• snalmums

Cerclage?

Lanie skrev 2011-05-13 09:52:01 följande:
    issen: hoppas ronden går bra o att läkarna bestämmer att du ska vara kvar, för det är klart du ska vara kvar!! finns ingen anledning till att bebis ska komma nu, v 30 är ett bra mål tycker jag! förstår att du längtar efter dina barn. även om jag inte har några levande barn, så saknade jag min sambo ngt helt sanslöst när jag låg inne, så saknaden måste ju vara ännu större! men ta bara en dag i taget, ska du se att snart har det gått tre veckor.

ja, fre den 13:e, idag ska jag nog se till o göra så lite som möjligt, för jag lyckas alltid o klanta till mig på såna här dagar.

snalmums: fyller både du o mannen år? grattis till er! smörgåstårta, det var väl fruhellström som frossade i det förra helgen? hade ju planer på o göra det till esc finalen imorgon, men vi har nu bestämt att vi ska grilla istället. blir en liten lättare arbetsinsats. jag hade väldigt mkt vattniga flytningar när jag var i den veckan du är i nu. jag åkte till o med in en gång för jag var helt övertygad om att jag hade börjat läcka fostervatten. Har fortfarande en hel del flytningar, men nu har jag liksom vant mig vid dem
    nja det skiljer en månad mellan våra födelsedagar, men vi kör ihop båda nu samtidigtGlad ja du skrev det tidigare om att ni skulle grilla istället, men det är lika gott det. hoppas vädret blir fint bara för er!

okej ja man blir lite oroad ialf men der finns värre saker just nu som jag känner att jag lägger oron på men på måndag morgon ska jag in på kontroll igen, läkaren ringde nyss. har inte känt av bebisen idag än, hoppas h*n kickat till mig snart!
    bf 3 september
  • snalmums
    vixan skrev 2011-05-13 10:41:47 följande:
    Jag har ockås rinniga flytningar mest på morgonen när jag reser mig upp. Trodde ett tag att det var fostervatten, nojar ju så över det. 
    skönt att höra att man inte är ensam om det, har också mest på morgonen. men ibland kan det komma en skvätt på dagen/kvällen med.
    bf 3 september
  • snalmums
    Lanie skrev 2011-05-13 11:29:50 följande:

snalmums: du skulle kunna få lite kickar från mig. kickan har legat o bökat runt i ett sen igår.. varje gång jag vaknat i natt har jag känt av henne.. har faktiskt lite ont i magen nu.. tror hon försöker o hitta en väg ut

niini: fy vad tråkigt att du får vänta. ska man se det lite positivt så är ju besöket iaf i den här månaden :) du kan väl tänka på att ta det líte lugnare dessa veckor, får ju ändå tänka att än så länge är ju bebis väldigt liten så det ska ju inte vara ngn fara för tyngden. jag skulle nog varit mer nervös om du varit i typ v 20. frågade du ngt om cerklage? vad svarade de? jobbar du? har du chans att kunna ta det lugnare än vad du brukar göra så är det ju bra. lite trist är det att du inte blivit hänvisad till spec innan.. men men, nu gäller det bara o göra det bästa av situationen. inte stressa alltför mkt (även om jag vet att det är lättare sagt än gjort) ta en dag i taget o tänk inte alltför mkt på framtiden, det kan göra vem som helst galen.

hihi, det började buffa på bra nu här också. tror tom h*n sträckte på sig hela magen kändes som att den tänjdes ut.... kanske dags för lite lunch snart.

en fråga, hur ofta har ni gått på kontroller av cerclaget? förresten vart bor ni?
    bf 3 september
  • snalmums
    Lanie skrev 2011-05-13 12:13:47 följande:
    vad skönt att h*n vaknade till liv.. ja, det är en speciell känsla när de sträcker på sig så där--

jag har gått på kontroller varannan vecka. men det var ett tag där i början efter insättandet som jag sprang hos spec en gång i veckan då jag nojade över allt möjligt.. nu senare i graviditeten, sen jag blev utskriven så gör vi inte lika mkt kontroller. ska på kontroll på mån o då var det tre veckor sen de kollade senast..

jag bor på öland, men tillhör Kalmar länssjukhus... vart bor du?
    okej, jag går nu på kontroller varje vecka. får se om det blir så hela graviditeten ut eller vad som händer? fast samtidigt är det skönt att få den kollen, då man kan få bekräftat att allt är bra och cerclaget sitter som det ska och tappen inte blir mer påverkad av det lilla som är kvar nu. kanske det är lite annorlunda nu när dom satt in ett akut cerclage med uppföljning eller så.

vad härligt att bo på öland, ha havet nära sig och allt. själv är jag uppvuxen i skåne (malmö) men flyttade till örebro för några år sedan. saknar havet något fruktansvärt! vi tänkte ju åka neråt till min familj nu denna helgen men ja det får vänta, jag åker ingenstans i detta tillstånd och läkarna rek mig att inte åka heller.
    bf 3 september
  • snalmums

halloj tjejer!

hoppas eran helg varit bra? själv har jag mest legat på soffan, igår hade vi kalas och åt lite smörgåstårta. det var riktigt gott faktiskt. (åt lite nu till lunch också) igår så satt jag lite kortare stunder. idag har jag tom dammsugat lite fy på mig, men kände mig ganska pigg fast jag borde ju inte dammsuga. fy på mig!!! i efterhand fick jag lite molande värk och la mig direkt på soffan och tog 2 alvedon vips nu är det borta och h*n ligger nu och buffar för fulla muggar. en riktigt livlig krabat i magen. v 25 idag (24+0) wiho börjar se ljuset i tunneln nu

imorgon väntar läkarbesök på spec mvc, koll på cerclaget. hoppas allt ser bra ut, sen hoppas jag på att få min rullstol i veckan så jag kan kanske komma ut litegrann utan att behöva anstränga mig alltför mkt. bara sitta och åka runt, det blir säkert bra!

ser att ni snackat lite sex här inne, jag har blivit strängt ordinerad att inte ha sex,bada,använda ob. ja det är bara att hålla ut, har hållt mig från att h*n simma in i ägget! vilken onödig info att veta va? hahaha

bf 3 september
  • snalmums

godmorgon tjejer!

nyss hemkommen från veckans kontrollGlad allt såg bra ut, inget oförändrat och idag konstaterade läkaren att om man inte satt in det akuta cerclaget hade jag förmodligen fött och förlorat ytterliggare en bebis till. är så gudarnas glad att dom satte cerclaget även om det fanns risker med det. nu hoppades läkaren på att allt skulle hålla några veckor till och att inga värkar sätter igång. nu ska jag ta det lugnt några veckor till sedan tyckte läkaren jag skulle börja röra mig mer och så. vilken tur att jag inte lyssnade på andra läkaren som sa åt mig att leva som vanligt och promenera lite smått. icke, jag har istället valt att ligga/sitta för det mesta och inte göra allt för mycket.

åhh jag längtar mer och mer efter våran lilla bebis nu...

lanie: sorry för den onödiga informationen, hoppas det går bra för dig idag på kontrollenSkrattande

bf 3 september
  • snalmums

tack, vad gulliga ni är! känns väldigt betryggande att ha denna tråden och att man inte är ensam i hela världen om detta utan kan dela med andra som har liknande problem osv.

fru hellström: jag går en gång i veckan, men kommer säkert bli varannan senare. fick mitt akut insatt så då brukar dom vilja ha mer koll fick jag till svar av läkaren. själv är jag i v 25 (24+1) det är jäkligt tungt kan jag säga men den som väntar på något gottGlad

lanie: skönt att höra att det gått bra och förstår precis dina tankar. jag är mest rädd för att klippa upp cerclaget men förlossningen är inget som skrämmer mig direkt. som du säger hur ska man klara av ta med sig barnet hem sen efter förlossningen, hur kommer allt bli? jag är säker på att du klirrar det bra och kommer bli en underbar mamma.

vixan: det kommer gå fort, jag ska på nästa kontroll på tisdag också så då har vi något att längta tillSkrattande

mischoOo: tack!

bf 3 september
  • snalmums
    Lanie skrev 2011-05-16 21:04:49 följande:
    tack för dina styrkande ord! nja, har inte så långt.. bara en dryg mil.. tar en kvart o köra.. o halva vägen är ju över ölandsbron så där är det ju raka spåret :) skulle ju ha frågat läkaren om jag skulle vara kvar en stund efter klippet för o se om ngt händer, men det glömde jag... min läkare är iaf lite rolig.. hon planerade in klippet då hon hade jour på förlossningen följande natt... så hon är iaf inställd på att det kan gå fort...
    haha, tälta kan man ju också göraDrömmer hoppas verkligen att du hinner in i tid så det inte sätter igång mitt på bron, fast det skulle vara lite häftigt ändå!!! själv har jag bara massa trappor ner till bilen sen tar det ca 5-10 min köra till sjukhuset ett stenkast här ifrån så jag hoppas jag hinner in. jag tippar på att det går fort eftersom tappen är nästan helt borta så ja men bara bra slipper man vänta så länge förhoppningsvis.

lanie: du får dela med dig av klippandet hur det var osv.Flört
    bf 3 september
  • snalmums

nu har man verkligen ingen ångest av att bara ligga inne, vädret är kyligt och det ska nog börja regna närsom helst. sådana dagar älskar jag att bara vara inne. idag kommer en vän/kollega förbi ska bli riktigt skoj få lite sällskap.

vad ska ni göra denna tisdag?

bf 3 september
  • snalmums
    vixan skrev 2011-05-17 08:55:36 följande:
    Idag är det riktigt gott alla bara ligga och dra sig i soffan. Ska se om det går någon bra film nu.
    håller helt med, det är verkligen film väder idag!
    bf 3 september
Svar på tråden Cerclage?