni diskuterar problem med sjukskrivning. Min läkare skrev i mitt intyg att jag hade risk för missfall/förtidsbörd, just för att FK skulle ta det på allvar. Enligt honom så fattar de inte annars..
    så är det nog, för det står så i mina intyg också..

gott att ni kommit hem schäfer!