Idag har jag fått helt och hålletnog av läkare!!!!!!!! Har igår haft väldigt mkt sammandragningar varav en faktiskt gjorde ont och idag har jag haft några så vid 11 tiden imorse ringde jag spec mvc för att se vad de tycte jag skulle göra och såklart tyckte de då att jag bör komma in för en koll! Fick en tid kl 13 och väl där fick jag för det första en skitgrinig syrra som förmodligen inte läst någon journal då hon inte ens viste vilken vecka jag är i, hon började med att ta mig till ett rum där hon tänkte göra CTG, frågade vilken vecka jag är i och svarade att jag går in i v 22 imorgon, då säger hn -SORRY då kan vi inte göra CTG bara att gå ut i väntrummet för dig igen! ... Jaha?! va inte riktigt därför jag kommit dit heller, ville såklart veta så att allt var ok med tappen! I väntrummet vart jag sittandes ända till kl 15.10 och då hade jag som sagt fått en tid kl 13?!! Doktorn jag fick verkade till en början bra men efterhand förstod jag att hon var en inkompetent idiot!! Hon frågade lite om hur jag mådde osv, sa att jag möjligtvis kunde ha uvi varpå jag sa att jag gärna tar en odling för jag har i tidigare graviditet haft GBS och att jag gärna inte vill gå runt med det, då säger hon att GBS är inte farligt att ha när man är gravid så det behöver jag inte oroa mig för??!! OK?! Sen fick jag lägga mig i gynstolen och innan hon börjar undersöka säger hon att hon ska vara väääldigt försiktig och inte ta på tappen då det kan störa, än sålänge inget fel.. hon undersöker, ser MKT konstig ut och suckar högt medans hon undrsöker! Jag blir såklart jätteorolig och frågar om det ser ok ut, då säger kärringen -Jag kan faktiskt inte svara på det för jag har aldrig sett ett cerklage förrut! så jag måste hämta en läkare som är van vid cerklage!
MEN HALLÅ????!!! VAFAN SKULLE HON MELLAN MINA BEN ATT GÖRA FRÅN BÖRJAN DÅ????!! Om hon inte visste ett skvatt om hur ett cerklage ska se ut eller sitta!! Hur som så fick jag dra på mig brallorna och vänta en stund, då kommer nästa idiot! Han pratar knappt med mig under hela undersökningen, utan pratar över huvudet på mig, när han frågar den andra läkaren något vet hon inte ett skit för hon har INTE LÄST JOURNALEN??! Jag frågar även denna läkare (den här gången med gråten i helsen) om allt ser bra ut och han säger att det kan han inte säga för jag måste tömma blåsan! På med byxor,går på toa, av med byxor och upp i stolhelvettet igen! Frågar igen om allt ser bra ut och han svarar att - bra och bra vet jag inte, men det ser ut som förra gången du var på undersökning( alltså för en vecka sen) jag hade en cm tapp och enligt min läkare då så var allt bra! Men nu ville han alltså inte säga om han tyckte det var bra eller dåligt! Jag frågade om jag behöver vara orolig och då säger han bara att - Jag kan inte ta bort din oro stoppar en godisjävel i munnen vinkar till med handen och säger -HEJ! sen går fanskapet ut genom dörren! Kvar sitter jag med kärringen som inte fattat ett skit!
Jävla idioter! Jag blev så ledsen så jag var tvungn att springa till toan och gråta av mig! Får de behandla sina patienter hur som helst?!
jag och sambon har nu pratat om det här hela kvällen och tror faktiskt vi har bestämt oss för att inte gå på fler undersökningar! Jag får sammandragningar ibland efter när de vart där o grävt och min läkare (som satte cerklaget) gör fortfarande gyn (?!) undersökning när hon kollar så att allt är ok, alltså inte ul! Ifrågasatte det men hon sa att hon inte rör tappen fast då undrar jag hur hon gör då hon känner med fingrarna hur hårt cerklaget sitter? Går ens det? Fy fan vad jag är besviken på min upplevelse idag! Känns som jag aldrig mer vill gå till en gynekolog ens :(