• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • snalmums
    MeOnFire skrev 2011-08-22 10:43:05 följande:
    (cerclage)
    hihi, jag svarade dig genom ett privat meddelande istället!!!
    bf 3 september
  • mamma mys

var på tappkontroll idag o det gick toppen..tappen var opåverkad o 4,7 cm fast läkaren sa att den var längre men böjd o då kan hon inte mästa böjen....men det var jätte bra sa hon... sluten hela vägen var den också..så fick jag med mig bricanyl tabletter hem för att ta vid behov o så blir nästa kontroll om 3 veckor:) så skönt:)

vilken vecka kommer ni vara i när de klipper bort cerklaget?? tror jag var i vecka 36 förra graviditeten(35 + ?) 

• Lanie

mamma mys: vad härligt att tappen var opåverkad, toppen! har du haft cerklage tidigare?

mitt skulle klippas v36+6, men förlossningen satte igång i v 36+4

• Trassel

Mamma mys, alltid skönt med bra tappkontroller. Min läkare sa nu när hon satte cerklaget att tappen var något kortare bak men att det såg bra ut. Sen pep hon iväg innan jag ens han fundera på vad det betydde. Kan tappen vara krokig alltså?
    Förra gången var jag 35+5 eller 6 när de klippte cerklaget. Sen ska vi inte prata om hur lång tid det tog innan förlossningen satte igång...

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • FruHellström

jag kommer vara i vecka 37 ungefär, början av oktober...! längtar massor, för nu kan jag fan inte gå o det blir bara värre...Gråter

• MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-08-22 22:24:24 följande:
    jag kommer vara i vecka 37 ungefär, början av oktober...! längtar massor, för nu kan jag fan inte gå o det blir bara värre...Gråter
    vad menar du?
  • FruHellström
    MiScHoOo skrev 2011-08-22 22:29:48 följande:
    vad menar du?
    jag har sån foglossning Varje steg gör ont, vaknar av smärta när jag vänder mig i sängen, bältet hjälper inte så mkt, tens hjälper inte heller. bad hade funkat bra, men det får jag ju inte... nä de kan söva mig tills det är dags tkr jag, humöret blir ju inte bättre heller...stackars min sambo... :/
  • Thalis

Men Mamma mys stort grattis!!!
    Har du doktor B även denna gång?

Mamma till A, A, A och V.
  • Thalis
    FruHellström skrev 2011-08-22 22:45:24 följande:
    jag har sån foglossning Varje steg gör ont, vaknar av smärta när jag vänder mig i sängen, bältet hjälper inte så mkt, tens hjälper inte heller. bad hade funkat bra, men det får jag ju inte... nä de kan söva mig tills det är dags tkr jag, humöret blir ju inte bättre heller...stackars min sambo... :/
    Usch sådan hade jag också!! Fy vad ont man hade
    Mamma till A, A, A och V.