MiScHoOo skrev 2011-08-24 22:11:22 följande:
min smärta blev inte bättre och så säkte jag på internet och läst att det var öppningstadiet och mer noijig var jag, ringde kk för att be bm lugna ner mig, men hon ville att jag skulle komma in, tog prover och allt och läkaren träffade mig. Han sa det är normalt det du känner, men eftersom det är du och inget brukar vara normalt bad vi dig komma. Ja, etappen var lång och sluten 4,5 cm. önskar slänga min hjärna några månader till,,,
Åh va bra, men då kan du känna dig helt lugn nu iaf. Mycket bättre än att gå hemma o vara orolig och stressad, då blir det inge bra. :)
Själv har man förstått att man ska ta det liite lugnare här hemma ett tag, tappen har blivit 8 mm kortare sen förra mätningen så nu är den 2,5 cm lång. Läkaren tyckte det var bra dock för att vara i v 30, då hon menade att så här har ju många det i v 30, även folk utan cerclag insatta. Så hon kände sig nöjd tydligen. men själv blir man ju väldigt nojjig. Är suuuper glad att vi kommit så långt som 30 fulla veckor, men när man väl är här så vill man ju att man ska få flera v till. Kanske inte händer något mer än så här ändå förhoppningsvis. Frågade läkaren om massa olika saker som man funderat på, som förlossningen med cerclag mm mm. Så det känns tryggt nu iaf :) Frågade även när hon trodde att jag skulle föda, hon ville inte svara på det men sa att: September är en fin månad! :) Ja ha tänkte jag, bara allt går bra så..Nu har jag ingen ny tid förräns om ca 21/2 vecka, sista besöket innan klipp.
Trevlig dag alla!