• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MiScHoOo

Cool Lill z. Har vi träffats innan mån tro. Jag är ju nästan en stammis. Jag kommer att förlössas i Helsingborg eftersom jag har passerat v 28 annars skulle jag vara i Lund. På sätt och viss är jag glad att födda här eftersom upplevde Lunds kk var som ett fängelse, trodde jag hamnade under hitlers tid. Dessutom är det många på kk avd sim kämpar tillsammans med mig och jag är inte ensam precis med min graviditet.

• MiScHoOo

Vixan jag lider verkligen med dig. Bebisen har det bra där inne, kan du inte bli igångsatt snart?

• Lill Z

Har nog inte träffats...jobbar på Neonatalavd. Men fortsätter du så som du gör nu lär vi ju inte träffas där heller !

Roligt att man upplever sjukhusen så olika....Lund är min trygghet

• mamma mys

idag har jag vart hos bm..magen mätte 29 cm o jag har bara gått upp 7 kg o imorgon går jag in i vecka 33:) 
    nu längtar jag till den 7 så jag får min klipptid.. 

fast det där med sex o öppen eller slemmis kvar..det vet ju faktiskt inte de flesta...o slemmis kan ju gå utan att man märker det,,jag har aldrig märkt min slemmis..o öppen o så vet man ju bara om man har vart på sån kontroll....o jag har fått ha sex fast än jag vart öppen 3 cm efter cerklage borttagningen så det är nog ingen fara..känns som man måste ha sex med en väldigt ohygienisk man om det ska var nån fara o i slutet så gör det ju inget ändå om vattnet går...
    jag tänker ha sex när mitt cerklage är borta o eventuellt känna hur tappen känns om jag når... 

• Lill Z

Vixan: det var precis vad min Dr sa i min förra grav, att jag skulle gå över tiden, men hon, min lilla dotter, låg i säte så det blev ett snitt i v 36. Men är det inte konstigt att man kämpat så för att hålla dem inne och sen vill dem inte ut när det är dax?
    Hoppas att det händer något snart!!! 

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 
    Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född:???

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:???

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:???

Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:???

Mamma mys BF 27/12-11 klipp???född:???

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec

Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari 

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???

Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???
  • MiScHoOo

Lill z lite coolt att du har den kunskapen om små bebisar. Har gått förbi din avd många gånger och du känner säkert till min läkare Leif. Kanske jag kan passa på att fråga... När behöver bebisar ingen hjälp med andningen?O

• Lill Z

MiScHoOo: Det är ju ganska individuellt med andningen, vi kan ju få in bebisar i v 40 som behöver lite exter hjälp. Men när man kommer upp i vecka 33-34 brukar det bli mer sällsynt med cpap. Men vi kan ju få in v 31-32 som "glider" igenom sin vistelse hos oss och v 34 som har det tuffare...finns inte riktigt några "regler". Sen det som varijerar mycket efter vecko antal är hur länge bebisen behöver hjälp...ibland räcker det med några timmar för att lungorna sen ska orka själva.

• vixan
    MiScHoOo skrev 2011-11-01 15:46:23 följande:
    Cool Lill z. Har vi träffats innan mån tro. Jag är ju nästan en stammis. Jag kommer att förlössas i Helsingborg eftersom jag har passerat v 28 annars skulle jag vara i Lund. På sätt och viss är jag glad att födda här eftersom upplevde Lunds kk var som ett fängelse, trodde jag hamnade under hitlers tid. Dessutom är det många på kk avd sim kämpar tillsammans med mig och jag är inte ensam precis med min graviditet.
    Jag har blivit förlöst på KK i Lund. Fruktansvärda lokaler och hemsk personal på avd 44. Var inlagd några dagar och kunde knappt prata när jag kom hem. Men hade en underbar BM.

Har lite längre in till Malmö än till Lund men kommer att åka till Malmös fräscha lokaler. Super fint är där och helt underbar personal.

Fast neo-avd i Lund är superbra och helt underbar personal. 
  • MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-11-01 16:36:42 följande:
    MiScHoOo: Det är ju ganska individuellt med andningen, vi kan ju få in bebisar i v 40 som behöver lite exter hjälp. Men när man kommer upp i vecka 33-34 brukar det bli mer sällsynt med cpap. Men vi kan ju få in v 31-32 som "glider" igenom sin vistelse hos oss och v 34 som har det tuffare...finns inte riktigt några "regler". Sen det som varijerar mycket efter vecko antal är hur länge bebisen behöver hjälp...ibland räcker det med några timmar för att lungorna sen ska orka själva.

Tack snälla för svaret. Jag är livrädd att min kropp skadar mitt barn.
    vixan skrev 2011-11-01 16:37:45 följande:
    Jag har blivit förlöst på KK i Lund. Fruktansvärda lokaler och hemsk personal på avd 44. Var inlagd några dagar och kunde knappt prata när jag kom hem. Men hade en underbar BM.

Har lite längre in till Malmö än till Lund men kommer att åka till Malmös fräscha lokaler. Super fint är där och helt underbar personal.

Fast neo-avd i Lund är superbra och helt underbar personal. 

Jag tyckte inte om dörrarna för det mesta eftersom jag upplevde dem som fängelse. Jag sov faktiskt inte över efter mitt abdominella cerklage och åkte hem så fort jag hade kissat. Men dem jag träffade var helt underbara och måna. Dessutom har jag varit bortskämd här i helsingborg med eget rum och tv....