• MagdaA

Cerclage?

*sjunger*

va ä de för en da, ä de en vanli da? nä de ä ingen vanli da, för de är 30+0 ida, hurra hurra HURRA!!!!!

Tänka sig att jag kommit så långt utan snöre! Underbart! Dock känns inte min mage lika underbar. Ont ont ont! Bäbisen har legat å sparkat å tryckt mot samma punkt i flera dagar. Har så ont så ont! Känns som värsta feta blåmärket, fast på insidan.

Idag har det bakats och pysslats. Nu har maken åkt med en kompis på hockey och jag och Alex ska mysa i soffan med lördagsgodis, fast jag är proppmätt efter taco-middan!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

Här känns det som nån magskit men jag hoppas verkligen att det inte är magsjuka på gång! mår illa och känner mig bubblig, men det har jag iofs varit i flera veckor.

Lanie: ska du bli sövd? i så fall tror jag inte att dom gör op. men det är vad jag TROR. Sen om du har feber vill dom nog inte göra nått ingrepp heller.

• MagdaA

nu undrar jag om det är förkylning på g här också, därför jag känt mig risig i em/kväll. börjat få lite ont i halsen.... hmm...

nix, ingen annan i familjen som är sjuk.

• MagdaA

oja! mycke hellre förkylning än magsjuka! verkar som förkylning nu. vaknade med ont i halsen å lite feberkänsla i kroppen. så jag "hoppas" att det bara är förkylning. såg dock när jag lämnade Alex på dagis att dom satt upp en lapp om att det börjat gå magsjuka... blääää! nästan så man undrar om mans ka hålla han hemma? fast det funkar inte heller, så kommer han bli galen. nu går han ons-tors den här veckan, mån-tis nästa vecka, sen är han ledig nästan 3 veckor över jul.

• MagdaA

BLÄ Känner mig risigare idag. tror jag har feber, ont i halsen, ont i huvudet, ont i kroppen å en mage som är helt upp-å-ner. Alex är på dagis och jag sitter med frukost nr 2, sen blir det soffläge! Hoppas att jag inte får hosta bara, som jag typ alltid för när jag är förkyld!

Lanie: Lycka till med flytten idag! Se nu till å ta det lugnt!

Schäfer: har du hört nått från din superproffsiga bm nått mer?

• MagdaA
    Schäfer: jag har mollipect hemma. fick det utskrivet sist jag var förkyld, men fick det så pass sent att hostan var i princip borta, så jag hann aldrig ta nått. men, det finns hemma iaf.

bara för vi pratar hosta nu tycker jag det börjar killa i halsen.

i morgon ska jag till läkaren. cervix-mätning och tillväxt UL, ska bli spännande å se vad bäbisen beräknas väga nu. Var ett tag sen ajg gjorde ul också så det ska bli mysigt. snacka om att man blir bortskämd eg. i en normal graviditet får ju många bara 1 ul, å jag har redan gjort massor!
  • MagdaA
    Schäfer skrev 2010-12-15 17:30:38 följande:
    Nästa mätning om en vecka...sen är man ju på "rätt sida" Skrattande Jag är sängliggande, inte uppe nått alls än på toa och så duschar jag var tredje dag...
    Hur går det själv? Varit på någon ny mätning? Hur mycket rör du på dig?
    du är grym! hur löser du det dagtid med mat å så? går du upp å värmer/fixar själv el har du nån som kommer och fixar åt dig?
  • MagdaA

nu är jag så trött å slut så jag bara vill gråta. kroppen är itne alls med, huvudet dundrar, magen upp å ner å förkylningen blir bara värre. BLÄÄÄÄ!!!!

Men, det gick iaf bra hos läkaren, fick se en liten sötnos som låg på +8%, beräknades väga 1873 g, men de kan man ju ta med en nypa salt. Cervix var något kortare än sist men fortfarande ok men tanke på hur långt jag kommit. SF-måttet fortfarande långt över kurvan. Nu får jag iaf lite julledigt, ska dit igen 5/1, å då är vi ju faktist inne på rätt år! 30+5 idag. Hurra!

• MagdaA
    TikTok: MEN, det luriga är, att har man försvagad livmoderhals, så öppnar man sig ofta "tyst" dvs inget värkarbete. När vi förlorade vår dotter så kom jag in för en koll då dom misstänkte att jag hade svamp. jag hade väldigt rikliga flytningar, därför ringde jag in. vid undersökningen visade det sig att jag var öppen 3-4 cm med buktande hinnor och jag hade inte känt NÅNTING! Inga sd, inte ont, ingenting! De rikliga flytningarna var mest sannolikt slemproppen.

å att cerklaget "ska hålla ihop om det är ihopsytt" får man också ta med en nypa salt. har tyvärr exempel på tjejer här i tråden som det inte gått bra för, trots att dom haft cerklage.
  • MagdaA

samma här, vid vul, dom är ju inte alls å petar på livmoderhalsen, utan bara precis inne i slidan så dom ser. jag har gjort vul nästan 1 gång/vecka sen vecak 14.

Svar på tråden Cerclage?