• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 
    Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född:???

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:???

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:???

Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:???

Mamma mys BF 27/12-11 klipp???född:???

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec

Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari 

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???

Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???

Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april  
  • Trassel
    Vixan,
    nejmen vad mysigt! Stort grattis!!! {#emotions_dlg.flower} Hoppas allt gick bra och jag ser fram emot att höra hur allt gick!!!
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-11-02 14:46:53 följande:
    Snusar bebis på bb. Äntligen
    Grattis!!!! Skål
  • FruHellström

Härligt att det ploppar bebisar!! Jag fick en Vilja den 24/10 Hoppas allt rullar på för er andra, håller tummar o tapp! <3

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 
    Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född:???

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:???

Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:???

Mamma mys BF 27/12-11 klipp???född:???

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec

Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari 

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???

Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???

Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april 
  • MiScHoOo

idag har det varit en katastrof dag....

Först av allt va det min utedag idag, går ner till toget och idiot säljaren står och pratar länge med en kund och typ slutar jobbar och kön blir lång. Hur som helst så efter typ 5 min så känner jag mig svimfärdig, kanske ska jag tillägga att jag var nr 2 i kön. Efter att vi betalade åkte vi till lidel, där klarade jag inte av utan där sa mamma hur står det till, blek som ett lik blev jag. Kommer hem mår lite bättre... men efter typ en time får jag kraftig mensvärk, det ger sig inte. Ringer förlossningen och ho pratade med läkaren. Eftersom jag inte blöder eller att vattnet har gått skulle jag vara på akut listan imorgon men att jag ska ta en bricanyl tab.

tog medicinen och sedan började bandet dra och börjar göra ont. Ringde igen och fick komma på en gång. Alla tester var bra och jag fick panodil och citodon för smärta och akut tiden hos min läkare finns kvar ifall jag inte blev bättre tills imorgon. Har fortfarande ont....

hoppas jag kan sova. Kram till er från en drogad gravid       

• Becka81

Åh, hoppas det går bra för dig och barnet. Själv har jag åkt in till sjukhuset idag för att cerclage igen eftersom mitt förra lossnade. Hoppas verkligen att det blir bättre den här gången. Har också lång tapp och stängd vilket känns skönt. Är i 20+2 idag.

• mamma mys

mischooo: usch lider med dig...det är så sjukt jobbig när man får sån där svimmningskänsla...hoppas du mår bättre o att du får ha det lugnt nu tills det är dax för bebis att komma...

becka 81: håller tummarna att det blir bättre med det här cerklaget..lycka till 

själv ska jag försöka övertala en kompis att hjälpa mig lasta ur förrådet o in i bilen o lämna på återvinningen o sen till skogen o plocka granris..sambon måste sova då han ska jobba 3 nätter i rad, ledig en natt sedan 2 nätter till ledig en dag o sedan dag pass....
    igår fixade jag även ett bank lån för att ordna upp ekonomin då exet lämnade mig med ett riktigt skit låt på 30000 med 27% ränta..vilket innebär att  man kan betala i evigheter utan att det händer nåt...så skönt då man inte precis blir rik på att gå hemma..så skönt att bara ha ett bank lån o inga krediter..ordning o reda på torpet;)

känns så skönt att det börjar bli ordning på allt som exet strulade till....