• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • FruHellström
    Thalis skrev 2011-08-22 22:49:45 följande:
    Usch sådan hade jag också!! Fy vad ont man hade
    det är för jävligt faktiskt, hade med sonen med, men det hade man ju förträngt...Obestämd
  • Thalis
    FruHellström skrev 2011-08-22 22:55:59 följande:
    det är för jävligt faktiskt, hade med sonen med, men det hade man ju förträngt...Obestämd
    Jag har haft sååååå himla ont med alla mina tre pojkar,värst för mig är att jag har foglossningen kvar runt 1 år efter förlossningen.
    Mamma till A, A, A och V.
  • MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-08-22 22:45:24 följande:
    jag har sån foglossning Varje steg gör ont, vaknar av smärta när jag vänder mig i sängen, bältet hjälper inte så mkt, tens hjälper inte heller. bad hade funkat bra, men det får jag ju inte... nä de kan söva mig tills det är dags tkr jag, humöret blir ju inte bättre heller...stackars min sambo... :/
    ja, jag förstår dig helt och hållet. Eftersom jag ligger/sitter hela tiden, knappt gör någonting. Jag har utöver vilosmärtan fått foglossning. Jag har redan frågat om dem kunde söva mig pga illamående men har blivit nekad 2 grav.
  • mamma mys

tack allihoppa:)

Thalis: men hej vad kul:) är du gravid igen du med?? ja jag har DR B denna gång med o hon är underbar:) känner mig så trygg med henne:) 

TRassel: ja tappen böjer sig oftast ju längre tiden går:)

Fru hellström: foglossning är ingen höjdare...har haft det med mina 3 senaste..:) 

• Thalis
    mamma mys skrev 2011-08-23 07:52:21 följande:
    tack allihoppa:)

Thalis: men hej vad kul:) är du gravid igen du med?? ja jag har DR B denna gång med o hon är underbar:) känner mig så trygg med henne:) 

TRassel: ja tappen böjer sig oftast ju längre tiden går:)

Fru hellström: foglossning är ingen höjdare...har haft det med mina 3 senaste..:) 
    Nix är inte gravid men jag födde en liten Adrian för 6 månader sedan
  • Pupp

Hej!
    Natten till måndag var jag upp på toa vid 3:20. Då kom det blod när jag torkade mig!
    Visste inte vad jag skulle göra utan la mig i sängen och vågade inte röra mig. Vi ringde till lasarettet och det slutade med att jag blev hämtad med ambulans eftersom jag inte vill resa på mig livrädd att förlora vårt lilla barn. Efter några timmars panik så blev jag undersökt tillslut och barnet levde och jag hade inte öppnat mig heller som tur var.
    Har varit inlagd sedan dess och inte haft ngn mer blödning så det var troligtvis falskt larm men Gud vad rädda vi har varit! Nu kom min man och jag ska få åka hem. Kram

• mamma mys

thalis: guud vad kul..grattis:) skönt att allt gick bra även denna gång:)

pupp: usch vad hemskt..skönt att det gått bra ändå..får du ta det lugnt hemma..håller tummarna att det går bra..styrke kram 

• Trassel

Fru Hellström, foglossning är inte kul. Jag har det med . Peppar, peppar är det inte så farligt än denna gången men det har suttit i även efter förlossningen och jag känner av den vid mens och vid äl. Har du tur kanske den lättar lite mot slutet nu när barnet fixerar sig?

Mamma mys, men jag är ju bara i v 15... den ska väl inte behöva börja böja sig redan nu?

Thalis, *vinkvink* Hur är läget?

Pupp, å fy tusan vad läskigt! Kunde de se varför du blödde?

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Thalis
    mamma mys skrev 2011-08-23 11:47:03 följande:
    thalis: guud vad kul..grattis:) skönt att allt gick bra även denna gång:)

pupp: usch vad hemskt..skönt att det gått bra ändå..får du ta det lugnt hemma..håller tummarna att det går bra..styrke kram 
    Tackar,jepp det gick bra denna gång men det var en dramatisk förlossning hahahaha
    Hur långt gången är du?
  • Thalis
    Trassel skrev 2011-08-23 11:59:26 följande:

Fru Hellström, foglossning är inte kul. Jag har det med . Peppar, peppar är det inte så farligt än denna gången men det har suttit i även efter förlossningen och jag känner av den vid mens och vid äl. Har du tur kanske den lättar lite mot slutet nu när barnet fixerar sig?

Mamma mys, men jag är ju bara i v 15... den ska väl inte behöva börja böja sig redan nu?

Thalis, *vinkvink* Hur är läget?

Pupp, å fy tusan vad läskigt! Kunde de se varför du blödde?

Hej vännen!!
    Hur mås det?
    Jag är säker på att jag redan grattat men gör det en gång till,STORT GRATTIS!!!!
    Har du cerklagetid eller är den redan insatt?
    Här mår vi bra,men hjälp vad barnen växer!!!