• MagdaA

Cerclage?

här är det molvärk from h*ll idag. tusan va ont jag har bak i ryggen, långt ner.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA
    Schäfer skrev 2011-01-18 13:39:42 följande:
    Låter ju nästan som det skulle kunna vara nått på G!? Eller hur känner du själv?
    jag vet faktist inte. har kommit å gått senaste veckan eg, men tycker att det blir mer. med Alex hade jag ju inga känningar ALLS innan vattnet gick. Kände inget då heller, inte förns efter ungefär 8 timmar, då började jag få lite molvärk. Samtidigt försöker jag att inte börja spekulera, tiden går så sakta då, men det är svårt att inte spekulera när det känns som det gör.

hmm... låter lite smått förvirrad som du märker
  • MagdaA
    Schäfer skrev 2011-01-18 13:45:27 följande:
    Anledningen till att jag frågade var nämligen att vi gick igenom med läkaren igår när jag behöver åka in och då var just kraftig mensvärk som gick ut i ryggen en av symptomen vi skulle vara uppmärksamma på!
    Har aldrig kännt nått sånt i tidigare graviditeter, hade lika som dig sist. Vattnet gick och sedan tog det flera timmar innan värkarna satte igång....
    hmm... ja, bara å vänta å se här då. iom att jag inte har nått cerklage som sitter i vägen så behöver jag ju inte skynda mig in iaf. igår hade jag värk i höger sida som gick ungefär från höften och uppåt, bak i ryggen, det enda som hjälpte då va värmedyna.

hade varit intressant med ett vul för å se hur läget ser ut. man har ju blivit lite beroende av de där kollerna, känns lite konstigt nu när dom inte ska mäta nått mer.
  • MagdaA

här är jag! tur du håller koll på mig Thalis

jag mår bra, lite förkyld å less på att gå med konstant mensvärk, men annars är det väl rätt så lugnt. igår em kväll gick jag omkring som en gigantisk SD. Maken var stenhård typ hela tiden, inte alls skönt. men det har släppt i natt, iaf det värsta. vaknade och kände mig hyffsad i morse, men sen kom molvärken smygande igen. sitter som ett band långt ner i magen och bakåt ryggen. men men, det är väl så det "ska" va i slutet av graviditeten?

• MagdaA
    MiScHoOo skrev 2011-01-20 23:20:37 följande:
    Senaste uppdatering, jag får lov att bli gravid i mars månad Solig.
    Hurra skönt att ni kunde komma överens. livet blir så mycke enklare då!
  • MagdaA
    Schäfer: ont! mensvärk, mår illa, SD som håller i sig länge, men jag tror iaf inte att det är på gång. känns inte så. helt ärligt SKITLESS! Gått med mensvärk i 1,5 vecka, inte roligt alls. Vet att jag inte borde klaga, borde va glad att jag gått så här länge UTAN cerklage! Men det är inge kul när man inte mår bra. å sen att fogarna är sämre än nånsin gör inte saken lättare. + att jag är förkyld...

men, jag ska till bm idag, jag hoppas hon kan peppa mig lite.

sen är jag lite orolig om han har vänt på sig. han har ju legat så fint med huvudet neråt, men igår kände jag tydliga sparkar ganska långt ner i vänster sida, där har jag aldrig känt sparkar förut. hoppas bm kan känna idag hur han ligger, el om hon kan kolla med UL.
  • MagdaA
    Schäfer skrev 2011-01-21 09:54:40 följande:
    Åh, då håller jag tummarna för BM-besöket!!! Hur många veckor o dagar är du nu?
    Kan ju vara så att din kille boxas där nere, det gör min ofta....
    35+6 idag. helt otroligt! jao, kanske han boxas, men i så fall har han snott på sig, för det boxade åt det håll han legat med ryggen hela tiden. jaja, får se vad BM säger.

legat på soffan en stund nu å det har varit världens håll-i-gång i magen.
  • MagdaA
    Schäfer skrev 2011-01-21 10:38:04 följande:
    Från 36+0 och framåt tycker jag känns lite som "fritt fram"
    Vad spännande det är nu!!!

Själv sitter jag och drömmer mig bort... Vi vill resa i höst om "allt går bra" så jag kollar resor och man blir ju bara så sugen!!! Solig
    här är det verkligen fritt fram nu, vilket gör att jag känner mig ännu mera less! önskar det fanns nån knapp man kunde trycka på. Alex fråga flera ggr om dagen om inte bäbisen ska komma ut. Han har redan börjat planera vilka leksaker lillebror ska få låna

resa är inte riktigt våran grej, inom sverige ok, men inte mycke längre än så. vi är rätt så hemmakära i sommar blir det bara en liten tripp, till Lycksele. djurpark, badpark, hälsa på vänner... men resten av sommaren kommer gå åt till garagebygget som planeras för fullt.

däremot är vi väldigt sugna på att åka till gotland, så vi får se om vi lyckas med det sommaren 2012 kanske.
  • MagdaA

hej hej. hemma igen från bm och middagen intagen, nu blir det soffläge resten av helgen el nått. orkar inte mer!

bm kollen som jag trodde skulle gå på typ en halvtimme tog lite längre tid en så. började som vanligt. bra blrt, urinen blank, socker bra, sen när hon mätte magen sa hon OJ! Hon såg redan när jag kom att den vuxit mycke på de 2 veckor som gått sen sist vi sågs och med måttbandet fick hon det bekräftat. Den har vuxit 4 cm på 2 veckor! Jag låg ju redan en bra bit över översta kurvan och nu detta skutt! Så det blev en UL på tisdag för att kolla läger med lillskrutt. Sen kunde hon inte känna hur han låg eftersom magen är så spänd, så vi fick traska över till ett annat rum och kolla med UL. Skönt en sån gång att va på specen och att min bm gör rutin UL på blivande mammor varje vecka så hon har ju koll. Hur som låg han rätt, huvudet ner men inte fixerad. Å sen när det var dax att lyssna på hjärtljuden så hörde hon att ljudet liksom "hoppade" ibland, svårt att förklara. tror hon kallade det "arytmi" men är inte helt 100. tydligen ganska vanligt och inget farligt, det brukar visst gå till sig när dom föds, sen brukar visst barnläkaren lyssna lite extra på hjärtat sen barnet är fött för att höra att det gått till sig. men för säkerhetsskull ville hon ta en ctg-kurva. Men eftersom hon hade en annan patient efter mig så fick jag traska över på förlossningen, en av mina favvo-bm var där så, hon kopplade upp mig där åsså fick jag ligga en halvtimme ungefär. hon tyckte kurvan såg bra ut, min bm tyckte kurvan såg bra ut och även läkaren tyckte att det såg bra ut så ingen mer åtgärd där. men man kan ju iaf inte låta bli att bli lite nojjig. har itne hört det där ljudet förut. Men men, nu blir det som sagt UL hos läkaren på tisdag. inte så många dagar dit. helgen går ju fort. tyvärr missar jag en kurs i kalvhälsa som jag hade tänkt åka på då, men men...

• MagdaA
    Niiinis: STOR KRAM!!! Även om jag inte vet exakt så kan jag iaf föreställa mig hur du har det. Har också mått otroligt dåligt den här graviditeten. Just de där läskiga veckorna är verkligen inte kul! Håller alla tummar för dig/er och hoppas att allt ska gå bra, för det SKA det! 3 feb, det är snart, vet att dagarna sniglar sig fram men försök hitta nån sysselsättning så att dagarna går liite fortare iaf. KRAM!
Svar på tråden Cerclage?