Cerclage?
mischooo: men du har ändå kommit långt o även dagar räknas...vill lillen komma ut tidigare så kommer det säkert gå bra ändå....vilken vecka är du i nu?? 29 -30 va?? håller tummarna..styrke kramar
mischooo: men du har ändå kommit långt o även dagar räknas...vill lillen komma ut tidigare så kommer det säkert gå bra ändå....vilken vecka är du i nu?? 29 -30 va?? håller tummarna..styrke kramar
mischooo: ja men vad bra då har du ju kommit långt ändå...det är ju jättebra med vecka 31 fulla:) håller tummarna att det dröjer ett tag till iaf... kram
mischooo:att bebisen inte rör sig så mkt beror nog på att det börjar bli trångt i magen. o att det är svårt o andas kan bero på att bebisen tar upp mkt plats..har du dessutom sd som brukar ändra sig mot slutet o det känns som lungorna trycks uppåt precis som jag har så känns det ju inte bättre, men är ju också normalt. o att andningen blir påverkad är ju en biverkning från bricanylen, jag får också så av bricanylen o det är jätte jobbigt. du får prova o äta mat som innehåller mkt järn om du inte kan/ får ta järntabletter som jag inte får pga att det gör min mage trög o det påverkar sd...jag har också en del jobbiga sd nu mot slutet o läkaren säger att det är normalt o att det vore konstigt om jag inte hade några sd pga att livmodern måste ju träna inför förlossningen...o mensvärken kan ju förknippas med tryckvärk pga att bebisen växer o att vi börjar närma oss slutet.... försök bara att ta det lugnt, läkaren ringer säkert när han har tid... mina sd påverkas av strass framförallt psykisk stress så försök att låta bricanylen värka, kanske ta en varm dusch eller ett bad om du får så lugnar det sig nog o försök o mysa ner dig i sängen eller soffan o vila lite...hoppas jag kan lugna dig lite o ta hand om dig o magen..kram
mischooo: ingen fara;) gör så så hoppas vi få att det känns bättre sen..kramar om
violatricolor: ja vet precis hur det är att vara i de veckor du är nu o tiden seeegar såå...men på nåt sätt så går ju tiden ändå...o man får vara ego..det är vad den här tråden handlar om..diskutera med o mot gångar sorg o lycka...:)
trassel: haha skrattade för mig själv när jag läste om toa pappret...har också sånt med röda hjärtan o första gången jag torkade mig med dom höll jag på o dö tills jag insåg att det inte var blod;)
mischooo: då var det som jag misstänkte att det var biverkningar från medicinerna..skönt att allt var lugnt annars..
själv blir jag galen på min värk under revbenen o dessutom bökar bebisen med knäna vid revbenen också.... o fogarna är ju inte så roliga...men men 19 dagar kvar tills cerklaget ska bort så det är väl bara att bita ihop...
en liten tilläggs kommentar;) tack o lov för veet hårborttagning;) skulle se ut som en varulv annars tror jag för raka benen orkar man ju inte o down there ser man ju inte..då skär man väl av nån del eller nåt,) nä veet spray till benen o veet bikinikit till musslan bara att smörja på överallt o sedan ta en liten plast spatel o dra av krämen med så följer håret med;D o samma sak på benen...en aning mindre ansträngande med en stor mage i vägen....så det blir en bahndling innan cerklaget ska bort så är man någon sånär när bebis kommer:) har dessutom färgat håret igår..nu skulle jag behöva hitta nåt bra mot dessa hormon finnar för jag blir galen på dom:/
lill z : skönt med en vecka längre än vad ni trott...jag har fått mage tidigt med alla barn..men den här gången är den minst o minst vikt uppgång också än så länge....men bebis fyller ut den ändå så man är ju inte så smidig....
vecka 33+1 idag...så himla skönt...o "bara" 19 dagar kvar till klippet:D idag har jag faktiskt vilat några timmar..var riktigt skönt..blev sen väckt av äldsta sonens fröken som ringde o sa att sonen stukat foten o ville komma hem så nu ligger han här i soffan bredvid mig med lindad fot i högläge...
mischooo: ja jag klipper o färgar håret själv så behöver inte gå iväg o fixa utan kan ta det när jag orkar:)
i helgen funderar jag på att köpa sista julklapparna till barnen o sen fixa vinterdäcken så de sitter på eftersom det pratas om att snön kommer i slutet av månaden...funderar på att köpa nya blommor till köksfönstret också...sen längtar jag tills man kan ta fram jul pyntet:)
mischooo: på mig vet de inte riktigt vad försvagningen beror på, antagligen medfött men första sonen hade jag inga problem med dock föddes han en vecka innan bf o väldigt snabb förlossning...
lill z: japp ska bara köpa lite leksaker till barnen annars är jag klar med julklappar..:) familj o släkt får kort på barnen o barnen har jag köpt kläder, väskor o leksaker till...
idag har jag tillbringat dagen på en veterinär klinik med kompisens katt som var dräktig..födde 5 kattungar hemma sen tog det stopp..åkte akut till veterinären o efter 24 timmars förlossning fick hon 7 levande o 2 döda kattungar så nu ska jag hjälpa kompisen att flaskmata bebisarna tills katt mamman förhoppningsvis klarar av dom själv....såå söta:)
Slapptapparnas BFlista