• snalmums

Cerclage?

för mig gick det ganska fort eftersom jag kom in akut, onsdagen när jag kom in fick jag ligga still hela dagen. torsdagen så gjorde man en ny koll och vi beslutade oss (läkaren och jag) att sätta in cerclage, torsdags kväll åkte jag in på operationsbordet och tror det tog ca en timme från att jag sövts, tog lite längre tid än vad dom hade räknat med eftersom man var rädd att sätta nålen i fosterhinnan....

bf 3 september
  • snalmums
    Lanie skrev 2011-05-17 10:29:06 följande:
    snalmums: nähä du, finns inget häftigt med o föda på bron, bara tanken på det ger mig ångest. japp, jag lovar o dela med mig av upplevelsen, o jag hoppas att det inte ska vara alltför jobbigt så jag inte spär på er ångest..

det är samma väder här idag. jag vet inte riktigt vad ajg ska hitta på idag, det blir iaf inomhusaktiviteter. kanske skulle tvätta lite, packa bbväskan, skötborder vi har köpt ska ju monteras. funderar även på o sätta mig med min ängels fotoalbum. jag köpte ett fint album, framkallade en massa kort, skrapat ihop en massa papper som har med honom o göra o så täntke jag att jag skulle få ihop ett fint minnesalbum till honom, har börjat lite grann, men har fått lägga det åt sidan då jag har haft så svårt o sitta. nu känner jag inte av cerklaget på samma sätt, så nu kanske jag skulle kunna sitta o greja lite med det, det är iaf perfekt väder för det!
    låter som en mys dag för dig med lite fix! vad har ni köpt för skötbord?

äsch du får gärna spy ut allt om uppklippningen, då vet jag vad jag har och vänta mig isfSkrikandes
    bf 3 september
  • snalmums
    FruHellström skrev 2011-05-17 11:38:37 följande:
    Ä lite molning här idag med, men film o tv är jag rätt less på, jag vill åka till ikea o handla bebissaker, måla om sovrummet, slipa golv o tapetsera o storstäda, fixa i trädgården, klippa gräs...Gråter Är skapligt less på o bara ta det piano, hoppas på positiva besked vid kollen på Tisdag... 
    då är vi 2 om att tycka det är tråkigt att ta det piano hela tiden. fast vi väntar på något gott juSkrattande
    idag har jag varit uppe och gått lite och fixat lite småsaker härhemma nu blir det att vila innan min vän kommer på besök så jag kan sitta lite när hon kommer.
    bf 3 september
  • snalmums
    ISSEN skrev 2011-05-17 20:26:23 följande:
    Här är allt bra! Är inne och läser då och då men orkar inte skriva då jag gör det på mobilen! Därför sålt felskrivningar :) lillan är kvar i magen och jag är fortfarande på sjukhus, ska göra ul på tors och ser det bra ut får jag komma hem till helgen! Då är jag i v 28! Idag har jag faktiskt fått gå ut, i rullstol då förstås men jag har inte fått frisk luft på 10 dagar så det va underbart! Det Bernard som att nu alla mår fint! Och jätte grattis till graviditeten MIschOoo! Förstår att det är svårt att se framåt men jag hoppas innerligt att det går vägen för er denna gång! Håller tummarna!
    vad skönt att höra att bebisen är kvar i magen och att du har fått gå ut/ åka lite rullstol och få frisk luft!

måste bara fråga hade du värkar när du kom in eller hur var det?

hoppas det håller många veckor till, stor kram på dig
    bf 3 september
  • snalmums

usch, vilken kväll jag fick igår! hade världens magont, inte i bebismagen utan mer på sidorna vid revbenen och uppåt mot magsäcken. verkligen ingen behaglig känsla. kändes som magen skulle sprängas. hade ändå inte ätit så mycket under dagen. jag kunde knappt ligga eller sitta, kändes som jag knappt fick luft. efter en lång stund somnade jag och sovit hela natten. idag känner jag mig riktigt seg som kola.

haft molande värk nu i två dagar längst ner i magen, någon mer än jag som har det så? blir ändå lite orolig nu om det verkligen ska vara så? har tagit alvedon men vågar ju inte ta alltför mkt eftersom jag har lätt påverkad lever som säger ifrån om jag får för mkt alvedon i mig. mannen är sjuk också med förkylning och halsont, *peppar peppar* så lyckas jag inte bli sjuk.

bf 3 september
  • snalmums

det är ju lite molvärk som kommer och går, känner mest av det på morgonen. fast tycker det är lite jobbigt försöker undvika alvedonen. nu när jag vilat en del under dagen så försvinner det. men har det inprincip varje dag ändå men kanske som du säger det växer.

skönt att du fått väskan packad ialf. måste kännas skönt att det snart är dags liksom. längtar tills man är där också så det är dags att packa och förbereda.

bf 3 september
  • snalmums

jag har nog inget sådär precis någon sjukdom, men däremot så blir den lätt påverkad utav alvedon mm. får höga lever värden och blir jätte dålig. har legat inne en gång tidigare i 2 veckors tid just för värdena var så höga pga alvedon intag. låter som jag missbrukar det men tar bara i nödvändiga fall. är inte så glad för att ta massa tabletter annars.

bf 3 september
  • snalmums

precis, man tar dem bara vid sådana tillfällen. nej det har dom inte, detta var ganska längesen så jaghar inte brytt mig om att ta upp det. jag vet ju på ett ungeär hur mycket jag kan ta sen tar jag alvedon vid enstaka tillfällen.

vilken vecka är du i?

bf 3 september
  • snalmums

såg nu på din fina blogg att du också förlorat din son i v 20. vi förlorade våran dotter i v 20 ifjol i april. förstår precis din oro och att man inte vågar berätta för andra just för rädslan. jag håller verkligen tummarna för dig. hur kom det sig att du fick cerclage?

spännande att ni bygger husSkrattande

bf 3 september
  • snalmums

jo det är sant, kanske skulle be bm kanske ta blodprov för att se hur värdena är. ska dit på måndag. jag är i v 25 (24+3) då ligger vi ganska nära varandra med bf. spännande!

bf 3 september
Svar på tråden Cerclage?