Nenne skrev 2011-03-08 10:42:44 följande:
Hej hej!!
Jag förlorade vår son i v 20 i sept förra året. Är nu gravid igen och fick förra veckan ett cerclage!
Jag tänkte bara höra med er hur ni hanskas med oron och allt som sitter i huvudet. Jag är sådan som känner efter lite väl mkt för att sist så hade jag inga som helst symtom på att de skulle gå fel i graviditeten.
Så nu känner jag nog efter lite väl mkt och blir rädd och orolig för minsta lilla.
Är de någon som har några tips på hur man kan handskas med sådan tankar.
Hej där!, beklagar din förlust
du ställde en bra fråga och svaret finner du hos dig själv. Men en sak är bra att göra och det är att du sysselsätter dig, genom stickning, virkning, pärljobb, läsning, spela osv. Så länge du har ingenting för dig kommer du vara orolig och spänd men samtidigt är det bra för att du är på din vakt. Men dagarna måste gå och dem går väldigt sakta så hitta på någonting själv. Ibland är oron farlig för eran hälsa. Har du vänner ring dem, samma sak med familj men framför allt gråt om du mår dåligt, tro mig det tar dig ett steg längre.
grattis för ert nya barn som jag önskar kommer när den ska och har den springande hemma