• MagdaA

Cerclage?

Niinis: Du har ju komit jättelångt! Hejja hejja för dig! 17+4 är super! Vet inte om du läst det vi skrivit nyligen ang ilningar, att det nog ofta inte är cerklaget man känner, utan fogarna, nerver inuti som liksom ilar sig. Såklart att det kan va cerklaget också, men jag har liknande känningar nu, som jag kände med Alex, å jag har ju inget cerklage nu.

Absolut ska du lyssna på din läkare! Vi är alla olika, med olika kroppar, olika historia, så det gäller att inte jämföra sig med nån annan. Jag hade också en period (v16-23 ungefär) när allt kändes skit och jag inte alls orkade läsa så mycket här i tråden. jag var livrädd för allt och jämförde mig bara med alla andra, sen, när man kommit förbi dom där läskiga veckorna så gick det mycke lättare.

Tänker på dig och håller alla tummar! KRAM!!! Å du, jag tycker du gör det grymt bra! Att fixa allt de här med en 1åring, det är strongt! Jag minns hur livrädd jag blev sommaren 09 när jag trodde att jag var gravid, då var ändå Alex 2 år, och jag kunde inte för mitt liv förstå hur jag skulle klara det! Men jag var inte gravid då, som tur var.
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

Lanie: Skönt att du verkar ha fåt träffa bra doktorer och SKÖNT att du blev sjuskriven så pass länge! hoppas du kan känna lite lugn nu de här veckorna. Se till å vila så mycket du kan!

• MagdaA
    Niiinis: 3 cm är inte alls ynka, å 2 cm är också de helt okej. 2 cm var vad min tapp låg på när jag fick cerklaget. 2 cm å alldelens mjuk, men de gick de också. Håller tummarna i em!!!

Schäfer: gillade du inte att han gjorde vul el gillade du inte HUR han utförde det? enl alla mina läkare så är vul absolut bästa sättet att mäta cervix. innan vul kom så kunde dom inte alls ha lika bra koll på tappen. även om man kan mäta "utanpå" så anser dom inte att det blir lika bra som med vul.

här är det rätt lugnt. förutom att jag är förkyld och har grymt ont i kroppen. som tur är verkar jag slippa rethostan den här gången vilket jag är glad över! varit rätt lugnt med SD på sistone också, tack å lov för de! Sist jag tog en bricanyl var i fredags.

nu är det mest störiga att bäbisen ligger å trycker upp mot revbenen på vänster sida så jag har som konstant sockerdricka i revbenen, inte de minsta skönt.
  • MagdaA
    Schäfer: ah, OK, då är jag med. Jag förstår dig. Jag har ju gått på koll 1 gång/vecka å det har i vissa perioder varit nog lång tid att vänta. mycke eftersom jag inte har nått cerklage, har varit livrädd för att börja öppna mig utan att märka nått.

nu var jag på koll i fredags, ochs ka dit igen den 5/1, så det blir ett ganska långt hopp. men det har sett så bra ut + att jag kommit så långt nu att jag känner mig rätt så lugn.
  • MagdaA
    Niinis skrev 2010-12-22 18:58:27 följande:
    det gick jätte bra, tappen var 3,6 cm lång, och sluten!! cerkalget syntes bra också, sitter 1,5cm upp (ganska långt ner?) men allt såg bra ut. gjorde rutin ul samtidigt och det såg också bra ut, blev bakflyttad lite så v.17+5 idag. BF nångång 26 maj tror jag det var. känns konstigt, som att det verkligen är en till där inne i magen:) koll blir det var 3 vecka, och urinodling varannan.
    Hurra! Låter ju toppen! Hoppas du kan njuta av de goda beskeden över hela julen nu 36 mm är ju super!
  • MagdaA

Ja GOD JUL på er allihopa!!!

Håller på att försöka få lite ordning här hemma, mest bara småplock, men det tar sin tid ändå. Hoppas hinna göra undan alla förberedelser idag så man kan slöa i kväll och sen njuta av morgondagen utan stress.

Åker upp till min familj i morgon. SKa inte ligga över, men har ändå packat ett ombyte till oss var + tandborste OM vi skulle ångra oss eller OM nått skulle hända så vi måste åka in. Blir NUS i Umeå i så fall, närmast dit.

• MagdaA

jag är i vecka 31+5 idag. känns läskigt underbart!

• MagdaA

Hej på er!

Här har det varit en bra julhelg, förutom att jag är så trött och har så ont överallt! känns som jag inte har nån ork alls! trött å less å vill inte göra nånting.

Schäfer: är det inte pga bricanyeln du får hjärtklappningen då?

• MagdaA

Niinis: Så söta barn! Å ja, det är jobbiga veckor, känns som jag var där nyss. mycke gråt, mycke tankar, mycke oro. Men kämpa på! Kommer gå bra!

Schäfer: hmm...nja, vet inte om förkylning ska kunna ge hjärtklappning. men ring din braiga bm och rådfråga kanske

• MagdaA

Schäfer: vilken toppen-bm du har mätning? cervixmätning el?

Svar på tråden Cerclage?