• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Dallis
    Grazila skrev 2010-08-21 09:09:59 följande:
    Skickar massa styrka till er som har det betydligt värre än mig!
    Känner mig givmild idag, så jag skickar minsann till er andra också Skrattande
    Men du är för söt Solig
    Jag är bara en surmärr som tycker det är dags för förlossning, men tar tacksamt emot en sån där kram!

Tjockiskramar till den som behöver Hjärta 
    Solig Tjockiskramar behövs alltid!
    Du är inte ensam om att tycka att det är dags, vi vill ju också att du ska ploppa Baby
    MagdaA skrev 2010-08-21 09:38:04 följande:

Dallis menar du ett sånt elastiskt grått bälte? från gula rehab... ? Jag har 2 sånna sen tidigare.

Ja, exakt ett sådant menar jag Glad

giraffas: Kan inte säga det bättre än vad Grazila redan gjort.
  • Niinis
    MagdaA skrev 2010-08-21 16:40:18 följande:
    har bestämt mig för att ringa spec mvc på mån och försöka få kollen lite tidigare. men fortf till den andra läkaren, för en annan åsikt.
    bra Magda!! vill verkligen INTE oroa dig, men det är altid bättre att vara på säkra sidan, Jag öppnade mig förut först i v.22, och trodde förra graviditeten att det skulle vara lugnt till dess iaf, men blev VÄLDIGT överaskad över att redan i v.16 vara nästan helt öppen utan känningar. Därför pga min erfarenhet ville jag skriva till dig. Jag har tyvärr träffat en massa läkare, och vissa är inte så duktiga tyvärr, så jag har lärt mig att INTE lita på allt de säger och söka en annan läkare, eller KRÄVA tidigare koll osv. Tycker det är väldigt konstigt med tanke på din historia (och en lyckad graviditet med cerklage) att läkaren änns tänker tanken att kanske inte sätta cerklage denna gång. Jag hoppas allt gå jätte bra för er, och det kommer det att göra men stå på dig kära vän! Gå på en koll tidigare, försök få ett cerklage!
  • MagdaA

blä jag mår inge bra idag. ont i magen, liksom högt upp, mår illa och trycker över brstet till och från. mått skit till å från hela dagen, inte speciellt kul när vi varit iväg på 60-års kalas...

måndag i morgon = dagis och jobb igen. skönt med lite annat att tänka på.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Dallis
    Magda: Trist att inte må bra. Vad skönt att du får något annat att tänka på imorgon!

Jag känner mig lite nere idag. Har haft känningar runt cerclaget. Känner framförallt av infektionen igen.
    Blir lite smått nojjig,,,
    Besök hos BM imorgon med glukosbelastning light. Sen återbesök i Lund på onsdag. Hoppas på goda nyheter....
  • Schäfer

Hej, är det här "nya" cerklage-tråden? Hoppar gärna in då jag vet att man behöver stöd från "medsystrar"...

Är ju gravid igen och kommer att få cerklage (3:e gången).

Ser nått om att du Magda inte ska få cerklage denna gången? Har inte hunnit läsa allt, men tycker det låter konstigt!? Varför? Hur mår du?

Min bakgrund är 3 graviditeter: 1:a en flicka som föddes i v.24 pga tidig vattenavgång. 2:a en pojke där jag öppnade mig "tyst" i v.20 och aktut cerklage sattes och strikt sängläge på sjukhus men som tyvärr inte höll och min son föddes i v.24 han också... Mina två änglar <3

3:e en flicka där jag fick planerat cerklage i v.14 och jag var sängliggande hemma till v.34 och sedan är min dotter född i v.35+5 och är idag lite drygt 2 år och såklart världens finaste

Nu är jag alltså gravid igen, ska till läkare i morgon för att få remiss till läkare på specen så jag kan få en operationstid så snart som möjligt efter v.13 (är i v.11 idag).

Ska läsa lite mer i tråden och se om jag kan lära känna Er alla! Eller om ni vill "presentera" er?

Kram alla

• Thalis
    Schäfer skrev 2010-08-23 10:16:13 följande:

Hej, är det här "nya" cerklage-tråden? Hoppar gärna in då jag vet att man behöver stöd från "medsystrar"...

Är ju gravid igen och kommer att få cerklage (3:e gången).

Ser nått om att du Magda inte ska få cerklage denna gången? Har inte hunnit läsa allt, men tycker det låter konstigt!? Varför? Hur mår du?

Min bakgrund är 3 graviditeter: 1:a en flicka som föddes i v.24 pga tidig vattenavgång. 2:a en pojke där jag öppnade mig "tyst" i v.20 och aktut cerklage sattes och strikt sängläge på sjukhus men som tyvärr inte höll och min son föddes i v.24 han också... Mina två änglar <3

3:e en flicka där jag fick planerat cerklage i v.14 och jag var sängliggande hemma till v.34 och sedan är min dotter född i v.35+5 och är idag lite drygt 2 år och såklart världens finaste

Nu är jag alltså gravid igen, ska till läkare i morgon för att få remiss till läkare på specen så jag kan få en operationstid så snart som möjligt efter v.13 (är i v.11 idag).

Ska läsa lite mer i tråden och se om jag kan lära känna Er alla! Eller om ni vill "presentera" er?

Kram alla

Hej gumsan!
    Stort grattis och välkommen!
    Jag behöver väl inte presentera mig,eller?
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Schäfer
    Thalis skrev 2010-08-23 10:27:33 följande:
    Hej gumsan!
    Stort grattis och välkommen!
    Jag behöver väl inte presentera mig,eller?
    Tack, hihi - nä några av Er känner jag ju sedan mina tidigare cerklage
    Ny resa, hur mår du?
  • PennyJenny

Schäfer: Välkommen hit  till en toppentråd :) Själv fick jag akut cerklage i v20 som höll till v26. Nu ligger jag här och är i v29 med planerat prematursnitt om en tid. hoppas bara det håller så länge till!

• Thalis
    Schäfer skrev 2010-08-23 10:30:02 följande:
    Tack, hihi - nä några av Er känner jag ju sedan mina tidigare cerklage
    Ny resa, hur mår du?

Hur mås det själv?
    Mår kanon, men är nervös inför morgondagen då jag ska på cerklage samtalet!  Jag kommer att bli galen om den nya läkaren säger att han vill avvakta med insättandet av cerklaget.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    PennyJenny skrev 2010-08-23 10:36:13 följande:
    Schäfer: Välkommen hit  till en toppentråd :) Själv fick jag akut cerklage i v20 som höll till v26. Nu ligger jag här och är i v29 med planerat prematursnitt om en tid. hoppas bara det håller så länge till!
    Hur mås det PJ?
Svar på tråden Cerclage?