Här gick de också bra på läkarkollen idag. Något förkortad, låg på 26 mm idag (30 mm förra veckan) men helt godkänt tyckte läkaren. Tratten innifrån oförändrad, låg på 11 mm idag. Helt stängt utifrån. Har ny tid om 9 dagar. Efter de kommer det nog bli lite längre uppehåll eftersom det är jul å allt, å sen känner jag mig rätt lugn nu, ju fler veckor som går ju lugnare blir jag. Nästa vecka har ajg även tid för tillväxt UL, ska bli spännande å se då hur stor bäbisen beräknas vara med tanke på att magen är stor.
Niinis: säger som schäfer: tänk på att cervix förändras hela tiden. det kan skilja flera mm bara om man jämför fm och em samma dag. Förstår att det är en jobb tid för dig och din man. Min man är också väldigt lättpåverkad när det gäller sånna här saker. Han mådde väldigt dåligt när vi väntade Alex, när jag låg inne osv. Det går lite bättre nu, men han påverkas helt klart.
Schäfer: Hurra för bra kontroll! Jag har också ofta elever med på undersökningarna, å det är bra just de där att det blir extra grundligt. En gång fick jag vänta 20 min innan jag fick komma in, även fast jag visste att läkaren var klar med patienten innan, sen fick jag förklaringen. Läkaren hade gått igenom HELA min historia med eleven! Och även om hur läget va nu och så, sen en VÄLDIGT grundlig undersökning, det tog tid, men de var det värt! Ang järn, jag har ätit ett tag, men en svag sort, så att jag inte ska bli hård i magen. Men nu tänker jag skippa dom ett tag, har blivit så gasig och orolig i magen. Har IBS så det är liksom nog, så nu ska jag testa å se om det blir bättre om jag skippar järnet. Hade 121 i HB förra veckan så det är ju ingen katastrof.