• mamma mys

Cerclage?

mischooo: förstår att det är jobbigt o att du inte kan göra så mkt eftersom läkarna inte tror att du ska gå så långt i graviditeten så är det ju bäst att ta det så lugnt som möjligt...min läkare tror ju iaf att jag ska gå till planerad klipptid o nån vecka efter så därför har ju jag fått lite mer fria tyglar nu o får faktiskt göra lite mer...men hoppas att läkaren förstår mig imorgon o klipper cerklaget så tidigt hon får....

violatricolor: usch förstår att det är jobbigt..jag själv har tyckt att det är värsta tiden när man är kring de dagar som man födde förtidigt o ens barn senare dog..sen fram till vecka 28..sen har iaf jag kännt att just den biten med oron att förlora ett barn har börjat minska...sen är det ju fortfarande jobbigt att leva sitt liv med så mkt restriktioner..o inget är kul för man vill bara göra sånt man inte kan eller får..jag längtar tills cerklaget är borta då ska jag ta en lång promenad för det har jag saknat sen jag fick cerklaget..o gå till lekparken med barnen... o kunna busa med lilleman här hemma som jag inte vågat göra nu...o ha sex...sen dra lilleman i pulkan när snön kommer:) längtar:)

nä nu blir det en dusch sen åka till en kompis vars sambo ska byta däck på min bil så jag inte behöver halka av vägen när första halkan kommer..sambon har precis lagt sig efter en hel natts jobb..en ledig dag sen 2 nätter på rad sen börjar han på schema med dag o kväll..ska bli så skönt att träffa honom lite mer än några timmar:) o imorgon ska jag ladda inför läkarbesöket o hopas på det bästa:)

• mamma mys

mila gross: välkommen i tråden..lägg gärna till dig på bf listan:) förstår att det är mkt som snurrar i huvudet för dig nu...detta är 3dje graviditeten som jag har cerklage o vid varje gång har jag blödit några dagar o haft sd både före o efter..detta är dock den lugnaste graviditet med cerklage jag haft...har fått cerklage i vecka 15 förutom första gången då jag fick akut cerklage i vecka 19 vra då ganska mkt öppen o fostersäcken hängde ut..blev opererad dagen efter inläggandet o låg sedan på sjukhuset i 5 veckor..blödde hela den tiden o hade mkt sd som jag fick både bricanyl tabletter o injektioner av regelbundet..sen höll det inte längre då jag fick kraftiga värkar som inte gick att stoppa födde sonen i vecka 23+4.... men de 2 senaste graviditeterna har gått bra o är nu i vecka 33... hoppas det går bra för dig med..

violatricolor: jag har ju haft uvi utan att vra gravid o det var inte alls lika som nu när jag är gravid..fick bara ont i magen..kisseriet är ju lite svårt för man kissar ju oftare som gravid o för mig har det inte svidit heller o har kissat normal mängd hela tiden..det bästa är väl att du får lämna ett nytt prov o att de kanske skickar på odling..tror inte det liksom är akut akut så du kan nog lugnt vänta till tisdag...vissa har jag hört fått mkt sd när de fått uvi som gravid...men du behöver nog inte oroa dig..du ska ju ändå lämna ett prov på tisdag....
    ja det är svårt att fördriva tiden när man inte får göra nåt... 

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11

Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:???

Mamma mys BF 27/12-11 klipp???född:???

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec

Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari 

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???

Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???

Becka81: BF 20/3-12 klipp??? född???

Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april 
  • mamma mys

mischooo: vad bra att du får kortison sprutorna..då har ni ju hjälpt bebisen lite extra om det skulle sätta igång, men vi får hoppas det dröjer många veckor till....angående kejsarsnittet så antar jag att sätter det igång så åker du ju in på en gång o då förbereder de för kejsarsnitt..alltså inget urakut snitt..men går du så långt som vecka 38 o får snitt då så är det ju jätte bra för bebisen att ligga kvar tills dess..men det är ju jätte bra att du läser på om snitt så du är förberedd så blir det inte så mkt frågetecken när det är dax....hoppas du får ha det lite lugnt nu ett tag...

själv ska jag till läkaren idag...hur stor chans tror ni jag har att de kan ta bort det där jäkla cerklaget tidigare?? har sånt tryck neråt, sd, öm i tappen i det hugger ilar o drar i tappen..känns inte bra att cerklaget sitter där ifall det drar igång..blir så orolig för när det hände i första cerklage graviditeten gjorde det såå ont..ondare än att föda barn o jag menar.. bebisen är ju så stor så den inte bara glider ut....foglossning, halsbränna o ont i revbenen...oroar mig ju så jag får huvudvärk..alvedon hjälper inte ett skit o dessa halsbränne tabletter knaprar jag ju mest hela tiden...menar när kan de tidigast ta bort cerklaget..läkaren har ju hela tiden pratat om vecka 36-37.... med förra barnet fick jag ta bort det en vecka innan planerat pga tryck neråt, men då högg det inte i tappen som det gör nu...tog då bort det i vecka 35+?.....åh kan klockan bli ett nu så jag får träffa läkaren..tycker även att jag fått lite mer flytningar o mer fart på magen.... 

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11

Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:???

Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:???

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec

Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari 

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???

Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???

Becka81: BF 20/3-12 klipp??? född???

Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april 
  • mamma mys

hemkommen från läkarkontrollen...tappen mätte 3,8 cm o startade på 5 cm så ingen större påverkan på den..fick klipp tid 29/11 kl 10 på förlossningen..trycket jag känner förklarade hon med att det är vanligt desto fler barn man har väntat att trycket neråt blir större för varje barn trots att det är första barnet som sjunker ner mest...men hon sa också att känner jag att det är dax så får jag komma in akut istället...men hon trodde jag skulle klara mig fram till klipptiden ändå...känns jobbigt samtidigt som det känns skönt ..nu har man iaf ett mål...

• mamma mys

mischooo: kommer ihåg hur det var i min förra graviditet med dessa sd heeela tiden...o in o ut på förlossningen...inte så vidare roligt o ändå gick jag till 38 fulla veckor innan wiggo behagade titta ut..blev inlagd 4 ggr o fick ligga med ctg o fick bricanyl sprutor...hoppas du kan få ha det lite lugnt nu tills det är dax istället... kramar

• mamma mys

trassel: ja min läkare o bm har sagt att det sällan är att barnen efter första barnet fixerar sig o gör de det så är det oftast strax innan förlossningen...min förra var lite ruckbar trots att bm sa nä det tror jag inte o ja sa jo jag tror det för det känns så o mkt riktigt..näst intill fixerad.... ja jag lyckades tjata till mig att de skulle ta cerklaget en vecka tidigare än planerat så det är ju skönt iaf....

mischooo: ja gud jag skulle kunna gjort vad som hellst för att bli nedsövd fram till vecka 28 iaf....men nu idag går jag ju in i vecka 34..helt underbart..3 veckor till sen ryker cerklaget i dimman av lustgasen;) 

• mamma mys

vixan: ännu en gång grattis till lilla lovisa:)

idag har jag sålt gamla soffan o in med en ny som hela familjen ryms i :) blir ju trots allt snart 5 i familjen:)

• mamma mys

mischooo: ja det känns helt underbart att gå in i vecka 34 imorgon..nu känns det som man slappnar av o det kommer nog kännas ännu bättre när cerklaget väl är borta också...både jag o sambon längtar både till bebisen o tills jag är mitt vanliga igen o slipper alla krämpor..o snart har jag ju faktiskt nått mål linjen:)

Svar på tråden Cerclage?