ISSEN skrev 2011-04-12 14:58:40 följande:
Lite dött här i tråden.. hur är det med alla?. Med mig är det sådär just nu, har fortfarande en hel del SD som vägrar ge med sig så jag åkte in idag igen, nu har jag en halv cm tapp kvar vilket känns piss :( fick adalat utskrivet och har inte sammandrsgningarna gett med sig till Tor blir jag inlagd , känns inte bra alls det här, tror ni jag kommer föda snart bara för min tapp är så kort? Hade inte någon brukande hinna o va helt stängd men det kan ju ändras väldigt fort! Om läkarna diskuterade betapred för lungorna på bebis tror ni de misstänker att jag föder snart? Någon som fått adalat mot sammandrsgningar?
tråkigt o höra om dina sd.. hade ingen aning om vad adalat var så var tvungen o googla lite.. jag har fått bricanyl o ngt annat som börjar på T, kommer inte ihåg vad det var.. men adalat har jag inte fått.. på de sjukhus jag har varit på nu, tre st så har dom bara pratat om dessa två läkemedel i samband med sd, inga andra.. hur lång tapp hade du från början? du har inte börjat o öppna dig ngt inifrån, sk funneling? när jag blev inlagd så gav dom mig kortison till bebisens lungor utifall jag skulle föda.. en försiktighetsåtgärd som inte ska påverka bebis om nu bebis stannar kvar i magen o föds när lungorna är färdigutvecklade... min tapp är inte heller så lång nu efter de sd jag haft.. är väl mellan 16-18 mm, men den har iaf stannat däromkring nu sen jag blev inlagd.. det bästa är kanske för dig att bli inlagd, så du kan få lite lugn o ro, vila o försöka slappna av.. stress är ju inget bra o det är lätt o bli det när man är hemma.. hoppas verkligen att du blir hjälpt o att bebis får stanna kvar!
JAg kommer o bli flyttad till mitt hemsjukhus imorgon.. o jag går även in i v 30+0 imorgon så allt känns lite lättare just nu.. förutom att jag dragit på mig en svampinfektion som dom hade svårt o få fram behandling för.. det har varit helg, läkemedlet har varit slut, så först idag har jag fått det jag ska ha...