• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • mamma mys

lill z: det blev toppen med listan;)

me on fire: jag håller tummarna stenhårt..hoppas så att det ska hjälpa dig så förlossningen kommer igång..

vixan: åh grattis äntligen..hoppas allt gick bra o att ni snart får komma hem.. 

själv har jag vart o handlat lite nya köks saker idag som vatten kokare, stekpanna o kastrull o brödrost..sånt som exet tog fast än det var mitt..sen har jag dammat, diskat o städat balkongen o nu fixar sambon golven:)

imorgon ska jag försöka få med sambon på att rensa förrådet så jag får in sommardäcken o minsta sonens barnvagn..sen ska jag bege mig ut i skogen o hämta lite granris o sätta i krukor på balkongen tillsammans med ljung så det blir lite fint där med....är skönt att hålla sig sysselsatt så tiden går...fast det känns i bäckenet, men jag är också envis som få....

54 dagar kvar till bf..... 

• MeOnFire
    vixan skrev 2011-11-02 14:46:53 följande:
    Snusar bebis på bb. Äntligen
    Nämen Gud va mysigt!! Stort Grattis till bebben! vad blev det, och gick det snabbt o smidigt eller hur var det? berätta massa när du orkar o vill :)

Nu står jag inte ut att vänta meeera!!  
  • mamma mys

lanie: fru hällström o vixan har fått bebisar nu....även silverklar om jag inte helt blandat ihopp det nu:)

• Lanie
    mamma mys skrev 2011-11-02 19:59:32 följande:
    lanie: fru hällström o vixan har fått bebisar nu....även silverklar om jag inte helt blandat ihopp det nu:)
    just det ja.. minnet är bra men kort, har ju tom grattat frugan, det är väl pupp som fått bebis?
  • mamma mys

ja ni ser..gravidhjärna..klart det var pupp o inte silverklar...ja inte lätt att hålla reda på allt.....ni nyförlösta får fulla i bf listan så man har nån ordning på er;)