MeOnFire skrev 2011-08-18 11:43:35 följande:
Har ju inte koll på än vilka av er som fått ett sent cerclage ,men jag undra hur mycket rör ni på er på dagarna, ni som kommit förbi 28 fulla veckor? Även ni som fått cerclaget i "vanlig" tid! Jag rör mig fritt i lägenheten iaf, går ni andra ut och promenerar osv. Berätta gärna hur dags "mtotionen" ser ut :) Tänkte att efter v 30 så ska jag försöka röra mig mer utomhus..
Vännen, jag fick mitt cerklage förra gången i v 14. men kom aldrig till v. 20. Då var jag inlagd och när ronden kom så var det olika läkare. Den ena sa att jag skulle vila och många andra ville att jag skulle röra mig normalt och jag själv ville leva normalt, det slutade katastrof.
Nu lever jag efter egna regler. och ett starkare band. så en gång i v duschar jag, en annan dag i v är det läkarbesök. Ligger/sitter i soffan, sover i min ställbara säng med benen lite högre för bäckenet. städar inte, hjälper till med matlagningen ex sallad, dem tvättar allt och jag skär och blandar, skalar potatis osv i sittande position och gör endast en gång om dagen.
För att dagarna ska gå stickar jag, har pärlor att göra, sitter på familjeliv.
Min familj typ bor hos mig, gör sina dagliga sysslor, vi äter middag tillsammans,dem städare tillsammans (tillsammans med mannen). vi sitter tillsammans. mina systrar kommer till med med sina familjer på besök. vänner som kommer till mig och ringer mig.
Jag tror att psyket spelar en stor roll och denna gången mår jag väldigt bra och glädjen var stor idag och har passerat en dag längre än alla mina graviditeter.