• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MeOnFire

Lycka till nu Pupp!
    Blödde massor med 2 av graviditeterna, min som som idag är 4 år störtblödde jag med, det forsade men de hittade ingen förklaring alls. Hoppas det är samma för dig nu! Kram 

• Trassel
    Thalis, hejhej! tacktack! Ja visst växer dom! Sander blir ju tre i december och han är verkligen stora killen! Vad hände med mitt lilla Snöre? Nu ligger ju Snöret2 på jäsning men oj vad mycket mer nervös jag är denna gången... dessutom hade jag gbs också men har fått penicillin redan.
    Cerklaget sattes i fredags så det är jättenytt och jag går och känner efter hela tiden. Hjälpte inte mycket av att jag hade värsta magknipet i gårkväll heller. Och att imorgon är det Gabriels fyraårsdag så det är mycket som surrar i huvudet nu.

Pupp, vi ligger hyfsat lika då, jag är 15+0 imorn. Jag hade blödningar i somras, väldigt små men man blir ju hysteriskt orolig. Efter cerklaget har jag inte haft någon hitills i alla fall. Jag håller tummarna för att detta verkligen inte är något farligt, man kan ju blöda en del och läkarna säger att man kan blöda som en mens och det inte betyder något egentlign. Hoppas det bara var en rest som blödde ut nu eftersom det var lite klumpar och att det blir bra nu! Jag tycker det är lustigt att du inte fick komma in? Kan du inte ringa och rådfråga förlossningen? Massor kramar!!! <3

Mamma mys, håller med, dessa tappar... kan dom inte bara funka som det är tänkt??
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • mamma mys

pupp: usch vad jobbigt för er...att det inte bara kan få vara lugnt tills det är dax för bebis att komma:( men som sagt det kan ju vara rester av blod som kommer...men tycker nog ändå att du ska få komma in på undersökning...hur långt har du gått(vecka) ?? håller tummarna...kram

• MiScHoOo

måste fråga om någon känner som mig eller har känt? det känns som stickningar ifrån slidan eller någon kniper mig, vet inte om det är vanligt, men annars har jag inte ont. kan det vara så att barnet ligger och trycker på mitt band?

• FruHellström
    MiScHoOo skrev 2011-08-24 13:57:22 följande:
    måste fråga om någon känner som mig eller har känt? det känns som stickningar ifrån slidan eller någon kniper mig, vet inte om det är vanligt, men annars har jag inte ont. kan det vara så att barnet ligger och trycker på mitt band?
    Tror det, kände lite så tidigare, nu tappar man nästan andan när bebis får in en fullträff neråt, gör skitont o jag måste lägga mig ner för att försöka få den o vända sig lite.
  • MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-08-24 14:10:02 följande:
    Tror det, kände lite så tidigare, nu tappar man nästan andan när bebis får in en fullträff neråt, gör skitont o jag måste lägga mig ner för att försöka få den o vända sig lite.
    tack för svaret, jag sak avvakta en dag om det inte försvinner så tänker jag åka in
  • MeOnFire
    MiScHoOo skrev 2011-08-24 13:57:22 följande:
    ilar/ sticker ständigt neråt i tappen på mig.. Slutar när jag ligger ner..Kommer o går lite närsomhelst, sittandes eller ståendes.
  • MiScHoOo
    MeOnFire skrev 2011-08-24 14:37:54 följande:
    ilar/ sticker ständigt neråt i tappen på mig.. Slutar när jag ligger ner..Kommer o går lite närsomhelst, sittandes eller ståendes.
    exakt, har läkaren sagt något?, hur länge har du haft det? bör jag vara orolig?
  • MeOnFire
    MiScHoOo skrev 2011-08-24 14:43:54 följande:
    exakt, har läkaren sagt något?, hur länge har du haft det? bör jag vara orolig?
    Har haft det ngra veckor till o från. Kan vara så när bebis vrider o vänder sig o kommer när nerverna neråt tappen, typ. Farligt-nej. Ont?-JAPP :)