Cerclage?
här är det molvärk from h*ll idag. tusan va ont jag har bak i ryggen, långt ner.
här är det molvärk from h*ll idag. tusan va ont jag har bak i ryggen, långt ner.
här är jag! tur du håller koll på mig Thalis
jag mår bra, lite förkyld å less på att gå med konstant mensvärk, men annars är det väl rätt så lugnt. igår em kväll gick jag omkring som en gigantisk SD. Maken var stenhård typ hela tiden, inte alls skönt. men det har släppt i natt, iaf det värsta. vaknade och kände mig hyffsad i morse, men sen kom molvärken smygande igen. sitter som ett band långt ner i magen och bakåt ryggen. men men, det är väl så det "ska" va i slutet av graviditeten?
.
hej hej. hemma igen från bm och middagen intagen, nu blir det soffläge resten av helgen el nått. orkar inte mer!
bm kollen som jag trodde skulle gå på typ en halvtimme tog lite längre tid en så. började som vanligt. bra blrt, urinen blank, socker bra, sen när hon mätte magen sa hon OJ! Hon såg redan när jag kom att den vuxit mycke på de 2 veckor som gått sen sist vi sågs och med måttbandet fick hon det bekräftat. Den har vuxit 4 cm på 2 veckor! Jag låg ju redan en bra bit över översta kurvan och nu detta skutt! Så det blev en UL på tisdag för att kolla läger med lillskrutt. Sen kunde hon inte känna hur han låg eftersom magen är så spänd, så vi fick traska över till ett annat rum och kolla med UL. Skönt en sån gång att va på specen och att min bm gör rutin UL på blivande mammor varje vecka så hon har ju koll. Hur som låg han rätt, huvudet ner men inte fixerad. Å sen när det var dax att lyssna på hjärtljuden så hörde hon att ljudet liksom "hoppade" ibland, svårt att förklara. tror hon kallade det "arytmi" men är inte helt 100. tydligen ganska vanligt och inget farligt, det brukar visst gå till sig när dom föds, sen brukar visst barnläkaren lyssna lite extra på hjärtat sen barnet är fött för att höra att det gått till sig. men för säkerhetsskull ville hon ta en ctg-kurva. Men eftersom hon hade en annan patient efter mig så fick jag traska över på förlossningen, en av mina favvo-bm var där
så, hon kopplade upp mig där åsså fick jag ligga en halvtimme ungefär. hon tyckte kurvan såg bra ut, min bm tyckte kurvan såg bra ut och även läkaren tyckte att det såg bra ut så ingen mer åtgärd där. men man kan ju iaf inte låta bli att bli lite nojjig. har itne hört det där ljudet förut. Men men, nu blir det som sagt UL hos läkaren på tisdag. inte så många dagar dit. helgen går ju fort. tyvärr missar jag en kurs i kalvhälsa som jag hade tänkt åka på då, men men...