• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-10-14 10:47:19 följande:
    Nä inga känningar men UL BM sa ju på RUL att jag skulle gå över tiden. hehe
    Jag har inte mycket sammandragningar lite mensvärk ibland men inget annat.

Min man vill ju att hon ska komma en fredagkväll så vi får hoppas på nästa fredag då. =)

Själv då känner du något? 
    heheh, ja då får vi se om hon hade rätt, min sambo vill gärna att jag går till den 11eRynkar på näsan

Nä, har varit lugnt sedan dagen innan klippet, då va det riktigt obehagligt... Men det är mkt rörelser o jag kan inte kissa ordentligt... Ska iaf packa bbväskan i helgen så den är klar o sen får vi väl se om mamma får ytterligare en inneboende, hantverkare e roliga nästan jämt :/
  • violatricolor

Mamma mys: Ok, det var mycket restriktioner, inte alls som jag. De tycker jag ska leva ungefär som vanligt när jag slutat blöda. Har inte sagt något om promenader och sex ens... Nu tar jag det lite lugnare än vad de säger men samtidigt försöker jag röra mig lite så att jag inte blir förstoppad för det kan ju inte heller vara bra... Men röra mig lite menar jag promenader på max en kilometer och laga mat.

• FruHellström

Viola: Jag frågade om sexbiten, då sa de att man skulle ta det lugnt med det, sen kan man ju undvika alltför djupa stötar o orgasmer för en själv, Jag tror det allra bästa är att lyssna på sin egen kropp, man känner nog själv vad man klarar o inte.

Btw, någon som ska på Underbara barn mässan, jag hade så gärna velat gå, men det känns lite väl som att utmana ödet, för o inte tala om vad fogarna skulle tycka :-/ Nästa år!!!  

• violatricolor

Fru Hellström: Jag undviker sex även om det inte är läkarens rekommendation... Verkar som om de inte ger några rekommendationer om de saknat forskningsunderlag... Och mässor går jag inte på. Får ont av att shoppa lite bara så nä, inga mässor.... Som sagt, nästa år!

• MeOnFire

Ang blödning efter cerclage klippet så har jag inte haft det.
    Såg att det var blodigt på instrumenten precis efter klippet men inget efter det.
    Igår eftermiddag däremot så kom det ut rätt rikligt med extremt klibb tjock flytning som var lite beige, ljusrosa aktig. Misstänker att det var lite av slemproppen.

• mamma mys

min bebis har hittat några nerver som den bökar på...hugger till i benen o under magen..här om dagen högg det till några ggr i tappen också...längtar tills det här är klart....

• Jomajano

Hej hej har vart en lång vecka för mig, förra fredagen såg tappen sämre ut så jag skickades då till Lund efter att mellan landat i hslmstad,allt lungt då jag inte känner nått men dom vågade inte ha kvar mig. I Lund satte dom ett cerclage i tisdags som inte höll så på mån ska jag tillbaks till Halmstad o där får jag ligga tills den kommer... Jag ger det hela tre veckor passerar då 30 hela v och då tycket jag det är ok vi har ju gjort den resan en gång innan så de e bara att hoppas det går lika bra..

• Trassel
    Vixan,
    låter som din blödning snart försvinner. Är den gulbrun så är det ju gammalt blod. Kommer det nytt blod så kan det ju vara förlossningen som sätter igång. När Sanders förlossning ( efter mycket om och men ) satte igång så började det med att vattnet började sippra och det var lite rosa. Då visste jag ju att det hade börjat även fast det tog flera timmar till sen innan värkarna kom.
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • vixan
    Jomajano skrev 2011-10-14 18:21:36 följande:
    Hej hej har vart en lång vecka för mig, förra fredagen såg tappen sämre ut så jag skickades då till Lund efter att mellan landat i hslmstad,allt lungt då jag inte känner nått men dom vågade inte ha kvar mig. I Lund satte dom ett cerclage i tisdags som inte höll så på mån ska jag tillbaks till Halmstad o där får jag ligga tills den kommer... Jag ger det hela tre veckor passerar då 30 hela v och då tycket jag det är ok vi har ju gjort den resan en gång innan så de e bara att hoppas det går lika bra..
    Aj vad var det som hände med cerklaget? Sprack det eller öppnade du dig. Trist nu får du knipa så länge det går och går det till v 30 så är det jättebra.

• vixan
    Trassel skrev 2011-10-14 18:29:15 följande:
    Vixan,
    låter som din blödning snart försvinner. Är den gulbrun så är det ju gammalt blod. Kommer det nytt blod så kan det ju vara förlossningen som sätter igång. När Sanders förlossning ( efter mycket om och men ) satte igång så började det med att vattnet började sippra och det var lite rosa. Då visste jag ju att det hade börjat även fast det tog flera timmar till sen innan värkarna kom.
    Tror jag har fått rosa flytning eller så är det från cerklaget.