• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Lill Z

Låg inne i 10 v på avd 44 i Lund. Men det var ju min räddning, hade aldrig klarat min tredje grav om jag inte fått "bo" där. Sen kan jag hålla med om att lokalerna inte är dem roligaste. Men hade eget rum med tv och blev bra behandlad.
    För mig handlade det också om att dem lyssnade på mig i Lund och gav mig ett cerclage, medands dem vägrade sätta in ett cerclage i Helsingborg. 

• Lill Z

MiScHoOo: Tycker inte att du sak oroa dig för mycket...v 30 är" långt" i min jobb värd .  

• MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-11-01 16:57:24 följande:
    Låg inne i 10 v på avd 44 i Lund. Men det var ju min räddning, hade aldrig klarat min tredje grav om jag inte fått "bo" där. Sen kan jag hålla med om att lokalerna inte är dem roligaste. Men hade eget rum med tv och blev bra behandlad.
    För mig handlade det också om att dem lyssnade på mig i Lund och gav mig ett cerclage, medands dem vägrade sätta in ett cerclage i Helsingborg. 
    det där instämmer jag med 100% blev nekad vid mitt tredje gravid för en läkare som aldrig har undersökt mig eller vet vem jag är, gud vad jag hatar honom, men som min räddare leif som stod emot alla och kände en sådan misslyckande när jag fick missfallet förra året. Men sådan lycka att nå så långt som nu och att få det bekräftat att fler kan få den hjälpen i helsingborg
  • Lill Z

MiScHoOo: Ska tillägga att jag faktiskt hittade en läkare i Hbg sen som kunde tänka sig att sätta cerclage på mig, men då hade jag redan fått hjälp i Lund och i och med det har jag inte brytt mig om att fråga denna gång eftersom jag har en bra dr i Lund. 

• MiScHoOo

konstigt mitt tidigare inlägg kom inte. Hur som helst skönt att hitta någon som tar en på allvar och här finns det en som är villig att göra operationen och han hade till och med två läkare för att lära sig.

• Trassel
    Lill Z, Hej och välkommen igen! Tror inte vi träffats här förr?
    Jag har fått mina cerklage i v 13+4 och 14+1. V 15 + låter helt okej tycker jag.
    Min läkare här har sagt mellan v 13-15 men det verkar kunna vara lite olika men 13-15 verkar vara det vanligaste!
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • mamma mys

lill z: du kan väl lägga till dig i våran bf lista:)
    o ni andra som föder kan väl lägga in födelsedatum för era små pluttisar:) 

• Lill Z
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}
    Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född:???

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:???

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:???

Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:???

Mamma mys BF 27/12-11 klipp???född:???

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec

Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???

Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???

Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april  
  • Lill Z

Hoppas att listan blev rätt, är inte jätte bra på datorer .

Trassel: Tack, och nä, vi har nog inte träffats förr. 
    Hade ju hoppats att få cerclaget nästa v och då hade jag varit i 13+5, men får väl höra vad Dr har att säga i morgon efter ul. Har börjat oroa mig nu att det inte ska finnas något pickande hjärta el att något annat är fel.    

• MeOnFire

Hej hej Lill Z välkommen i gänget!

Imorgon på morran är det dax för hinnsvepning!! Snälla håll tummarna att det ger något :) typ en bebis ;)